Permalänk

Lackering av Antec Nine Hundred

Hej!
Bestämde mig härom dagen för att lackera insidan och baksidan av mitt Antec Nine Hundred. Färgen blev "Metallic blå". Nu efteråt har jag hittat några missar när jag målat men i helhet är jag nöjd.

Hoppas ni gillar det!

Lackering av Antec Nine Hundred

Permalänk
Medlem

Den blåa färgen är tyvärr RIKTIGT ful IMO. Tycker också resultatet blev relativt dåligt :/

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk

Kom och tänka på smurfarna ^^

Permalänk
Medlem

Jag tycker det blev skitsnyggt! Ska nog göra likadant med mitt k62 fast med röd färg.

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem

Det finns ju potential. Lite mer förbehandling och fler lager färg så kommer det där bli skit bra.
Men du måste hitta en bättre lösning på kabeldragningen. x)

Permalänk
Skrivet av Watte^:

Det finns ju potential. Lite mer förbehandling och fler lager färg så kommer det där bli skit bra.
Men du måste hitta en bättre lösning på kabeldragningen. x)

Jo förbehandling fanns det väll inte spec mkt av, dock blir inte färgen densamma på bild som IRL tyvärr.
Jo jag vet, men att dra kablar i ett Antec Nine Hundred är ingen dans på rosor, precis

Permalänk
Medlem

du skulle dragit två lager för att få allt heltäckande, det ser ut som att du fått lite flammor. Men annars prima

Permalänk
Medlem

jepp lite fler lager färg. Fick samma resultat på en låda en gång för 9 år sedan eller så syntes i ljuset

Permalänk

Nej, inga fler lager färg : D
det skulle bara förstöra charmen på detta otroligt fula chassi
Jag tyckte det blev snyggt, roligt att du inte gjorde det helsvart eller svartvitt...

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk

Fan vad snyggt kul att se nån som inte fjantar runt med vit/svart det flammiga ger det ju bara en bättre look med den färgen

Permalänk
Medlem

Funderar påatt göra likadant med mitt k62 fast med röd lack. Kan du säga lite hur det var? Lätt, svårt, mycket droppningar? något att tänka på? Tack i förhand!

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem

Kul idé men ja tycker inte att lådan ska vara blå, lite mkt p12 imo. kanske hade vart snyggt om du hade lackat så att det inte vart flammigt...

Permalänk
Skrivet av Sewerin:

Funderar påatt göra likadant med mitt k62 fast med röd lack. Kan du säga lite hur det var? Lätt, svårt, mycket droppningar? något att tänka på? Tack i förhand!

Hej!
Tja det var inte så svårt, bara man inte la på för mycket på en gång. Jag gjorde så att jag sprayade på ca 25cm håll och höll ett (enligt mig) lagom tempo och gick över ytan jag skulle måla. Blev det inte bra så väntade jag tills det torkade och gick sedan över de värsta ställena (jag hade inte så mycket färg att tillgå, tyvär). Men ta det bara lugnt och ha inte för bråttom och gör som det står på färgen (jag struntade i att slipa och grunda så det sitter nog inte lika bra som om jag hade gjort det), Lycka till!

Permalänk
Medlem

tycker du skulle lämnat sidorna (inte bak) på det blåa längst upp (syns på sista bilden) svart så det inte är blåa streck på sidorna annars nice

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Skrivet av freddyfresh:

tycker du skulle lämnat sidorna (inte bak) på det blåa längst upp (syns på sista bilden) svart så det inte är blåa streck på sidorna annars nice

Tack!
ang. de blåa strecken så valde jag att göra dem för att jag tyckte det blev snyggt, men smaken är som baken