kan absolut inget - men vet att sweclockers vet.
min dator har börjat segat ner, problem i spel med lagg. förstod idag att problemet var processorfläktarna när datorn dog pga 'overtemperature'. antog därför att någon fläkt inne i datorn dött och ställt en bordsfläkt bakom för tilfället.. datorn håller igång med hjälp av den..
nu till frågan - den ena processorn ligger på ca 70grader och den andra ligger runt 73-75. detta skall enligt folk vara ganska högt, så min fråga är hur jag åtgärdar problemet? köper jag ny processor+fläkt, bara en ny fläkt, eller kan en städning av datorn räcka?
till och börja så kolla vad du har för processor med t.ex. cpu-z eller du kanske vet vad det är för namn på den, sedan googlar du den och får förmoderligen upp info om den, där kommer du att se max temp o sånt, om din temp är ca. 5 grader under max temp så rekomenderar jag att inte andvända datorn, och ja, om din fläkt har gått sönder så måste du byta ut fläkten, då kommer du behöva ny kylpasta och och cpu rengöring och en ny cpu fläkt, jag brukar rekomendera Inet.se - datorer, bärbara datorer, laptop, dator, datorkomponenter - Inet.se eftersson att de har snabb leverans och är välldigt duktiga o bryr sig om kunden, desutom så måste fläktten vara i sama sockel som cpun, därför googla cpu namnet, sen om du handlar över 500 kr på inet får du gratis frakt eftersson att du är medlem här (swecklockers), bara att lägga till denna i kundvagnen: https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.