Permalänk
Medlem
Skrivet av itkoll:

det finns fortfarande folk in sweden som ej kan handla mot faktura säkert 30"% av befolkningen som ej är kreditvänliga ..även många forums medlemmar

Hmm, det har aldrig slagit mig, då jag nog egentligen aldrig varit ens nära att hamna i den sitsen själv.

Jag har svårt att tänka mig att det är så många som 30% som inte är kreditvärdiga, men du har en poäng där att postförskott fyller ett syfte!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, det har aldrig slagit mig, då jag nog egentligen aldrig varit ens nära att hamna i den sitsen själv.

Jag har svårt att tänka mig att det är så många som 30% som inte är kreditvärdiga, men du har en poäng där att postförskott fyller ett syfte!

Lite gammal information, men 6,9% för hela landet, alldeles för mycket även det: http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/sverige/en-halv-miljon-s...

Edit: Sedan tillkommer givetvis alla som saknar fast inkomst och av den anledningen inte får handla mot faktura. Blir nog en hel del till.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Tjena Andreas!

När får ni in detta i lager?
http://cdon.se/hemelektronik/evga_geforce_gtx_780_sc_3gb_ddr5...

Mvh Nicke

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk

På produkter som man kan betala i höst, kan man samtidigt betala med delbetalning? Alltså börja delbetalningen "betala i höst"?.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av The Dark Enemy:

På produkter som man kan betala i höst, kan man samtidigt betala med delbetalning? Alltså börja delbetalningen "betala i höst"?.

Är det Klarna, så ja. När du får fakturan i höst kan du välja olika betalsätt, men allt utom full betalning kostar givetvis extra.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Kul att ni visar Blå minnen i bannern men inte säljer dem!
http://cdon.se/hemelektronik/crucial_ballistix/

Permalänk
Medlem

Har beställt en mobiltelefon+abonnemang för 240kr+månadskostnad.
I erbjudandet stod det att jag kunde få ett kontantkort för 0kr vid köp av mobiltelefon, så jag plockade på ett Tele2 kontantkort värt 95kr.
Nu står det på på min orderhistorik att kontantkortet ligger som en separat order på 95kr, fast bekräftelsemailet jag fick avhandlar bara de 240kr som mobiltelefonen kommer kosta.
Vad är det som gäller?
Kommer jag ändå behöva betala extra för kontantkortet?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av THEBADGUY:

Tjena Andreas!

När får ni in detta i lager?
http://cdon.se/hemelektronik/evga_geforce_gtx_780_sc_3gb_ddr5...

Mvh Nicke

Hej,
Högst preliminärt 26/7, men datumet är inte bekräftat fullt ut så det kan komma att ändras.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av stincon:

Har beställt en mobiltelefon+abonnemang för 240kr+månadskostnad.
I erbjudandet stod det att jag kunde få ett kontantkort för 0kr vid köp av mobiltelefon, så jag plockade på ett Tele2 kontantkort värt 95kr.
Nu står det på på min orderhistorik att kontantkortet ligger som en separat order på 95kr, fast bekräftelsemailet jag fick avhandlar bara de 240kr som mobiltelefonen kommer kosta.
Vad är det som gäller?
Kommer jag ändå behöva betala extra för kontantkortet?

Hejsan,
Värdet för kontantkotet står med i historiken men kommer ej att faktureras.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Har inte tänkt på det häller, men plockade ihop ett paket till en polare igår från cdon för 10k, men kunde tyvärr inte beställa det då han inte kunde ta faktura pga kreditvärdighet eller nått, och cdon erbjuder inge postförskott så det blev bara en skärm för 1k.

Får se om vi löser det på annat sätt när löningen dyker in annars får man kolla mot inet.

EDIT:
Ngn info om när det kommer in fler samsung 840 120GB? Just nu når man meddelandet att den är slut när man lagt den i korgen och "går till kassan"
http://cdon.se/hemelektronik/samsung_840_series_basic_120gb_s...

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk

Hej cdon,

det står tillfälligt slut på den här produkten: http://cdon.se/hemelektronik/crucial_ballistix_tactical_lp_8g...

betyder det att det kommer in fler till samma pris?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Navelludd:

Hej cdon,

det står tillfälligt slut på den här produkten: http://cdon.se/hemelektronik/crucial_ballistix_tactical_lp_8g...

betyder det att det kommer in fler till samma pris?

Hej,
Nej, tyvärr inte. Minnespriserna stiger fortfarande kraftigt så vid nästa inleverans av artikeln så kommer med all säkerhet priset att justeras upp. Letar du igenom det vi har i lager så kommer du hitta minnesmoduler som är prissatta efter gamla inköpspriser, dvs lägre än de moduler som är slut i lager och kommer att köpas in på nytt till dagens höga priser. Tex: http://cdon.se/hemelektronik/ddr3-dimm1600_corsair_xms3_venge... Såvida det inte måste vara ett LP som du hänvisar till ovan. Prissänkte precis Corsairminnet åt dig!
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hejsan CDON,

på er bärbara dator, "Thor Einride": sätter ni alltid in ram minne på 1x8gb nu, eller 2x4gb som ni gjorde på förra versionen? Jag vill nämligen ha 1x8gb på den jag ska beställa! Är det er standard nu, eller måste man meddela er om man vill ha detta (om det går)?

Tack på förhand!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Kanyl:

Hejsan CDON,

på er bärbara dator, "Thor Einride": sätter ni alltid in ram minne på 1x8gb nu, eller 2x4gb som ni gjorde på förra versionen? Jag vill nämligen ha 1x8gb på den jag ska beställa! Är det er standard nu, eller måste man meddela er om man vill ha detta (om det går)?

Tack på förhand!

Hej
I aktuell version så är det 1x8Gb som sitter i.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

EDIT:
Ngn info om när det kommer in fler samsung 840 120GB? Just nu når man meddelandet att den är slut när man lagt den i korgen och "går till kassan"
http://cdon.se/hemelektronik/samsung_840_series_basic_120gb_s...

du missa en fråga

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av peckadj:

Köpte detta USB pga skrivhastighet och pris, när jag får minnet så står det 55 resp 5(!)MB på förpackningen. Det är alltså ej snabbare och man har ju redan ett och annat USB som skriver i 5MB...
Vart ni fått 90MB/20MB vet ju inte jag, kanske gäller det 32GB.
http://cdon.se/hemelektronik/transcend_usb_3.0_jetflash_700_8...

Hastigheterna står exakt som på detta minne:
http://www.memoryc.com/usbproducts/usbflashdrives/8gbtranscen...

Skrivet av CDON.COM:

Hejsan,

Jag ber om ursäkt för det inträffade, jag har sagt till ansvarig att uppdatera artikeln med den senaste tillgängliga produktbeskrivningen.
Mvh//Andreas

Hej,
Nej, tyvärr inte, endast komponenter.
Mvh//Andreas

Skrivet av binnen97:

Utnyttja distans och hemförsäljningslagen

Skrivet av grizzly666:

Nja visst kan han göra det men han får då stå för frakten tillbaks till Cdon.
Då är det ju bättre att häva köpet på grund av felaktig specifikation och då är det Cdon som får stå för frakten tillbaks.

Nej du tänker på ångerrätten i Distansköpslagen.

Om Företag säljer produkt till kund med felaktiga uppgifter så är företaget skyldigt att stå för samtliga kostnader om den inte uppfyller kunden önskemål. Antingen genom att omleverera rätt produkt (i detta fall ett usb-minne med samma storlek men med de hastigheter han har utlovats) eller stå för kostnaderna för att plocka hem varan och returnera pengarna för vara+frakt+bensin till postterminal+ränta.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Lehto:

du missa en fråga

Hej,

Ursäkta för sent svar. Den ska inlevereras vilken sekund som helst.

Mvh
Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

De som administrerar/underhåller er hemsida borde få sparken. Har sällan skådat en sämre praktisk användbarhet. Tydligare struktur, kategorier, möjlighet att sortera på tillverkare mm. är bara en bråkdel av det som hemsidan saknar. Utan Prisjakt hade ni inte haft några kunder.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej
I aktuell version så är det 1x8Gb som sitter i.
Mvh//Andreas

Glömde ställa 2 frågor till:

- Hur länge varar erbjudandet med mus, musmatta och Norton?
- Kommer ni ha 15% rabatt i slutet av månaden, som alltid? Gäller den för ALLA varor eller bara datorkomponenter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanyl:

Glömde ställa 2 frågor till:
- Kommer ni ha 15% rabatt i slutet av månaden, som alltid? Gäller den för ALLA varor eller bara datorkomponenter?

Det gäller endast UTVALDA datorkomponenter inte hela deras sortiment.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur begränsat är urvalet av produkter? Är det bara gamla datorkomponenter eller reas även nya produkter till 15%? Och såklart, får vi rean nu i slutet av månaden trots den sena förra rean

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk

Hej, jag beställde ett grafikkort av er som ingår i en kampanj geforce har med splinter cell.
Mer bestämt detta kortet.

http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_geforce_gtx_770_oc_4gb_ddr5_2xdvi_hdmi_displayport_pcie-23843041

Enligt anvisningarna på geforce hemsida skall man i samband med registrering även age en kod som skall medfölja.
Den koden verkar ha uteblivit, har inte hittat den någon stans.
Hittade ingen i paketet det skickades med eller i förpackningen för grafikkortet. Enda som finns med grafikkortet är kortet i sig, kablage samt en quickstart guide.

Permalänk
Medlem

Hade varit kanon om ni kunde slänga in Samsung 840 PRO 256 SSD i 15% rabatten denna månaden!

Permalänk
Hedersmedlem

Enskilda ärenden utan allmänintresse är inte tillåtna i tråden. Kontakta kundtjänst.

*Inlägg raderat*

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tääääänk om man fick se en fin i5-4570 processor och en asus 660 i 15% rean.

Permalänk
Medlem

Vet ni om "Sony HD-EG5" kommer in i lager igen eller hur det ser ut där?
Hade den i min kundvagn, men den hann så klart ta slut.

http://cdon.se/hemelektronik/sony_hd-eg5_500gb_2.5_tum-215464...

Permalänk
Medlem

När börjar nästa månadsrea är det på fredag som vanligt eller ändras det ngt i och med att det "bara" är 26e på fredag?

Permalänk
Medlem

Smidighet

Tycker ni var lite osmidiga idag när jag försökte köpa 2x Thor skärmar som ni hade på erbjudande igår söndag för 999kr, hörde av mig till support och det tog 7h innan man fick

"Svar 2013-07-22 17:06 Hej igen. Eftersom kampanjen har slutat kan vi dessvärre inte gå med på att sänka priserna i efterhand.
Erbjudandet gäller endast på nybeställningar gjorda under kampanjperioden."

är man intresserad av att sälja saker hade det nog inte varit så svårt att lösa, ni packar väl inte ens saker på helgen så jag har väldigt svårt att se vart problemet låg, missade tydligen erbjudandet med 8h och efter att jag hört mig om har de legat där en längre tid så de va ju inget tillfälligt erbjudande.

mvh / Simon

Permalänk
Medlem

Men nu resonerar du väl lite konstigt ändå? Menar du att man ska kunna kräva kampanjpris oavsett om det är kampanj eller ej? Det blir ju konstigt.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem

Det priset varade inte längre än kanske en vecka, om ens det så det var inte allt för länge Däremot har de vart på 1490:- innan dess och nu igen väldigt länge, så de borde göra om det till det ordinarie priset istället för att påstå att det är en ~60% rabatt på skärmen eller vad det nu står när det egentligen är det vanliga priset.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One