Tips på bra pc spel ?

Permalänk
Medlem

Tips på bra pc spel ?

Tjena. Får snart in lite pengar och tänkte införskaffa mig lite spel till datorn. Man kan säga att jag är en allätare, det mesta duger lixom, online spel, strategi spel, racing, fps osv. Skulle va gött ifall nån eller några kunde skriva om några spel som är värda att köpa på pc fronten ?

Permalänk

Tycker att du ska införskaffa Battle Field: Bad Company 2 och/eller Call Of Duty: Modern Warfare 2. Det är 2st spel som jag tycker är bra/roliga som man inte tröttnar på direkt.

Permalänk

Fick med Just Cause 2 när jag köpte ett grafikkort igår.
Helt jäla underbart skoj.
En blandning av GTA och Far CRY som efter 6timmar är lika underbart kul.

Dirt är ju jäkligt bra racingspel där man kör lite olika fordon. Rally, rallycross, hillclimb m.m.

Permalänk
Medlem

Är du över 12 skaffa inte MW2.

Visa signatur

Herrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av EEdwin:

Är du över 12 skaffa inte MW2.

haha har provat MW2 hos en polare ett antal gånger och det va inget för mig. Har du några tips på nå rpg/racing spel då som är för oss över 12 ?

Permalänk
Medlem

min röst faller nog på BFBC2. Snyggt och roligt fps

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk

Europa Universalis III sjukt intressant strategi men man måste vara relativt speciell för att uppskatta detta utmärkta spel.

Om du giller lätta spel men en myskänsla kan jag rekomendera Tropico 3.

Ofc SC2 men det kommer först nästa vecka...

Permalänk
Medlem

Nej! Absolut inte MW2! Sämre spel får du leta efter i MP! Fuskare precis överallt.

Är det SP(Single-player) eller MP(Multi-player) du är ute efter?

Jag skulle rekommendera Fallout 3

Permalänk
Skrivet av EEdwin:

Är du över 12 skaffa inte MW2.

Vad menar du med det ? är jag en p12 bara för att jag lirar MW2 ?
Du får gärna motivera dig lite när du skriver så.

Antar att det har med att rätt många fuskar, har jag rätt ?

Permalänk
Medlem

Diablo 2 är ju underbart! Grafiken är dock ingen höjdare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0m0ney:

Nej! Absolut inte MW2! Sämre spel får du leta efter i MP! Fuskare precis överallt.

Är det SP(Single-player) eller MP(Multi-player) du är ute efter?

Jag skulle rekommendera Fallout 3

fallout 3 är jag faktist rätt så sugen på :). Spelar ingen roll om det är sp lr mp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

min röst faller nog på BFBC2. Snyggt och roligt fps

Kan bara instämma.

Ser lite tunt ut på spelfronten annars, tycker jag.

Permalänk
Medlem

Starcraft 2 släpps på tisdag
blizzards spel är alltid ett säkert kort

Permalänk
Medlem

Finns ju en anledning till att fallout 3 har fått ett par "game of the year" awards

fallout 3, du kommer inte tröttna på ett bra tag om du sätter dig in i det, tar en liten stund att komma in i det men ge det tid, du kommer att bli frälst )

Visa signatur

Phenom 1090T 4,0 GHZ, HD 7970, Corsair AX 850+, Xonar essence STX, Gigabyte 890FX A-UD5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adamok:

Finns ju en anledning till att fallout 3 har fått ett par "game of the year" awards

fallout 3, du kommer inte tröttna på ett bra tag om du sätter dig in i det, tar en liten stund att komma in i det men ge det tid, du kommer att bli frälst )

Har kört lite fallout och fick lite damp. Det va så att jag skulle hämta nåt som va lite längre bort då möts jag av raiders med eldkastare medans jag springer runt med min fjuttiga 9mm pistol som skadar lika mkt som fiskrens. Men får väll kämpa mig in i spelet precis som du säger ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaK0b:

Har kört lite fallout och fick lite damp. Det va så att jag skulle hämta nåt som va lite längre bort då möts jag av raiders med eldkastare medans jag springer runt med min fjuttiga 9mm pistol som skadar lika mkt som fiskrens. Men får väll kämpa mig in i spelet precis som du säger ^^

Utan att försöka gå så mycket Off topic;
Därför ska du stjäla precis allting i Megaton och Vault 101 för att sedan sälja och köpa lite bättre grejer
Sedan finns det rätt så många ställen där man kan hitta bättre vapen i början.
Kolla Fallout Wikin!

On Topic:
Köp Fallout 3 Game of the Year edition! Du kommer inte ångra dig om du är ute efter ett mindblowing äventyr! Finns för runt 200 kronor om du tittar runt lite på Prisjakt!

Mvh Daniel

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Jag har bestämt mig för att köpa fallout 3 efter att jag hört så mycke gott om de.

Permalänk

Fallout 3 är grym, väldigt grym faktiskt.
Klandra inte dig själv sen om du råkar döda oskyldiga lite då och då, sånt ingår.

Oblivion är också riktigt bra.

Visa signatur

CM Storm Sniper | Phenom 2 x4 965 | M3A32-MVP DELUXE | 4Gb | 5870 | 1160Gb | Chieftec 600W| Win7 64

CM Storm Sniper, i7 2500k, Fatal1ty P67, 2x4GB, 5870, ssd 80gb + 1tb, 24" benQ

Permalänk
Medlem

Någon som kan tipsa ts om något bra racingspel till pc? är själv lite ute efter ett!

Den som skriver Need for speed tycker jag ska gå och lägga sig! >:( serien har ju gått nedåt sedan pro street och jag skulle vilja se en nygörelse på Porsche 2000!

men annars kan jag tipsa om GTI racing! Otroligt snyggt för att vara ett spel för endast ett märke typ xD dessutom är det rolig styling och trevliga banor:P

Permalänk
Medlem

som andra sagt så säger jag också fallout 3 och så har ju starcraft 2 släppts nu och betan var bra så antar att nu släppta versionen är lika eller bättre än betan

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Hedersmedlem

Fallout 3 är ett utmärkt tips. Glöm inte att leda fram guldkornen bland alla moddar till Fallout! Jag kan även tipsa om BF BC2, NFS Shift, Team Fortress 2, Heroes of Newerth.

Permalänk
Medlem

Nu när SC2 äntligen kom ut så kan man väl inte missa det. Såg den idag på Maxi för 399kr- kanske lite för dyrt men....

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Racingspel i turordning efter mitt tycke

1. DIRT
2. GT Legends ( racingspel i simulatorstuk där man kör gamla racebilar på kända banor. Ska tydligen vara seriöst gjort. M3 evo från 1990 är ju ett tips för körglädje )
3. Colin Mc Rae 2, grafik och ljud hänger inte med dagens spel men känslan är oslagbar.
4. STCC
5. Driver (om man nu vill ha lite uppdrag mellan bredsladdarna med jänkebilarna )
6. Toca Race Driver, mer arkadlikt men jäkligt skoj om man vill åka bana