Letar efter någon bra djup/invecklad film :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
VBG
Registrerad
Jan 2010

Letar efter någon bra djup/invecklad film :)

Hej hej, jag sitter här helt tom på ideer o tankar med hur jag ska hitta mig en bra film så tänkte fråga er här på swec :).

Jag såg nyss en riktigt bra film som heter "Remember me". Jag skulle vilja hitta något i denna stil. någon som har en bra film som ni kan dela med er?

Mvh Linus

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006

Se David Lynchs filmer

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Apr 2007

Drama.. romans...
5 centimeters per second
Hurr imma durr

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Höganäs
Registrerad
Aug 2002

The Fountain?

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS4 (4TB, Nyko Data Bank) | iPhone SE 32GB Black | Huawei T3 MediaPad 10" | New 3DS XL + KatsuKity's Capture Card | PS Vita 32GB | pfSense PC 2x1Gbit + 16-port 1Gbit Switch + D-Link 868L (som AP) | Ryzen 1700, 16GB DDR4 3000Mhz, 240GBx2 SSD, GTX 980, 3TB, A320M-DS2 | Windows 10 Home 64-bit | Apple Macbook Pro 13" Mid-2013

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
V-ås - är jag inte söt?
Registrerad
Jul 2001

Jag rekommenderar Primer för den som gillar invecklade och mysko filmer.
Primer (2004)

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005

Twilight eclipse!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
VBG
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av MooDHooDs:

Twilight eclipse!

Den sågs på premieren ingen mer Anime filmer bara

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2006
Skrivet av MooDHooDs:

Twilight eclipse!

Knappast djup eller invecklad

The Man From Earth

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Flera mil ut i någon skog
Registrerad
Jul 2006

i7 4770K @4,3 GHz | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | Corsair Vengeance 16GB
Burson Conductor -> Fostex TH900

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jkpG
Registrerad
Sep 2006

Kan inte göra något annat än att älska The Man from Earth.

Annars tycker jag du och alla andra ska se Boy A. Knappast någon pick-me-up film men den är djupare än havet.

8700k + 1080Ti + XL2540

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Herrljunga
Registrerad
Apr 2002

Stay rekomenderar jag Stay (2005/I)

"That's when you know you've found somebody really special; When you can just shut the fuck up for a minute and comfortably share silence"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
42
Registrerad
Maj 2004

Håller med Ilja, primer bör ses! Även Pi kan vara ganska invecklad ibland Pi (1998)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002

Chassi: Parvum M1.0 & EKWB custom loop CPU: Intel i7 4790K RAM: Kingston HyperX Savage 16Gb Moderkort: Asus Maximus VII Hero GPU: EVGA GTX 980 Ti SSD: Samsung 850 PRO 256GB PSU: Corsair AX860
• Parvum H2O •
• XBL GT: motor sw •

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Jul 2006

Donnie Darko (2001)

Den måste man se om man inte gjort det än.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2003
Skrivet av NYYankee:

Hej hej, jag sitter här helt tom på ideer o tankar med hur jag ska hitta mig en bra film så tänkte fråga er här på swec :).

Jag såg nyss en riktigt bra film som heter "Remember me". Jag skulle vilja hitta något i denna stil. någon som har en bra film som ni kan dela med er?

Mvh Linus

Inte i samma stil, men "Svart katt, vit katt" är definitivt värd att ses

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jul 2001

Cube, man blir då varken smartare eller klokare av den filmen.

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Nov 2003

Lost Highway - Suveränt konstig film som blir bättre varje gång man ser den. Tyvärr är den lite svårsmält för de flesta. Mulholland drive som är en liknande film, också av David Lynch är inte alls lika bra.

"I live, I die, I live again!"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Jul 2006
Skrivet av killawife:

Lost Highway - Suveränt konstig film som blir bättre varje gång man ser den. Tyvärr är den lite svårsmält för de flesta. Mulholland drive som är en liknande film, också av David Lynch är inte alls lika bra.

Mulholland drive var då den konstigaste filmen jag sett. Vet inte om jag vågar mig på Lost Highway.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av killawife:

Kan bara hålla med dig om att Lost Highway var konstig, men den rekommenderas i alla fall.

» Richard Simmons will make you his bitch...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2003
Skrivet av JackeShan:

Mulholland drive var då den konstigaste filmen jag sett. Vet inte om jag vågar mig på Lost Highway.

Se eraserhead också! Där får man en del att tänka på

Eller om ni vill ha lite nyare film och gillar Jarmush, se The Limits of Control.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2005

Das Leben der Anderen. Invecklad, njae. Ett visst "djup" dock. Plus att den är riktigt bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Höganäs
Registrerad
Aug 2002

Som många har sagt tidigare, The Man From Earth - om än inte invecklad så är den väldigt intressant.

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS4 (4TB, Nyko Data Bank) | iPhone SE 32GB Black | Huawei T3 MediaPad 10" | New 3DS XL + KatsuKity's Capture Card | PS Vita 32GB | pfSense PC 2x1Gbit + 16-port 1Gbit Switch + D-Link 868L (som AP) | Ryzen 1700, 16GB DDR4 3000Mhz, 240GBx2 SSD, GTX 980, 3TB, A320M-DS2 | Windows 10 Home 64-bit | Apple Macbook Pro 13" Mid-2013

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
42
Registrerad
Maj 2004

Slipstream (2007)

"96 minutes trapped in someone else's mind on drugs"

Väldigt (väldigt) udda film men på något skumt sätt också ganska bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av 037180:

The Fountain?

Tåls att skrivas igen. The Fountain?

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av Cloudstone:

Tåls att skrivas igen. The Fountain?

The Fountain är grym. Annars finns ju Memento som är rätt invecklad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2002

Om du tröttnar i jakten på invecklade filmer finns alltid Braindead...

» Richard Simmons will make you his bitch...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vid en dator nära mig
Registrerad
Dec 2005

Darren Aronofsky-filmer brukar vara ganska fina, speciellt Requiem for a dream.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Dec 2004

Inception borde kvalificera in sig här. Den är precis så invecklad som du vill att den ska vara. Lite lagomt eller mycket. Det är betraktaren själv som avgör kan man säga.

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vedevåg
Registrerad
Maj 2004

Av plot summaryn att döma så kanske Atonement är någonting. Kom ut 2007 och vann en oskar tror jag.

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.