Antennproblem i Iphone 4 inte bara mjukvarufel

Permalänk
Medlem

Det jag blir förvånad över är alla "det gör inget" - man får väl hålla den på ett annat sätt, jag ringer inte så mycket, man kan sätta ett skydd på utsidan, man kan kanske sätta en tape-bit på insidan mfl.

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtreX:

Löjligt illa att inte ens Apple klarar av att testa sina nya produkter ordentligt innan de skickar ut dem på marknaden.. Och jag som inte trodde att de kunde sjunka lägre i mina ögon.. -.-

Jag tror Apple visste om det, eftersom bumpern fanns redan vid släppet, och enligt vad jag läst på nätet så ville flera försäljare försöka få folk att köpa den

Permalänk
Avstängd

Som jag skrev i apple tråden, nu kanske idiot fanboysen kan förstå att det inte är ett mjukvarufel som dom trodde så blint på.

Störigt fel för mig iaf, jag hade iphone4 på köplistan men när man började läsa om alla antenn problemen så vet jag inte längre, jag vill ha en pålitlig highend telefon, inte en som droppar samtal.

Permalänk
Medlem

eyePhone

Visa signatur

C2D E8400, X48-DS5, 4Gb RAM, HD4870
Barton2500+, Asus A7N8X-E-Deluxe, 1Gb RAM, 7600GS
Hackad MyBook W.E. 500Gb

Permalänk
Hedersmedlem

Nog att Apple begränsat oss innan, men detta tog ju priset. Nu ska de bestämma hur vi ska hålla mobilen också.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av Imdak:

Jag tror Apple visste om det, eftersom bumpern fanns redan vid släppet, och enligt vad jag läst på nätet så ville flera försäljare försöka få folk att köpa den

Ja det måste dom ju gjort, det är ju så oerhört uppenbart redan när man ser designen. Risken för kortis mellan antennerna är ju helt uppenbar.

Permalänk
Medlem

Tråkigt detta, dock ser ja fortfarande fram emot att få tag på en iphone4. Skall dock vänta lite bara och se vad som händer med grejerna. Ändrar inte direkt min uppfattning om telefonen, förutsatt att dom hittar nån fix.

Men som andra sagt här, går det inte att "täcka över" området med något? Viss, kanske är lite utav en grov hemmafix, men kanske hjälper? Säg att man tar superlim, genomskinligt, och på något sätt försöker få ett tunt skyddande genomskinligt lager kring problemområdena?

Mycket antiapple här, och ja är inte nån expert på detta området så känns ändå som ja slänger ut mig till hyenorna här.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Tror nästan IPhone kopian I9 kan vara stråt vassare...

Kan nog tänka mig en sådan istället...

DealExtreme: $86.10 i9 3.2" Touch Screen Dual SIM Dual Network Standby Quadband GSM Cell Phone w/ WiFi+JAVA+FM

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Holic:

Tråkigt detta, dock ser ja fortfarande fram emot att få tag på en iphone4. Skall dock vänta lite bara och se vad som händer med grejerna. Ändrar inte direkt min uppfattning om telefonen, förutsatt att dom hittar nån fix.

Men som andra sagt här, går det inte att "täcka över" området med något? Viss, kanske är lite utav en grov hemmafix, men kanske hjälper? Säg att man tar superlim, genomskinligt, och på något sätt försöker få ett tunt skyddande genomskinligt lager kring problemområdena?

Mycket antiapple här, och ja är inte nån expert på detta området så känns ändå som ja slänger ut mig till hyenorna här.

Det kanske skulle fungera med genomskinligt nagellack.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Det kanske skulle fungera med genomskinligt nagellack.

Precis!
Fixen kanske är så enkel som det, lite lack av någon form. Som tål lite stryck och inte gnuggas av så lätt

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Tänk om skarven bara skulle varit på övre sidan istället. Då skulle kortslutningsproblemet troligtvis varit mindre iomed att man inte håller telefonen från övre delen, som Apple nu verkar vilja få konsumenterna att göra. Men det i sig hade inte sett lika snyggt ut estetiskt. Och i praktiken skulle det kanske tillochmed lett till sämre signalstyrka för telefontäckningen. Nå väl, detta är väl inget nytt från Apple iofs. Om man tänker te x på Macbook Pro aluminium i ett ojordat väggutag. AJajaj, vilken Härlig känsla av chockterapi, man får leva med iochmed att hela chassit är strömförande :).. Men Apple vill väl bidra med att konsumenterna skall isätta jordade väguttag, så det är ju bra. Kanske finns det jordade vägguttags installationer på Apple store ;)??

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk

Jag skulle inte förlita mig på någon hemmafix för det här, troligtvis så är detta problemet fixat när den väl kommer hit (om än något försenad)

Jävligt klantigt att låta något sådant gå igenom men sen apple blev en svenssonprodukt så har dom tappat något av deras filosofi.

Finns det fortfarande inte några siffror på hur många telefoner som är drabbade? Finns flera som medvetet försökt kortsluta antennerna utan att lyckas. Nyheten får det att låta som om det vore alla telefoner vilket får sweclockers klientel att göra i byxan av upphetsning.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Skrivet av Holic:

Precis!
Fixen kanske är så enkel som det, lite lack av någon form. Som tål lite stryck och inte gnuggas av så lätt

Varför inte en bit tejp?

Permalänk
Medlem

Vad spelar det för roll, egentligen? Visst, en och annan verklighetsförankrad köpare kanske kommer att välja en annan mobil, men den stora massan iPhone-köpare - okunniga prylbögar och apple-älskare - kommer köpa mobilen ändå. Apple vinner på att ha löjligt lojala kunder som nöjer sig med att produkten heter "iPhone" för att punga ut 6k+.

Tragiskt, men wth, det finns vettigare (bättre) alternativ för folk som inte förblindas av aluminium och glas.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Tycker den här diskussionen är väldigt svart/vit, antingen så är antennen skit eller inte. Kanske mest svart i denna tråd då! Men sanningen är att alla telefoner är känsliga för hur man håller dem, bara i olika grad. Åtminstone titta på tabellen i Anandtechs review här (läs gärna hela!):

Apple's iPhone 4: Thoroughly Reviewed - AnandTech

Summerat, iPhone 4 tappar mest signalstyrka jämfört med HTC Nexus One och iPhone 3GS, men ALLA tappar.

Passa också på att titta på det olinjära sambandet mellan signalstyrka och antalet pinnar så förstår ni vad det är Apple "fixar" med mjukvaruppdateringen.

Slutligen, Anand påpekar att antennen ger bättre överföringshastighet än någon annan telefon han testat. Tror inte det är relaterat till den externa antennen, men det bör kanske också vägas in, innan man sågar telefonen vid fotknölarna.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem

Ska man på riktigt måsta tejpa eller nagellacka en telefon som är så dyr som iPhone bara för att kunna prata i den? När det i grund och botten är en telefon? Nä detta måste de ju kunna åtgärda, gratis.

Har inget emot Apple, anser att de i regel bygger rejäla grejor som bara fungerar, aldrig nåt krångel eller nån dålig byggkvalité eller så oavsett vad man köper, förutom i nåt enstaka sådant här fall och när det väl inträffar är jag rädd att de kan vara rätt farliga på att försöka slingra sig. Snart får man pressmeddelanden om att "You're holding it the wrong way" och att det inte alls är en designmiss utan bara användarfel. Och nej, det är alltså INTE OK än hur mycket folk försöker intala sig det, en sådan miss ska åtgärdas gratis, särskilt om de lovar att det är ett mjukvarufel och sedan hjälper inte en uppdatering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skippo:

Tänk om skarven bara skulle varit på övre sidan istället. Då skulle kortslutningsproblemet troligtvis varit mindre iomed att man inte håller telefonen från övre delen, som Apple nu verkar vilja få konsumenterna att göra. Men det i sig hade inte sett lika snyggt ut estetiskt. Och i praktiken skulle det kanske tillochmed lett till sämre signalstyrka för telefontäckningen. Nå väl, detta är väl inget nytt från Apple iofs. Om man tänker te x på Macbook Pro aluminium i ett ojordat väggutag. AJajaj, vilken Härlig känsla av chockterapi, man får leva med iochmed att hela chassit är strömförande :).. Men Apple vill väl bidra med att konsumenterna skall isätta jordade väguttag, så det är ju bra. Kanske finns det jordade vägguttags installationer på Apple store ;)??

Öhh va?

Min mbp-laddare har ingen jordanslutning, standard smal EUplugg bara, skulle tro din är likadan...

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slackr:

Öhh va?

Min mbp-laddare har ingen jordanslutning, standard smal EUplugg bara, skulle tro din är likadan...

"Öhh va", eller så medföljer det en förlängningssladd som gör att laddaren och därmed datorn jordas. Använd denne i ett jordat uttag för att slippa stötarna.

Permalänk
Medlem

Apple verkar inte ha de lätt just nu : Apple återkallar Time capsule - Prylportalen

Och de ska ändå stå för kvalité.

Angående IPhone 4 så är det ju ganska intressant, folk överväger att köpa en produkt för fullpris trotts att den har kända hårdvaruproblem med att ringa? Hade detta handlat om annat märke så hade det bara skrattats kan jag tänka mig.

Nä folk får se till att stå upp emot Apple och visa att detta är inte okay! Tillslut kanske Apple väljer att testa mer och därmed kanske de kan upprätthålla sin kvalité igen.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant och se vad de kommer göra åt saken..... skulle inte bli helt förvånad om de bara säger att man får hålla telefonen rätt.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av sunefred:

Tycker den här diskussionen är väldigt svart/vit, antingen så är antennen skit eller inte. Kanske mest svart i denna tråd då! Men sanningen är att alla telefoner är känsliga för hur man håller dem, bara i olika grad. Åtminstone titta på tabellen i Anandtechs review här (läs gärna hela!):

Apple's iPhone 4: Thoroughly Reviewed - AnandTech

Summerat, iPhone 4 tappar mest signalstyrka jämfört med HTC Nexus One och iPhone 3GS, men ALLA tappar.

Passa också på att titta på det olinjära sambandet mellan signalstyrka och antalet pinnar så förstår ni vad det är Apple "fixar" med mjukvaruppdateringen.

Slutligen, Anand påpekar att antennen ger bättre överföringshastighet än någon annan telefon han testat. Tror inte det är relaterat till den externa antennen, men det bör kanske också vägas in, innan man sågar telefonen vid fotknölarna.

Pluppar hit och pluppar dit, vi kan nog alla var eniga om att det inte är bra om samtal bryts om du håller telefonen på fel sätt.

Hela telefonen skulle ju kunna va antenn, värsta supermottagningen men skiten dör om du håller i den.

Det är ju ett helt orimligt resonemang från allra första början, riktigt illa är vad det är.

Och jag bryr mig inte det minsta om min telefon har en äppel, päron, apelsin eller whatever logga.

Det upprör mig dock något att konsumenter försvarar apples sätt att behandla sina kunder, det är helt oacceptabelt oavsett företag/bransch.(ej riktat till dig personligen sunefred)

Permalänk
Medlem

Det enda intressanta är ju vilken signalstyrka den har innan/efter kortslutning. Om andra telefoner har 70 och iPhonen har 70 efter och 94 innan är det ju telefonen bättre än andra lurar. Nu har jag inte läst testet, men om detta inte finns med är det ju ett icke test gjord av idioter.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmiDonk:

Tror nästan IPhone kopian I9 kan vara stråt vassare...

Kan nog tänka mig en sådan istället...

DealExtreme: $86.10 i9 3.2" Touch Screen Dual SIM Dual Network Standby Quadband GSM Cell Phone w/ WiFi+JAVA+FM

800 kronor för en iPhone kopia?
Är den gjord av hö och ömtålig som en liten gris?
Vad är kruxet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Det upprör mig dock något att konsumenter försvarar apples sätt att behandla sina kunder, det är helt oacceptabelt oavsett företag/bransch.(ej riktat till dig personligen sunefred)

Samtidigt vet vi ju inte än vad de tänker göra för att åtgärda detta, skiter de i det eller tar betalt eller tar väldigt lång tid för att åtgärda detta så behandlar de kunderna värdelöst, men går det väldigt smidigt måste man väl acceptera det. Alla tillverkare gör tabbar, frågan är bara hur långt dom går för att kompensera det. Men jo jag förstår din poäng, än om nu Apple inte behandlar kunderna som skit (än) så är det märkligt att folk försvarar hela designmissen, ungefär som om det är helt naturligt att man ska få brutna samtal så fort man håller den fel.

Skrivet av Derox:

Det enda intressanta är ju vilken signalstyrka den har innan/efter kortslutning. Om andra telefoner har 70 och iPhonen har 70 efter och 94 innan är det ju telefonen bättre än andra lurar. Nu har jag inte läst testet, men om detta inte finns med är det ju ett icke test.

Nu handlade det ju inte om att iPhone gick ner till samma nivå som andra telefoner utan snarare att den bröt samtalet helt och hållet pga att den tappade täckningen så pass mycket. Hade den tappat till nivån andra telefoner har när man kortsluter så visst, men nu var det betydligt värre än så.

Permalänk
Skrivet av Derox:

Det enda intressanta är ju vilken signalstyrka den har innan/efter kortslutning. Om andra telefoner har 70 och iPhonen har 70 efter och 94 innan är det ju telefonen bättre än andra lurar. Nu har jag inte läst testet, men om detta inte finns med är det ju ett icke test gjord av idioter.

Personligen tycker jag nog att det är viktigare att samtalen ej bryts än vilken signalstyrka jag har.. men det är bara jag det..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

Nu handlade det ju inte om att iPhone gick ner till samma nivå som andra telefoner utan snarare att den bröt samtalet helt och hållet pga att den tappade täckningen så pass mycket. Hade den tappat till nivån andra telefoner har när man kortsluter så visst, men nu var det betydligt värre än så.

Gjorde det, har inte sett några resultat på det. För att det skall klassas som en vettig vetenskaplig undersökning måste de ju mäta signalstyrkan och upprepa försöket tillräckligt många gånger så de kan bestämma standardavvikelse och dylikt för tappet.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Om ni som tänkt köpa en iPhone4 är smarta så gör ni inte det, än. Om folk inte väljer och köpa en produkt tvingar och visar det företaget att det är trots allt ändå kunden i slutändan som bestämmer om produkten, det är ändå ni som ska använda den. Nej, låt Apple ta tillbaka sina telefoner och fixa detta problem, när det är gjort, köp telefonen. Steve Jobs verkar ha fått lite för mycket storhetsvansinne så här har ni ett guldläge som köper Apple produkter och se till att kvalitén som Apple sägs ha, stannar kvar och inte blir några skit produkter med åren för att någons storhetsvansinne går upp över öronen.

Jag menar, köper inte folk iPhone4 så tvingar det Apple och fixa problemet, nu, och inte om ett år tills nästa version. Vilket leder till en fullt fungerande telefon och troligtvis fler nöjda kunder.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Man kan ju lägga telefonen på något när man pratar, ser inte detta om ett större problem. Någon som vet hur det är med blue-tooth headset på 4:an?
På 3:an fungerar det inget vidare, inte ens trådheadset fungerar något vidare har prövat 5 olika, fortfarande får jag höra att jag hörs dåligt.

Permalänk
Medlem

Det jag inte fattar är varför de inte bara satte "hålen" i botten eller toppen av telefonen så hade man aldrig kommit åt att "kortsluta" antennerna. Det hade varit bra ingenjörskonst! Lite roligt är det allt att detta accepteras av så många endast för att det är Apple som ligger bakom produkten, hade Sony Ericsson eller någon annan vanlig tillverkare lanserat något liknande hade det nog inte setts på med så blida ögon!

Visa signatur

If you're havin' girl problems i feel bad for you son
I got 99 problems but a bitch ain't one

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Det enda intressanta är ju vilken signalstyrka den har innan/efter kortslutning. Om andra telefoner har 70 och iPhonen har 70 efter och 94 innan är det ju telefonen bättre än andra lurar. Nu har jag inte läst testet, men om detta inte finns med är det ju ett icke test gjord av idioter.

Kanska ointressant om ändå samtal bryts när man håller den "fel".

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita