Permalänk
Medlem

Kan du säga på ett ungefär hur långt du har kommit med bygget?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

Kan du säga på ett ungefär hur långt du har kommit med bygget?

hmm allt är ju ihopsatt och så. Är mest småsaker kvar. Kanske har kommit 75% elelr något

EDIT: när jag har kommit till 100% så är jag nöjd. Fast kommer fortfarande finnas saker att förbättra

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Skrivet av HoBb3:

hmm allt är ju ihopsatt och så. Är mest småsaker kvar. Kanske har kommit 75% elelr något

EDIT: när jag har kommit till 100% så är jag nöjd. Fast kommer fortfarande finnas saker att förbättra

Aka, du blir aldrig klar
Precis som det ska va!

Keep up the good work.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Aka, du blir aldrig klar
Precis som det ska va!

Keep up the good work.

//BG

Haha, precis

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Behöver du färg eller? Jag har lite mattsvart över sen jag målade mitt HAF

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

Behöver du färg eller? Jag har lite mattsvart över sen jag målade mitt HAF

Hmm, nja tror inte det. tack iallafall Tror jag ska ta och se om sleevsen räcker till att sleeva hela 24pinnaren imorgon. Blir det något över säger jag till

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Hmm, nja tror inte det. tack iallafall Tror jag ska ta och se om sleevsen räcker till att sleeva hela 24pinnaren imorgon. Blir det något över säger jag till

Man tackar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker inte det har hänt något på ett tag... What's teh problem?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Skarhed:

Tycker inte det har hänt något på ett tag... What's teh problem?

+1. Tycker det står ganska så still.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

Tycker inte det har hänt något på ett tag... What's teh problem?

Skrivet av A Sandberg:

+1. Tycker det står ganska så still.

Är lite fel på datorn just nu. Den stänger av sig själv, startar inte alltid ock så :/ Hoppas det är allt annat än psun som är orsaken (ingen garanti kvar på den) Men när jag har fixat det ska jag forsätta

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Skrivet av HoBb3:

Är lite fel på datorn just nu. Den stänger av sig själv, startar inte alltid ock så :/ Hoppas det är allt annat än psun som är orsaken (ingen garanti kvar på den) Men när jag har fixat det ska jag forsätta

Ok. Hoppas det löser sig snabbt.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Var ett stift på 8pin kontakten som inte var helt bra, så jag ska testa att byta det imorgon. Hoppas hoppas det är det som är felet

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Var ett stift på 8pin kontakten som inte var helt bra, så jag ska testa att byta det imorgon. Hoppas hoppas det är det som är felet

Vad händer sen då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

Vad händer sen då?

Får se lite.
Ska kanske sleeva hela 24pinnarn, sätta något för fläktkontrollens bak, kanske måla insidan svart. Sen kommer det komma ganska mycket mer, ska bara komma på vad med som ska göras

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Får se lite.
Ska kanske sleeva hela 24pinnarn, sätta något för fläktkontrollens bak, kanske måla insidan svart. Sen kommer det komma ganska mycket mer, ska bara komma på vad med som ska göras

Så man kan alltså översätta: Jag har jättemycket att göra, men jag vet inte vad xD

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

Så man kan alltså översätta: Jag har jättemycket att göra, men jag vet inte vad xD

Jag har jätte mycket som SKA göras
Har ännu inte hunnit bytt den pinnen som var lite dålig. Först skola, varit hemma några timmar (utan att orkat ta itur med det) sen fotboll och sen sängen. Samma sak idag, men imorgon ska den byta + att jag ska försöka få lite bilder

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Lite update

Jag vet det har stått stilla i en evighet, det beror på att jag har lite problem med min dator och har ännu inte löst det.
Men det hindrar mig inte att arbeta på chassit right?
Jag tyckte att sidopanelen med fönster inte hade så snygg finish+lite repor osv. Så jag ska såga ut ett likadant fönser på ike fönster sidopanelen som är borstat aluminium och inte sprayfärg.

Riktigt fin plåt

Tejpat och utritar vart det ska sågas, får dock ta sågningen imorgon då jag måste inhandla ett nytt sågblad.
Så kommer antagligen update imorgon.

Någon som bra ställe där man kan köpa dubbelhäftande tejp som brukar användas till just detta?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Skrivet av HoBb3:

Någon som bra ställe där man kan köpa dubbelhäftande tejp som brukar användas till just detta?

Närmsta järnhandel borde ha annnars typ kjell&co eller classe. Sitter jävulskt bra med rätt tejp

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Proffsmoddare

Glöm inte att runda av det sista hörnet, längst ned till vänster.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Glöm inte att runda av det sista hörnet, längst ned till vänster.

Glömde bort det igårkväll och hade redan ställt tillbaka formen i källaren när jag upptäkte det.

Nu vart det i stort sätt klart, jag ska måla kanten svart någon gång när jag orkar.
Bilderna är tagna med blixt så dom är inte speciellt bra.

Kanske lite mycket tejp, men det sitter som sten iaf

Klart! ska bara måla kanten svart när jag har tid

Synst nästan ingen skillnad på bilden. Men det syns stor skillnad på riktigt. Borstat aluminium ist för matt sprayfärg som ochså var lite repig. Nytt fräsht plexiglas

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Riktigt snygga kanter, riktigt bra gjort!

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennebring:

Riktigt snygga kanter, riktigt bra gjort!

Tackar

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Proffsmoddare

Såg riktigt, riktigt fint kapat ut! Kul att du börjar göra någonting av den nu och inte bara skruvar fast saker i mitt gamla chassi.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Såg riktigt, riktigt fint kapat ut! Kul att du börjar göra någonting av den nu och inte bara skruvar fast saker i mitt gamla chassi.

Tack Det kommer mera om ett tag. Vill bara lösa problemet på datorn innan jag forsätter

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag