SweClockers drop!

Wave på play control går till 0 av sig själv, wtf?

Permalänk
Medlem

Wave på play control går till 0 av sig själv, wtf?

Wave går ner till noll ca varannan minut så att ljudet försvinner, enormt irriterande! Skannade med malwarebytes, den hittade inget, gjorde en systemåterställning, hjälpte inte. Ska jag installera om drivrutinerna för ljudkortet eller har ni något bättre alternativ eller har haft det här problemet själv?

Permalänk
Medlem

Har nu även upptäckt att jag får reklam popups, hur får jag bort det. Malwarebytes hittar som sagt inget. :S

Permalänk

Har exakt samma problem.. håller på att bli tokig om jag ska vara helt ärlig, inget virusprogram hittar något än så länge.. En fråga till dig med samma problem: Började detta hända efter att du har varit inne på Existenz.se? Så var det för mig iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grabbhalvan:

Har exakt samma problem.. håller på att bli tokig om jag ska vara helt ärlig, inget virusprogram hittar något än så länge.. En fråga till dig med samma problem: Började detta hända efter att du har varit inne på Existenz.se? Så var det för mig iallafall.

Jajjemen, det är en trojan, hittade massa tips på Malware Removal - MajorGeeks Support Forums. verkar vara ett vanligt problem om man läser trådarna där.

Permalänk
Medlem

Spybot ftw

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Jag har haft detta problem också.. Fick nyss upp en varning om två threats efter att ha dödat lite olika processer i enhetshanteraren.

Dessa två heter följande:
local settings/temp/loader.exe
local settings/temp/smss.exe

Kolla om ni har dessa och ta bort dom isf för att se om det försvinner, jag har inte märkt att ljudet lagt av men man får se..

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0ke:

Jag har haft detta problem också.. Fick nyss upp en varning om två threats efter att ha dödat lite olika processer i enhetshanteraren.

Dessa två heter följande:
local settings/temp/loader.exe
local settings/temp/smss.exe

Kolla om ni har dessa och ta bort dom isf för att se om det försvinner, jag har inte märkt att ljudet lagt av men man får se..

Tagit bort dem, fortfarande samma problem men ska lägga de dokument jag vill ha kvar på ett usb och omformatera senare ikväll istället. Har massa skit på datorn som jag inte använder ändå så det tar ändå längre tid att ta bort all den skiten än att omformatera ^^