CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Gjorde en beställning på en mobil idag och fick nyss kolli nummret, säkte och fick ett konstigt resultat

Avsändare:xxx xxx
xxxxx TROLLHÄTTAN
Sverige

Mottagare:CDON.COM
c/o Order Nordic AB
Makadamgatan 14
25464 HELSINGBORG
Sverige

Tjänst:MyPack - Retur

-------------------------------------

Har cdon/posten lyckats vända på informationen eller har jag skickat en retur innan jag ens fått ordern ?

Ska bli kul att se hur det här utvecklar sig.

Fick mitt likadant. Fick SMS fran posten, men paketet var inte dar nar jag skulle hamta det. Ratt skumt da det gatt 5 dagar nu... Har iaf mejlat CDON. Riktigt anus da jag var redo att bygga dator idag :((

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av ornotermes:

Fick för en stund sen ett mail om att mitt paket skickats. Men naturligtvis var det fel kolli-id, jag fick spårningsnummet för returfrakt (som jag med all säkerhet inte kommer använda).

Jag såg att andra i tråden också fått det, men det finns ett snabbare sätt att få fram det riktiga kolli-id än deras support(speciellt efter att den stängt för dagen).

1. Gå till http://server.logistik.posten.se/servlet/PacTrack?lang=SE&kolliid=KOLLINUMMER&xslURL=/xsl/pactrack/standard.xsl och byt ut KOLLINUMMER i adressfältet mot det returfraktnummer du fått från CDON.
2. Öpnna http://www.posten.se/tracktrace/TrackConsignments_do.jsp i ny flik/fönster.
3. Kopiera Kundnr och Referens från fösta sidan(server.logistik.posten.se) till formuläret för att spåra med kundnummer på andra sidan. Klicka på nedre spåra-knappen.

Du kommer då till en sida där båda kollinumren visas. Du kan se statusen där eller kopiera kollinumret och använda nån av de andra paketspårningssidorna

Tack, ska se om detta nya kolli id jag fick fram funkar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack ornotermes.
La en ny beställning i veckan och cdon har fortfarande inte fixat så att rätt kollinummer går ut till kunden.

Permalänk
Medlem

Jag gnällde i tidigare inlägg att det var en hel del strul... Det var det också, men nu har jag fått allt som jag skulle få (har även en kampanjart beställd). 3st ordrar tror jag resulterade i 7-9 olika paket/kollinr hos Posten.. Verkar som de har olika lager beroende vilken typ av artikel det är.
Beloppen som drogs ifrån mitt kort överensstämde inte med mina order men det stämde dock överens i slutändan... Det verkar vara lite high chaparall men så länge allt fungerar och supporten är tillmötesgående (det varierar...) så är allt OK.

Hur som helst, en 27" skärm för 1190kr samt ett Lian li miditower för 635kr kan man inte klaga på 8)

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog kontakta cdon för säkerhets skull.
Dom kan ju komma och säga att den,dom ordrar som ej fått hela beloppet betalat är obetald.
Och lagligen kan dom ju göra det för ordern är ju inte betald i fullo trots att du betalat ett,fler högre belopp på andra ordrar.

Så bara för att vara säker på att dom inte kommer om 2,5år och kräver betalning för en ej fullt betald faktura (dom kan komma upp till tre år efter och kräva bet enligt lag)

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Det ser inte rätt ut på produktsidan för Netgear WNDR3800.

Det är denna länken man får om man går via prisjakt.nu eller sökfunktionen på eran hemsida:
http://cdon.se/hemelektronik/netgear_n600_router%2c_ieee_802....

// Rikard

Visa signatur

|Antec P280|Asus P8Z77-V Deluxe|Corsair AX 850W|Intel Core i7-3770K|Corsair H100|Crucial BallistiX Tactical Kit 2x8GB CL8|ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC|BenQ XL2420T 24"|Sennheiser PC363D G4me|Ducky SHINE MX-Brown|Logitech® G502|SteelSeries 4HD|

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Jag skulle nog kontakta cdon för säkerhets skull.
Dom kan ju komma och säga att den,dom ordrar som ej fått hela beloppet betalat är obetald.
Och lagligen kan dom ju göra det för ordern är ju inte betald i fullo trots att du betalat ett,fler högre belopp på andra ordrar.

Så bara för att vara säker på att dom inte kommer om 2,5år och kräver betalning för en ej fullt betald faktura (dom kan komma upp till tre år efter och kräva bet enligt lag)

Syftar du på mitt inlägg ovan så är det lugnt.. Det var rörigt men allting stämmer som sagt.
Har även fått en hyfsad förklaring via supporten.
Bra priser och härligt upplägg med rabatter och duktiga på merförsäljning... Men lite rörigt är det minst sagt.

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/thor_jofur_v2_-_intel_i7-3930_-_...

försöker ni lura oss med att skriva 2x690 och sen är det 2x7970 i specsen?!

tur att priser var helt och hållet orimligt för 2x690, hoppas ingen blir lurad av er.

Permalänk
Skrivet av makz159:

http://cdon.se/hemelektronik/thor_jofur_v2_-_intel_i7-3930_-_...

försöker ni lura oss med att skriva 2x690 och sen är det 2x7970 i specsen?!

tur att priser var helt och hållet orimligt för 2x690, hoppas ingen blir lurad av er.

Tror knappast att de lurar med flit!
Hade "liknande" fel på spec fast när jag köpte dammsugare. De hade helt enkelt skrivit fel och det slutade med att jag fick antingen returnera varan eller att jag fick en rabatt på 300:-, jag valde det senare.
Prova köpa den vet jag;).

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZonCo:

Beloppen som drogs ifrån mitt kort överensstämde inte med mina order men det stämde dock överens i slutändan.

Skrivet av ZonCo:

Syftar du på mitt inlägg ovan så är det lugnt.. Det var rörigt men allting stämmer som sagt.
Har även fått en hyfsad förklaring via supporten.
Bra priser och härligt upplägg med rabatter och duktiga på merförsäljning... Men lite rörigt är det minst sagt.

Japp det var dig jag menade.
Och det var ju du själv som sa att du hade tre ordrar och beloppen som drogs från kortet stämde ej med ordrarna men att det totala beloppet på dessa tre stämde.

Tex tre ordrar på 1500:- = 4500:- totalt och dom drog 1000:- sen 1500:- och sen 2000:- = 4500:- totalt.
Om det var så det gick till så är jag 99% säker på att order ett som dom enbart drog 1000:- KOMMER att se ut som att den är obetald (heller i alla fall ej betald till fullo) i deras system.
Sen att order tre fick 500:- för mycket inbetalt har inget som helst sammanhang med order ett för det är ju skilda ordrar.

Visserligen kanske dom har lagt till någon notering i systemet att denna order ÄR fullt betald trots att den ser ut att inte vara det heller nåt.
Problemet är ju om,när dom byter system (vilket edin lovat att dom ska göra här i tråden) till ett som fungerar bättre (dvs packas och status,mail osv) så är det ju inte helt 100% säkert att det systemet har stöd för en sån notering och om den har det kommer den då att följa med vid flytten till det nya osv.

Och som jag sa så har företag rätt att komma tre år efter och kräva betalningar även om du inte hört ett pip under dessa år och sen efter dessa tre år (och att dom har kontaktat dig inom tre år) så är det väl en gång om året (inte helt 100 om det är ett år det kan vara 6mån med) dom måste kräva dig på pengarna för att hålla skulden vid liv annars förfaller den.

Så se till att spara alla kvitton chat,mail från cdon och även kontoudrag från banken så att du har bevis om 2,5-3 år när,om dom kräver dig på resterande belopp.
Heller be dom betala tillbaks alla pengar dom drog från dom "överbetalade" ordrana så att du,dom kan dra,betala in det som fattas på den,dom ordrar som det fattas bet på.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Hedersmedlem

Inget tiggeri!

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Hej! Hoppas jag skriver på rätt ställe. Jag undrar vad det är för rabbatkod alla pratar om och vad ska man göra för att kvalificera sig för den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av terrorr:

Hej! Hoppas jag skriver på rätt ställe. Jag undrar vad det är för rabbatkod alla pratar om och vad ska man göra för att kvalificera sig för den?

Läsa tråden? Nämns ju i princip på varje sida nu...

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av makz159:

http://cdon.se/hemelektronik/thor_jofur_v2_-_intel_i7-3930_-_...

försöker ni lura oss med att skriva 2x690 och sen är det 2x7970 i specsen?!

tur att priser var helt och hållet orimligt för 2x690, hoppas ingen blir lurad av er.

Samma sak på den som heter Veor. Står GTX680 här:
http://cdon.se/hemelektronik/speldatorer_-_thor/

men klickar man in på den är det ett GTX670:
http://cdon.se/hemelektronik/thor_veor_v.2_-_intel_i5-3450_-_...

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av terrorr:

Hej! Hoppas jag skriver på rätt ställe. Jag undrar vad det är för rabbatkod alla pratar om och vad ska man göra för att kvalificera sig för den?

Koder finner du på denna sidan http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av makz159:

http://cdon.se/hemelektronik/thor_jofur_v2_-_intel_i7-3930_-_...
försöker ni lura oss med att skriva 2x690 och sen är det 2x7970 i specsen?!
tur att priser var helt och hållet orimligt för 2x690, hoppas ingen blir lurad av er.

Hej

Naturligtvis försöker vi inte lura någon ( vad skulle vi vinna på det? ) utan här handlar det om versions 2 som kommit, som av någon anledning fått med sig info ifrån version 1. Det är 2x690 som ingår i Jofur v2, och anledningen till priset är för att vi firar att nästa generations THOR nått marknaden.

MVH Edin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej

Naturligtvis försöker vi inte lura någon ( vad skulle vi vinna på det? ) utan här handlar det om versions 2 som kommit, som av någon anledning fått med sig info ifrån version 1. Det är 2x690 som ingår i Jofur v2, och anledningen till priset är för att vi firar att nästa generations THOR nått marknaden.

MVH Edin

Så ni säljer en dator på socket 2011 med 2x690 för 25k?

hejdå CDON.com om ni fortsätter gå minus x)

Permalänk
Skrivet av makz159:

Så ni säljer en dator på socket 2011 med 2x690 för 25k?

hejdå CDON.com om ni fortsätter gå minus x)

Var glad istället då de säljer en dator till ett snuskigt bra pris Det är ju en bra bit under inköpspriset av enbart komponenterna förr oss ^^

Visa signatur

Define XL, Gigabyte UD3 X79, Gtx 580 sli (dc2 & referens), Intel i7 3820, Zalman 9900 max, ax1200

Permalänk

Vem var det som var så taskig och tog det sista gigabyte gtx 670 framför näsan på mig?

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

CDON,

Problemet är att ni skriver "2x NVIDIA GeForce GTX690" vilket ni också säger ovan stämmer.
Sedan om man läser samma anons längre ner så står det: "DUBBLA AMD HD7970!"

Skulle jag bara ge en avanserad gissning enligt vad priset indikerar så är det dubble 7970.

Så det vore bra om ni ändrar så det står rätt.

PS! Men om ni ändrar och står på er att det stämmer med 2x GTX 690" då är detta den bästa lådan på marknaden just nu

Permalänk
Medlem

Helvete!

Har just beställt komponenter med rabbatkoden SWEC1207 inte fan visste jag att SWECJULI fanns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Helvete!

Har just beställt komponenter med rabbatkoden SWEC1207 inte fan visste jag att SWECJULI fanns

edit: Tydligen fanns inga av de produkter jag beställt med i SWECJULI rabbatkoden

Permalänk
Medlem

Hej, tänkte köpa lite komponenter hos er.
Vars skriver man in sweclockers rabatt hos er?

tack på förhand.
//werty

Visa signatur

3570k, Gtx 770, 120Gb ssd, 8Gb 1600Mhz.

Permalänk
Skrivet av werty1.5:

Hej, tänkte köpa lite komponenter hos er.
Vars skriver man in sweclockers rabatt hos er?

tack på förhand.
//werty

Som rabattkod när man ska betala i kassan.

Permalänk
Medlem

Vad har ni haft för erfarenhet av supporten hos CDON?

Att de överhuvudtaget inte har telefonsupport tycker jag är under all kritik. Och att det sedan tar mer än 48h timmar att få svar på ett mail, är ju om möjligt ännu sämre. Billigt, javisst. Men ska det vara sånt här strul när saker inte fungerar så kan jag lika gärna handla min elektronik hos Pixmania.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiskerer:

Som rabattkod när man ska betala i kassan.

Tackar!

Visa signatur

3570k, Gtx 770, 120Gb ssd, 8Gb 1600Mhz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ornotermes:

Fick för en stund sen ett mail om att mitt paket skickats. Men naturligtvis var det fel kolli-id, jag fick spårningsnummet för returfrakt (som jag med all säkerhet inte kommer använda).

Jag såg att andra i tråden också fått det, men det finns ett snabbare sätt att få fram det riktiga kolli-id än deras support(speciellt efter att den stängt för dagen).

1. Gå till http://server.logistik.posten.se/servlet/PacTrack?lang=SE&kolliid=KOLLINUMMER&xslURL=/xsl/pactrack/standard.xsl och byt ut KOLLINUMMER i adressfältet mot det returfraktnummer du fått från CDON.
2. Öpnna http://www.posten.se/tracktrace/TrackConsignments_do.jsp i ny flik/fönster.
3. Kopiera Kundnr och Referens från fösta sidan(server.logistik.posten.se) till formuläret för att spåra med kundnummer på andra sidan. Klicka på nedre spåra-knappen.

Du kommer då till en sida där båda kollinumren visas. Du kan se statusen där eller kopiera kollinumret och använda nån av de andra paketspårningssidorna

Man tackar,nu hittade man sitt paket.

Undra varför cdon gör detta fel nu då.........

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hur ser CDON:s rutiner ut för annullerade ordrar ut?

Jag beställde ett chassi och ram-minnen tämligen omgående när deras rabatt med 15% på datorkomponenter kom upp. Stod att "varorna packas" under hela fredagen och idag såg jag att den blivit annullerad. Betalar CDON igen pengarna per automatik (jag betalade med VISA-kort) eller måste jag försöka komma i kontakt med dem via mail - vilket av erfarenhet brukar ta relativt lång tid - för att de ska återbetala pengarna?

Jag blir ganska förbannad över hur produkter som dyker upp i deras kampanj, som tydligen fanns i lager vid beställning (ram-minnena är tydligen fortfarande i lager) inte levereras trots att man lägger en beställning tämligen snabbt. Sen att man inte får veta vad som händer gör ju inte det hela bättre...

Som någon skrev tidigare i denna tråd så finns det ju ingen anledningen att handla från CDON istället för ställen som Pixmania. Priserna är högre på CDON och man får ingen information om varför ens order annulleras trots att alla beställda produkter fanns i lager vid beställning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebastian383:

Hur ser CDON:s rutiner ut för annullerade ordrar ut?

Jag beställde ett chassi och ram-minnen tämligen omgående när deras rabatt med 15% på datorkomponenter kom upp. Stod att "varorna packas" under hela fredagen och idag såg jag att den blivit annullerad. Betalar CDON igen pengarna per automatik (jag betalade med VISA-kort) eller måste jag försöka komma i kontakt med dem via mail - vilket av erfarenhet brukar ta relativt lång tid - för att de ska återbetala pengarna?

Jag blir ganska förbannad över hur produkter som dyker upp i deras kampanj, som tydligen fanns i lager vid beställning (ram-minnena är tydligen fortfarande i lager) inte levereras trots att man lägger en beställning tämligen snabbt. Sen att man inte får veta vad som händer gör ju inte det hela bättre...

Som någon skrev tidigare i denna tråd så finns det ju ingen anledningen att handla från CDON istället för ställen som Pixmania. Priserna är högre på CDON och man får ingen information om varför ens order annulleras trots att alla beställda produkter fanns i lager vid beställning...

Räkna med att det kommer ta tid.
Om nu inte dom fjäskar till ch snabbar ditt ärende pga se bra ut.
Men det tog ett gäng gäng veckor för mig att få loss mina pengar från cdon.
Från första meddelandet till pengarna i handen i rma ärende, runt 4-5v tog det.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Fick fel kolliid från cdon jag med nu när jag beställde en hd.
Den info jag fick i mail (ca 2tim innan smset från posten som sa att det fanns att hämta) var det reserverade retur numret (dvs från mig till cdon om jag ville skicka tillbaks).

Det finns ju ett plus i det hela och det var ju att jag faktiskt för första gången fick mailet (och ändrad status på hemsidan) om att dom skickat INNAN posten skickat smset att det finns att hämta synd bara att det var fel kolliid

Så för fan cdon jag trodde ni jobbade på att bättra er men det verkar ju gå åt andra hållet istället.

Måste vara något fel i deras system, jag fick en liknande idag med ett kollinummer tillhörande en retur, verkar vara att de lägger sig kvar i systemet eller något.
CDON är generellt sett helt ok men deras system är under all kritik, bara det faktum att avbokningar (speciellt innan beställningen gått till lagret för packning) inte går att avboka med en enkel knapp, deras söksystem på varor skulle oxå behöva anpassas för elektronik och att de inte finns ett telefon-nummer till deras kundtjänst stör mig något enormt (tvivlar på att kostnaden för chat-support kan vara så mycket billigare än telefonsupport?).

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood