Permalänk

Frontportar på Nzxt funkar inte

jaa.. det är så att jag har en "nzxt lexa-np black" och så har man ju USB/mick/headset intag där på sidan där framme... men dom funkar inte.. ?? när jag sätter in kablarna.. fast USB:n funkar ju perfekt men det andra... ? =( vet någon vad jag ska göra... ?

här finns en bra bild.. fast man ser ju inte intagen.. Amazon.com: NZXT LEXA-NP CS-NT-LEXA-B Silver Aluminum Construction Plastic Front Panel ATX Mid Tower Computer Case (Black): Electronics

Permalänk
Medlem

Vad har du för ljudkort ?

Permalänk
Medlem

Läs gärna reglerna innan du börjar skapa trådar -.-'

Skrivet av Reglerna:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

Permalänk

ifall vi säger såhära... Jag vet inte vad för ljudkort.. men mitt chassi ska ha någon TEmp display på chassit.. hittade jag precis.. men.. vet inte hur man instalerar det.. vet ni hur man ska göra.. ? kan ni förklara isf, snälla?

Permalänk
Medlem

Jag fråga om ljudkort för att veta om du kan koppla in panelen till ljudkortet i vissa fall finns det inte stöd för x-fi etc och bara för ac97 och realtek hd , hur du kopplar in temp panelen beror på modekort du har

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, rubriken var ju inget vidare. Har ändrat den nu. Tänk på att skriva en informativ rubrik nästa gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NördigDator:

ifall vi säger såhära... Jag vet inte vad för ljudkort.. men mitt chassi ska ha någon TEmp display på chassit.. hittade jag precis.. men.. vet inte hur man instalerar det.. vet ni hur man ska göra.. ? kan ni förklara isf, snälla?

Har du byggt datorn själv?
Det finns iaf en bunt kablar som går från frontpanelen in i chassit, i den bunten finns det tre temperatur sensorer. Dom har svarta kablar med halv-genomskinlig brun topp. Sen går det en molex kontakt där med som du måste ansluta för att det ska funka.

Permalänk
Medlem

Jag kan väl rekommendera att öppna manualen till moderkortet och kolla vilka anslutningar som är tillgängliga.