XFX GTX260 Ingen bild vid boot, Visar dubbla skärmar i windows fast jag har bara en..

Permalänk
Medlem

XFX GTX260 Ingen bild vid boot, Visar dubbla skärmar i windows fast jag har bara en..

Tja!

Har kommit över ett konstigt problem på flickvännens lillebrors dator som jag byggde ihop i höstas..

Jag har bara en (1) one uno skärm inkopplad via antingen HDMI eller DVI i datorn. Ibland så hamnar program utanför skärmen som om jag hade haft två skärmar inkopplade med utökat skrivbord.

Går jag in i NVIDIA kontrollpanelen eller där man ändrar upplösning så står det att det är TVÅ skärmar inkopplade, varav den ena är en VGA-skärm..

HUR I HELVETE GÅR DET IHOP? VGA-uttaget har aldrig använts, minns att det var samma problem när datorn var ny och den gav bild under bootprocessen efter typ 6-7 omstarter..

Det är för övrigt ett sånt där mupp-grafikkort som har en HDMI, en DVI och en VGA ingång där DVIn och HDMIn fysiskt anses som samma port, och man kan inte använda tre samtidigt om jag minns rätt

Någon som har en idé om vad jag ska göra?

Permalänk
Medlem

Testat att köra driversweeper för att ta bort drivarna och dragit in dem på nytt?

Permalänk
Medlem

Har kört en totalformattering efter många om och men (datorn vägrar att ge bild under bootprocessen) och det är fortfarande samma jäkla fel

Permalänk
Avstängd

Kan nog kanske vara så att kortet har blivit defekt på något sätt, så ta kontakt med affären du köpte det av eller med tillverkaren av kortet och se om dom kanske har någon ide om vad det kan vara!?

MVH