CoD 4 vill inte installeras

Permalänk
Medlem

CoD 4 vill inte installeras

Tjena!

Jag har problem med att få mitt CoD 4 installerat. Det är köpt i affär så det är inga problem med crack osv.
Jag formaterade om datorn för några månader sen och har inte haft det installerat sen dess för jag har mest spelat MW2 men tröttnade så grovt på allt campande o dylikt som har följt med det så jag blev sugen på att damma av gamla bettan.

Följande händer när jag sätter i skivan i läsaren: menyn kommer upp och jag trycker på "install". Den börjar ladda en stund och sen bara dör det och det händer inget mer. Först står det "Checking Operating System Version", sen "Configuring Windows Installer" och sen inget mer.

Jag har även försökt installera det via Steam men det står att nyckeln inte finns.

Om någon har koll på vad problemet kan vara är jag högst tacksam för hjälp!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vardagsrum:

Tjena!

Jag har problem med att få mitt CoD 4 installerat. Det är köpt i affär så det är inga problem med crack osv.
Jag formaterade om datorn för några månader sen och har inte haft det installerat sen dess för jag har mest spelat MW2 men tröttnade så grovt på allt campande o dylikt som har följt med det så jag blev sugen på att damma av gamla bettan.

Följande händer när jag sätter i skivan i läsaren: menyn kommer upp och jag trycker på "install". Den börjar ladda en stund och sen bara dör det och det händer inget mer. Först står det "Checking Operating System Version", sen "Configuring Windows Installer" och sen inget mer.

Jag har även försökt installera det via Steam men det står att nyckeln inte finns.

Om någon har koll på vad problemet kan vara är jag högst tacksam för hjälp!

Vilken windows version kör du?

Du kan testa att göra en img av Cod Mw2 skivan och mounta upp den i deamontools eller liknande och försök installera från HDD.

Eller starta windows i felsäkert läge och prova installera därifrån. Prova med ny dvd läsare, eller låna skivan från nån kompis.