Permalänk

Toalett litteratur

Tjenare, nu är det så att jag kommit in på en högskola och skall flytta iochmed det. Jag är inte mycket för att läsa på min fritid, med ett undantag... på toaletten!

Jag har då kommit in på programmet Technical Artist vilket involverar programmering och 3d modelering/animering etc. Eftersom jag inte är så duktig i dessa ämnen som jag önskar jag vore, så eftersöker jag "lättläst" litteratur inom dessa områden. Något i stil med Illustrerad vetenskap vore perfekt, sedan att de kommer ut nya nummer varje månad, alltså inte någon lärobok.

Har ni några alltså tips på trevlig litteratur som passar bra för toalettbesök?
3D relaterat är att föredra.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Om du vill bli TA så är nog "lättläst" litteratur ganska ovanligt. Förövrigt verkar det där programmet missuppfattat en TAs uppgifter, iaf om man kollar på videon på hemsidan.

Permalänk
Medlem

Nej.

Okej lite mer utförligt svar kan du få. Läs på om C# och Python. Kolla in TA forumet där vi coola kids hänger Tech Artists

Edit:
Känner mig givmild idag så du får lite fler tips.
Fixa praktik. Du kommer lära dig mer de första veckorna än vad du gör under hela dina studier. Speciellt som TA. Tror ärligt talat inte det programmet kommer lyckas speciellt bra. Antar att ni kommer samarbeta med DSarna men det vore intressant att höra lite mer sen när du börjat om hur utbildningen är.

Se till att knyta kontakter med allt och alla. TA världen är väldigt liten och alla känner alla. Både på gott och ont.

Plugga inget onödigt.

Permalänk
Medlem

Som TA så är la "lättläst" toalettlitteratur att läsa om nya teniker som används i spelvärlden,
men mitt förslag är att skaffa någon typ av laptop eller dylik för att enkelt ha tillgång till internet överallt å läsa på olika forum som är spelrelaterade

...men att läsa Linjär algebra på toaletten är grovt underskattat! papper att anteckna på finns det ju gott om!

Permalänk
Medlem

Kurser att skippa:
Interiör och exteriör omgivning med skissteknik - Skissteknik?! Koda C# istället.
3D-utskrifter och inskanning av 3D-objekt - Roligt att leka med men inget som du kommer använda igen - Läs på om frameworks och DCC APIer.
Digital skulptering – Zbrush - Fokusera på Zscript om något, lär dig grunderna bara om vad som krävs för att jobba mot Zbrush. Det är ingen idé att du lär dig skulptera...
Ge din modell proportion och liv - Nej. Plugga programmering istället

Sen ser du till att inte slösa massa tid på onödiga saker som tentor och sånt trams. Lär dig allt och gör en bra portfolio så har du jobb. Betyg kan iofs vara bra att ha om du ska söka dig utomlands direkt, men ärligt talat väger erfarenhet tyngre.

Tacka fred också, finns inte så många TAs i Sverige och du har just fått svar från två