Bara jag som börjar tröttna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Möter man zerg ja då händer en av fyra saker. Zergling-rush, mass-hydralisk, mass-mutalisk eller roaches till förbannelse. Möter man toss, ja då är det void-rush, proxy-canon eller ett hav av stalkers i de flesta fall. Och terran betyder reapers, mass-marines+tanks, banshees eller att försöka sneaka in ett gäng baracker i motståndarens bas.
.

Du snackar ju om silver, möjligtvis guldligan. I top Diamond (seriöst nu, hur svårt är det att ta sig till Diamondligan?) Ser aldrig tossar som går en typ av units enbart. Man mixar in sentry's, zealot, stalkers, immortals. Alla fyller sin funktion, går motståndarn hydras byter man enhetsblandningen.

Möter aldrig floating rax som du snackar om, eller proxy.

Nä, ta dig till Diamond ligan istället, då får du nog mycket roligare eftersom du troligtvis kommer vara tvungen att göra mera övergångar mellan units, o dessa övergångar ska ju göra snyggt och utan att du hamnar efter i units.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Det handlar inte om att vara bäst och vinna hela tiden. Inte enligt mig i alla fall.
De flesta matcherna har bara vissa steg. Scouta motståndaren, mata ut lämplig enhet i massor, attackera. Det är tre simpla steg och kräver inte särskilt mycket. Sen kan man vara bra eller dålig på det, det är endå bara tre simpla steg. Med andra ord inte något stort behov av tankekraft.

Ja om du ligger i Silver eller på sin höjd Gold nivå... Vilket jag och några andra försökt förklara åt dig ett antal ggr nu... men du vägrar fatta utan tror att varenda en spelare på hela battle.net spelar exakt likadant...

Citat:

Att däremot möta någon i en match där inte bara räcker med planering i samma kategoeri som 1+1 är roligare. Att scouta motståndaren och se att enda chansen man har är att variera sin arme, köra samtida taktiker med flertalet olika grupper och typer av enheter eller kanske försöka lura motståndaren i ett bakhåll eller annat är sådant som kräver mer än klicka på samma knapp tills man har tillräckligt med enheter. Men det händer så säl

Möter man zerg ja då händer en av fyra saker. Zergling-rush, mass-hydralisk, mass-mutalisk eller roaches till förbannelse. Möter man toss, ja då är det void-rush, proxy-canon eller ett hav av stalkers i de flesta fall. Och terran betyder reapers, mass-marines+tanks, banshees eller att försöka sneaka in ett gäng baracker i motståndarens bas.

Inget av detta kräver mycket mer än att kunna klicka snabbare än motståndaren. Man behöver inte planera särskilt mycket, inga egentliga taktiker eller strategier. Det är bara att mosa ut så mycket som möjligt av det man valt och sen attack-klicka på motståndaren.

Roligaste matchen jag haft på länge var faktiskt en förlust för migl. Han lyckades lura ut mig ur basen med tanks och marines samtidigt som han smög in en ghost och släppte en nuke på mig. Han förlorade sina markstyrkor men jag vart ju handikappad så lagom till jag hade återhämtat mig kom han och körde över mig helt. Inget jätteavancerat, men bra mycket roligare än att han bara mosat ur lite fler marines och någon tank till och sen kommit farande.

Som tidigare sagt.. ta dig en bit uppåt i laddern.. Det är helt enkelt fel av dig att sitta nere i din silver league eller möjligtvis gold league och påstå att Starcraft 2 är enformigt för att "du" möter enformiga motståndare...

Och nej jag anser inte att du är dålig pga dina åsikter.. jag anser att du är dålig för att du helt enkelt är det, det har du avslöjat nu i 2-3 inlägg... Och det i sig stör mig inte.. Alla spelar på sin egen nivå men kom inte och påstå att spelet är enformigt och saknar djup och inovation och vad du nu yrar om när du knappt har testat spela... Ta dig till Diamond league, efter det kommer jag att respektera din åsikt, det är egentligen inte speciellt svårt.

Permalänk

Spelet ändrar sig inte markant när du kommer in i diamond.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crom:

Ja om du ligger i Silver eller på sin höjd Gold nivå... Vilket jag och några andra försökt förklara åt dig ett antal ggr nu... men du vägrar fatta utan tror att varenda en spelare på hela battle.net spelar exakt likadant...

Om du över huvud taget hade brytt dig om att läsa vad jag skrivit tidigare så skulle du vara medveten om att jag redan sagt att jag är fullt medveten om att det ev. blir bättre i högre ligor. Det har ingenting med att jag vägrar att fatta att göra. Att konstant säga att gräset är grönare på andra sidan till någon som tycker att staketet är mer jobb än det är värt är ju att helt missa poängen.

Jag lirade diamond i betan. Det är inte det som är problemet för mig. Problemet är att jag för att ta mig dit igen först måste nöta mig igenom 200 meningslösa, enfaldiga och skittråka skräp-matcher, vilket jag tröttnar på (vilket är vad tråden handlar om).

Edit**
Vad får dig att tro att jag bryr mig för fem öre om utifall du respekterar min åsikt?
Du har inte den blekaste aning om hur jag spelar eller om jag är bra/dålig på det. Det du har att gå på är ett halvdussin inlägg på ett forum där jag kort och utan egentlig precision beskriver vad jag tycker om MP-delen av spelet och varför.

Tråden handlar om att tröttna på det, vilket jag delvis gjort. Men direkt så hoppar det in folk som självklart ska häva ur sig saker som i grunden inte är mer än deras åsikt som anledning till att man har fel. Så vadå? Jag har min egen och tills dess att någon kan häva ur sig mer än någon variant av "Jag tycker annorlunda och därför har du fel" så finns det bara en väldigt liten chans att jag ändrar på mig. För du ser då banne mig inte mig sittandes här gnällandes över att ni tycker att det INTE är enformigt. Jag gnäller på spelet, du gnäller på att jag gnäller och använder dessutom det faktum att jag inte är lyrisk över en re-release av ett 10 år gammalt spel som någon slags grund för hur bra jag är på att spela sagda spel. Logiken i detta är ju fullständigt absurd, om ens existerande över huvud taget.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Skrivet av belga:

Om du över huvud taget hade brytt dig om att läsa vad jag skrivit tidigare så skulle du vara medveten om att jag redan sagt att jag är fullt medveten om att det ev. blir bättre i högre ligor. Det har ingenting med att jag vägrar att fatta att göra. Att konstant säga att gräset är grönare på andra sidan till någon som tycker att staketet är mer jobb än det är värt är ju att helt missa poängen.

Jag lirade diamond i betan. Det är inte det som är problemet för mig. Problemet är att jag för att ta mig dit igen först måste nöta mig igenom 200 meningslösa, enfaldiga och skittråka skräp-matcher, vilket jag tröttnar på (vilket är vad tråden handlar om).

Edit**
Vad får dig att tro att jag bryr mig för fem öre om utifall du respekterar min åsikt?
Du har inte den blekaste aning om hur jag spelar eller om jag är bra/dålig på det. Det du har att gå på är ett halvdussin inlägg på ett forum där jag kort och utan egentlig precision beskriver vad jag tycker om MP-delen av spelet och varför.

Tråden handlar om att tröttna på det, vilket jag delvis gjort. Men direkt så hoppar det in folk som självklart ska häva ur sig saker som i grunden inte är mer än deras åsikt som anledning till att man har fel. Så vadå? Jag har min egen och tills dess att någon kan häva ur sig mer än någon variant av "Jag tycker annorlunda och därför har du fel" så finns det bara en väldigt liten chans att jag ändrar på mig. För du ser då banne mig inte mig sittandes här gnällandes över att ni tycker att det INTE är enformigt. Jag gnäller på spelet, du gnäller på att jag gnäller och använder dessutom det faktum att jag inte är lyrisk över en re-release av ett 10 år gammalt spel som någon slags grund för hur bra jag är på att spela sagda spel. Logiken i detta är ju fullständigt absurd, om ens existerande över huvud taget.

12 år gammalt spel ._.

Alla är entitlade till deras åsikt, vilket en del folk inte verkar förstå. Kommer alltid vara fanboys vs the rest precis som det alltid funnits. Tycker det är SÅ irriterande att folk inte kan respektera att folk har olika åsikter, hur rolig skulle världen vara om alla tyckte lika ^^

Precis som du säger handlar tråden om frågan "Har mer än jag tröttnat på spelet" vilket verkar ha gått lite OT. Jag har inte gjort det än, mest p.g.a att jag försöker kämpa mig upp till diamond league, alltså ett utsatt mål. Att säga som en del gjort, att spelet blir helt annorlunda på diamond league är både sant och falskt, största skillnaden vad jag har sett på top tier spelare är att dom har mer förståelse för spelet och i dess fall kan kontra många av dessa cheese och rush builds som finns. Jag säger inte att det inte används "gamla" taktiker för det gör det helt klart, de kommer nog aldrig försvinna, men om man kollar i början av betan och nu till release så har folk ändrat taktiker väldigt mycket. I början körde många Terran MMM-taktik, nu är det mera mech för det funkar bättre helt enkelt. Visst, de flesta builds börjar snarlikt och man kan ganska fort lista ut vad dom bygger med scout, men en del av spelet går ju ut på att lura motståndaren

Att ta sig till diamond league nu kan väl inte vara så svårt om du var där innan i betan? Bara vinna dina 5 placement matches så hamnar du där direkt, oftast iaf, 4/5 jag lirar med hamnade där, ganska bra utdelning inte sant? I Starcraft 2 med ladder, jag antar att du oftast spelar quick match och inte custom game mot polare, så går det faktiskt ut på att vara bäst och vinna, om man kollar på hur spelet är tänkt att spelas. Sen kan man ju visserligen spela för en rolig match men då gör man nog bättre i att spela mot polare.. Min åsikt iaf

Scouting hjälper en oftast att klara de flesta typ av rushes du har beskrivit i tidigare inlägg, vet man inte vad motståndaren planerar hamnar man oftast på pottkanten när han väl kommer. Att säga som du gör, att Starcraft II inte kräver några taktiker, någon planering eller strategi tycker jag inte är helt korrekt. Möter du en bra spelare så måste du kunna ha lite taktisk känsla och planera, att göra en build order, vilket de flesta kör efter, är i sig att ha en plan. Att attack-klicka funkar kanske i bronze och silver league men efter det så kan folk oftast micro och då har man en ganska död arme ^^

Du har dock efter denna wall of text i min mening väldigt bra åsikter som jag ser det.. Synd att folk redan börjat tröttna på MP delen, jag tröttnade efter första rundan på SP delen ^^ Kan ju vara för jag söker att bli bättre på det i MP, då jag gillar utmaningar..

Don't flame me to hard

Permalänk
Medlem

Sen kommer klanligorna börja dyka upp snart då blir det definitivt mkt roligare!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av lorithlor:

12 år gammalt spel ._.

Alla är entitlade till deras åsikt, vilket en del folk inte verkar förstå. Kommer alltid vara fanboys vs the rest precis som det alltid funnits. Tycker det är SÅ irriterande att folk inte kan respektera att folk har olika åsikter, hur rolig skulle världen vara om alla tyckte lika ^^

Precis som du säger handlar tråden om frågan "Har mer än jag tröttnat på spelet" vilket verkar ha gått lite OT. Jag har inte gjort det än, mest p.g.a att jag försöker kämpa mig upp till diamond league, alltså ett utsatt mål. Att säga som en del gjort, att spelet blir helt annorlunda på diamond league är både sant och falskt, största skillnaden vad jag har sett på top tier spelare är att dom har mer förståelse för spelet och i dess fall kan kontra många av dessa cheese och rush builds som finns. Jag säger inte att det inte används "gamla" taktiker för det gör det helt klart, de kommer nog aldrig försvinna, men om man kollar i början av betan och nu till release så har folk ändrat taktiker väldigt mycket. I början körde många Terran MMM-taktik, nu är det mera mech för det funkar bättre helt enkelt. Visst, de flesta builds börjar snarlikt och man kan ganska fort lista ut vad dom bygger med scout, men en del av spelet går ju ut på att lura motståndaren

Att ta sig till diamond league nu kan väl inte vara så svårt om du var där innan i betan? Bara vinna dina 5 placement matches så hamnar du där direkt, oftast iaf, 4/5 jag lirar med hamnade där, ganska bra utdelning inte sant? I Starcraft 2 med ladder, jag antar att du oftast spelar quick match och inte custom game mot polare, så går det faktiskt ut på att vara bäst och vinna, om man kollar på hur spelet är tänkt att spelas. Sen kan man ju visserligen spela för en rolig match men då gör man nog bättre i att spela mot polare.. Min åsikt iaf

Scouting hjälper en oftast att klara de flesta typ av rushes du har beskrivit i tidigare inlägg, vet man inte vad motståndaren planerar hamnar man oftast på pottkanten när han väl kommer. Att säga som du gör, att Starcraft II inte kräver några taktiker, någon planering eller strategi tycker jag inte är helt korrekt. Möter du en bra spelare så måste du kunna ha lite taktisk känsla och planera, att göra en build order, vilket de flesta kör efter, är i sig att ha en plan. Att attack-klicka funkar kanske i bronze och silver league men efter det så kan folk oftast micro och då har man en ganska död arme ^^

Du har dock efter denna wall of text i min mening väldigt bra åsikter som jag ser det.. Synd att folk redan börjat tröttna på MP delen, jag tröttnade efter första rundan på SP delen ^^ Kan ju vara för jag söker att bli bättre på det i MP, då jag gillar utmaningar..

Don't flame me to hard

Du kan som högst bli plasserad i Platinum, och tog du 4/5 så borde du hamna i gold då platinum kräver 5/5.
Jag själv fick 4/5 och hamnade i gold men är nu rank 83 i Diamond och det är i stort sett den samma taktiker som kommer hela tiden. Terran är fortfarande den lättaste rasen att spela då deras trupp kombination är för det mesta svåra att kontra.

Det som skiljer sig i diamond mot resten är att folk kan svara på dina tidigare attacker mycket bättre och folk styr enheterna bättre var för sig för att få ut maximal av varje enhet.
Även kontringarna mot den typ av enhet du använder dig av går snabbare då spelarna är bra mycket rappare än i de tidigare laddersen.

Men spelet ändrar sig inte mycket, det är fortfarande samma grejj och taktikerna är till 90% de samma som du redan mött. Det är efter 20-25 min spelande i en match det ändrar sig då båda sidorna sitter på en stabil ekonomi ( oftast) och de strategiska dragen spelar in till större del. Men i uppbyggnaden är det likadant.

Permalänk
Medlem

Kan bli ett två spel om dagen nu, spelade dock inget igår.

Permalänk
Avstängd

Tror inte jag tröttnar, vill bli bättre på 1v1, men fastnar i 2v2 hela tiden, känns som det är mer action där, mer saker som händer, roligare när man måste anstränga sig mer för att kontra allting.
Sen är det alltid skönt att sitta och snacka skit med polaren och köra 2v2, får säga att Shared Unit Controll är bättre än sex ibland med, så sjukt fina koordinerade anfall man har haft ibland ^^

Permalänk
Medlem

jag har redan tröttnat på spelet 1vs1 går för snabbt 10 min sen är det över.....

nä jag väntar nog heller på R.U.S.E i september istället mer roligare,.

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk
Medlem

SC2 verkar ju va lite som att den som bygger snabbast vinner. RTS har aldrig riktigt varit min grej men nog tycker jag multiplayerdelen verkar aningen tråkig.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk

2v2 är överlägset roligare än 1v1, bara saken att man har någon att prata med är roligare

Permalänk
Medlem
Skrivet av bakemonster:

Tror inte jag tröttnar, vill bli bättre på 1v1, men fastnar i 2v2 hela tiden, känns som det är mer action där, mer saker som händer, roligare när man måste anstränga sig mer för att kontra allting.
Sen är det alltid skönt att sitta och snacka skit med polaren och köra 2v2, får säga att Shared Unit Controll är bättre än sex ibland med, så sjukt fina koordinerade anfall man har haft ibland ^^

Sex vaddå?

Permalänk
Medlem

SC2 suger, inget nytt med spelet.. jag avbokade mitt spel efter att kört Betan...

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

SC2 suger, inget nytt med spelet.. jag avbokade mitt spel efter att kört Betan...

Inget nytt?

Maruders, Phoenix, Queen (den är helt ny jämfört med den gamla), Brood Lords, Void Rays, Vikings, Medivacs, Spore crawlers, Spine Crawlers. Massvis med nya spells.

Multibuilding selection, större CTRL groups, fräsch grafik, ny ladder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Inget nytt?

Maruders, Phoenix, Queen (den är helt ny jämfört med den gamla), Brood Lords, Void Rays, Vikings, Medivacs, Spore crawlers, Spine Crawlers. Massvis med nya spells.

Multibuilding selection, större CTRL groups, fräsch grafik, ny ladder.

ja men grafik är ju samma som det andra.

sen filmer wow kolt. Men gå inte efter hur filmerna i ett spel....

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeXon:

ja men grafik är ju samma som det andra.

sen filmer wow kolt. Men gå inte efter hur filmerna i ett spel....

Grafik samma som det andra? Vilket andra? Counterstrike? Det är ju inte ett dugg likt SC1 iallafall.
Filmer? Vem bryr sig om filmer? Du kollar inte på dom när du spelar på laddern iallafall.

Permalänk
Entusiast

fjantigt hur folk kan säga att det ser exakt likadant ut som det gamla, det är ju trollande på lägsta nivå.

spelet har samma känsla, samma grunder, men detta är inte på något sätt samma gamla spel vi köpte för 12 år sen. de behöll allt som var bra med 1an, tog bort det som var sämre och la till en helvetes massa nya saker som radikalt förbättrat spelet.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

fjantigt hur folk kan säga att det ser exakt likadant ut som det gamla, det är ju trollande på lägsta nivå.

spelet har samma känsla, samma grunder, men detta är inte på något sätt samma gamla spel vi köpte för 12 år sen. de behöll allt som var bra med 1an, tog bort det som var sämre och la till en helvetes massa nya saker som radikalt förbättrat spelet.

Det ser i stort sett exakt ut som 1an.
Spelet är inte dåligt för det men så är det bara.

Att det är nya enheter och så förändrar inte saken att spelet ändå ser i stort sett likadant ut.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Morbid Angel:

Är för dåliga?
I vilken ladder spelar du själv i?

Diamond league, rank 17

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Morbid Angel:

Det ser i stort sett exakt ut som 1an.
Spelet är inte dåligt för det men så är det bara.

Att det är nya enheter och så förändrar inte saken att spelet ändå ser i stort sett likadant ut.

Japp precis, det ser så likt ut det kan göra med en 3d motor istället för en 2d motors som använde typ 8 st sprites per unit. Vilket är skitbra, sc2 ser riktigt najs ut.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Morbid Angel:

Det ser i stort sett exakt ut som 1an.

Att det är nya enheter och så förändrar inte saken att spelet ändå ser i stort sett likadant ut.

IGN Video: StarCraft II: Wings of Liberty PC Games Video - StarCraft 1 vs. StarCraft 2

Oh ja, likheten är skrämmande.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd

gillar denna bättre:

Permalänk
Medlem

jag tycker personligen sc2 är riktigt tråkigt, visst det har en del nytt men 1:an är fortfarande klart roligare speciellt om man ska spela ett par seriösa matcher.
att nöta ladder för att ens ta sig upp till spelare som ligger på ens egen nivå kan inte va kul för någon.
allt man gör är ju att försöka avsluta matcherna så fort som möjligt och har oftast bara 2-3 olika sätta att göra det på beroende på motståndarens ras/build.
folk kastar ut galet mycke tid enbart för att komma upp till en viss nivå så att spelet "äntligen ska bli kul"
men när man väl kommer dit så är man så fartblind och zombie så man totalt glömt varför man ens spelar spelet från första början.
spelar DU för att du faktiskt tycker det är kul? eller är det för att spelet är nytt och "alla" andra spelar samt att du vill bli "bra"
vill inte dömma ut någon eller ha förutfattade meningar men tragiskt nog spelar många för att bli bra och att placera sig fint heller än att ha kul.
i sc1 kunde du joina någons klanrum och köra en 1v1/2v2 och ha kul, skulle du torska på proxy rax eller någon fuling cheese för att du är lite nyvaken så är det bara att fråga om rematch och testa igen.
i sc2 är det precis som i wc3, man nöter helt anonyma matcher utan en chans till rematch och allt ska helst gå fort och avslutas med en vinst, då är det en bra match...
nej usch vilken hjärntvätt och skit va tråkigt, jag tröttnade precis lika fort på det här som wc3, ladder är bara slöseri med tid.
då är det klart mycke bättre med bra turneringar, skulle du cheese där och åka ut så är du ute, då vågar inte folk ta lika stora risker och man tvingas istället köra lite safe och tänka framåt.

slutligen vill jag säga att sc2 har potential att bli bra när mapbyggarna kommer igång och släpper varierande och nytänkande banor med skön balans.
men jag är rädd för att vi bara kommer få se grymma matcher med nytänkande och galet skönt micro när koreanerna drar igång, samt några få utanför asien.
i mina ögon är inte sc2 moget än, det kommer ta ett bra tag till...
men ja, ladder banorna i sc2 är klart bättre än sc1 iaf ^^

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Tycker man om RTS så är Stracraft II ett bra spel, tycker man inte om RTS så kanske man ska pröva något annat, Belga du kanske gillar Total War spelen mer, mer tid att tänka, formationer för trupperna osv?

Själv tycker jag singleplayer kampanjen är värd priset på spelet, den är episk, utmanande och man rycks med i storyn.

Att man sedan får spela gratis kanonbra multiplayer med ladder, custom maps osv är ju otroligt, man får väldigt mycket för pemgarna, dessutom kan man köra challenges, spela mot AI:n, göra egna kartor, köra tower defense kartor, challenges m.m

Finns få spel som erbjuder så mycket utan att ha månadskostnad.

Permalänk

Ungefär som att måla om ett hus, huset ser nyare ut men det är samma hus.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Morbid Angel:

Ungefär som att måla om ett hus, huset ser nyare ut men det är samma hus.

Det spelar ingen roll(håller förövrigt inte med dig), du sa att det såg likadant ut som 1an, en överdrift som jag ville slå ner. StarCraft 2 ser riktigt bra ut i jämförelse till 1:an.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

janå, som många andra säger: varför laga något som inte är trasigt?

Jag och många andra miljoner spelare är iaf helt otroligt nöjda Ni andra får väl spela nå annat då....

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Det spelar ingen roll(håller förövrigt inte med dig), du sa att det såg likadant ut som 1an, en överdrift som jag ville slå ner. StarCraft 2 ser riktigt bra ut i jämförelse till 1:an.

SC 2 har det samma utseende som 1an har.
Att grafiken blivit bättre på de 11-12 åren är en självklarhet, men enheterna och 90% av byggnaderna ser ut som dom gjorde i 1an.
Att det har blivit snyggare förändrar inte det hur mycket du än vrider och vänder på det.

Så det du försöker "slå" ner får du nog boxa på en bra stund på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morbid Angel:

SC 2 har det samma utseende som 1an har.
Att grafiken blivit bättre på de 11-12 åren är en självklarhet, men enheterna och 90% av byggnaderna ser ut som dom gjorde i 1an.
Att det har blivit snyggare förändrar inte det hur mycket du än vrider och vänder på det.

Så det du försöker "slå" ner får du nog boxa på en bra stund på.

Det är ju liksom meningen Det är fortfarande samma raser i samma universum som slåss mot varandra.... det är klart att dom ser likadana ut