Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Nov 2008

Lösenord till bios? :O

Tjenare, har min svärfars laptop hos mig nu (Acer 5520G) som han fick utav en som är död nu. Fast tror inte han har hittat på ett eget lösen men undrar om de finns något standard lösen? Är typ 8boks/siffror.

Måste in i bios för ska formatera datorn och de går inte om jag ej kan komma in i setup menyn.

Snabb hjälp uppskattas!

Ge mig ett jobb! Vad som helst?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vetlanda
Registrerad
Jan 2010

dra ut sladden till nätagget, ta ut batteriet en stund (det ser ut som ett litet mynt om du inte redan visste det), sätt i det igen och starta datorn. Då ska det vara återställt.

Edit:
Såg inte att det var en laptop... Jag borde lära mig läsa igenom allt innan jag svarar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Maj 2010

Om du menar bios lösenordet så är det bara att ta ut batteriet.
Men dock så måste du skruva loss en del och när du tar ut batteriet så måste du bryta av en plast bit för att få av det så efter det sitter inte batteriet fast.
Då blir det eltejp som gäller gjorde det för mig iaf.! (har samma dator)

Edit så klart ska du dra ur nät delen och ta ut batteriet inan du börjar skruva isär

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Dec 2009

Hej !

Prova den här sidan och leta efter din laptop, ladda sen ner programmet som finns till höger.
Funkade fint till min HP Pavilion 3550 bios. InsydeH20

http://dogber1.blogspot.com/2009/05/table-of-reverse-engineer...