Permalänk
Cdon.com
Skrivet av pege75:

Något har hänt med Cdon sedan några månader tillbaka. T.ex. Julkalendern som förr om åren innehåll riktigt bra erbjudande, men i december förra året blev det riktigt dåliga saker. I princip inget vettigt inom elektronik, utan mest gamla pc-spel, dvd-boxar för 99 kr, 3 filmer för 200 kr etc. Böcker har en leveranstid på 7 - 10 dagar. Cdon+ kampanjer var bra i början men nu upplever jag att inget har tilltalat mig det senaste halvåret.

Numera handlar jag sällan på CDON och jag kommer troligen inte att förlänga cdon+

Tråkigt att du känner så. Vi försöker se till att där det finns något för alla i julkalendern. Denna tråden är ett ypperligt forum där vi gärna håller diskussioner om efterfrågade kampanjer. Vad skulle du vilja se för erbjudanden? Vi tar gärna emot all feedback vi kan få för att bli bättre.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Försökte få svar från Qliro via webbfomulär 3 gånger utan svar.
Fick till slut tag i dem via chat.

Frågan gällde när fakturan kommer för köp i julas som skall betalas i februari.
Svaret var att de skulle skickas ut i måndags.
Har fortfarande inte dykt upp.

Skall man behöva tjata på dem för att få betala?
Mycket kan man säga om Klarna, men de lyckas skicka ut fakturorna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

Fick mail om att dom börjat med privatlån och dom ville att jag skulle låna pengar, skulle aldrig låna ens en hundralapp av det företaget.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SUMITOMO:

Ringde dem i morse om detta. Fakturorna för denna kampanjen är försenade. Ska komma i början av nästa vecka. De flyttade fram mitt betaldatum när jag förklarade hur få dagar man får på sig att betala.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Jag är en snål jävla student och CDON+ kund vilket leder till att jag beställer en del kurslitteratur från er. Då ni är billigast och oftast finns möjligheten att få ner priset ytterligare genom rabattkod. Jag har precis avslutat en chatt med "Filip" på er kundtjänst,(ni kan förövrigt ta och utvärdera denna killes lämplighet till att faktiskt jobba i kundtjänst), där jag blev otrevligt bemött och ingen lösning på problemet kunde nås då denne kille kopierade in standardsvar.

Det hela började med att jag 2015-02-14 placerade en order på min nästa kursbok (http://cdon.se/b%C3%B6cker/padron-mccarthy%2c_thomas/databast...). Beräknad leveranstid är 4-6 arbetsdagar vilket gjorde att jag trodde att jag skulle få boken senast måndag 23/2. Ordern har sedan 2 timmar efter placerandet haft statusen "Behandlas" vilket jag har trott betyder något i stil med "Den håller på att packas" men tydligen betyder det "Vi väntar på att den ska komma in på lager från vår leverantör och vi vet inte när den kommer).

Idag 20/2 kontaktar jag er kundtjänst då den fortfarande står som "behandlas", idag borde vara sista dagen för er att skicka den så att jag skulle ha den på måndag 23/2. Jag får då reda på att den inte finns i lager och ni inte vet när den kommer in till lagret igen. (Boken går fortfarande att beställa med 4-6 dagars "beräknad" leveranstid). "Filip" säger att leveranstiden endast är en "uppskattning" och att det inte är den som faktiskt är den rätta. Han kunde inte heller ge mig ett datum då den skulle komma in på lager igen. Min kurs börjar på måndag och då kommer jag att behöva boken.

Jag ser fram mot en lösning på detta och hoppas att ni som har hand om denna delen inte är lika flata som "Filip".

Ordernummer: 47440802
Kundnummer: 7202701

/Anton

Permalänk
Medlem

Tyvärr blir nog cdon den sista sidan för mig att köpa grejer från i framtiden. Ljuger om lagersaldo och leveranstid.

Beställde ett Micro SD-kort den 9/2 som fortfarande inte har kommit fram. Leveranstid var 1-3 dagar. Jag kontaktade er kundtjänst den 13/2 och fick infon att den "håller på att packas och levereras inom 1-2 dagar". Tackade för infon och väntade. Två dagar gick, så jag kontaktade er kundtjänst igen som sa samma sak.

När jag kritiserade att det tagit så lång tid så stängde er personal ned chatten, även om jag höll en bra nivå på diskussionen.

Försökte igen 2 dagar senare då produkten fortfarande inte kommit fram med exakt samma svar på frågorna jag ställde två dagar tidigare. "Varan håller på att packas" och en nerstängd chatt.

Försökte idag igen med svaret att "ni haft ett fel på lagersaldot" och att ni skulle återkomma via mail med information.

Lägg även till att ni inte ens har ett telefonnummer man kan ringa till själv utan man måste fylla i ett formulär och sedan även svara på om man vill bli uppringd 9-12 eller 13-15. Aldrig har jag varit med om sämre support.

Tack för en försenad födelsedagspresent och usel kundservice.

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen info om vart produkten är. Pratade med er kundtjänst via chatt i lördags som skulle återkomma med information "så snabbt som möjligt". Det har nu gått ytterligare 48 timmar sedan dess.

Dessutom så står det bara "ett oväntat fel uppstod, försök igen senare" när jag fyller i formuläret för att ni skall ringa upp mig inom 24 timmar.

Seriöst, vilken seriös nätbutik har ej ett telefonnummer man kan ringa till år 2015?

Skulle verkligen uppskatta ett svar från er.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Danieleet:

Fortfarande ingen info om vart produkten är. Pratade med er kundtjänst via chatt i lördags som skulle återkomma med information "så snabbt som möjligt". Det har nu gått ytterligare 48 timmar sedan dess.

Dessutom så står det bara "ett oväntat fel uppstod, försök igen senare" när jag fyller i formuläret för att ni skall ringa upp mig inom 24 timmar.

Seriöst, vilken seriös nätbutik har ej ett telefonnummer man kan ringa till år 2015?

Skulle verkligen uppskatta ett svar från er.

Vilken produkt gäller det? Kan du vara snäll och skicka länk så ska jag kolla på det.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Kan jag få ett svar på mitt tidigare inlägg? Tack!

Skrivet av MultiMan:

När kommer ni ordna ert system så att man kan se pågående (eller avslutade) ärenden igen?

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/CDONF...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Vilken produkt gäller det? Kan du vara snäll och skicka länk så ska jag kolla på det.

http://cdon.se/hemelektronik/sandisk/sandisk-ultra-android-sd...

Permalänk
Medlem

I onsdagskväll la jag två separata orders på http://cdon.se/hemelektronik/apple/apple-mac-mini-core-i5-427...
Jag har vid tre tillfällen kontaktat kundtjänst via chat om varför statusen 'ej levererad' - behandlas fortfarande är aktuell, trots det utsagda leveransbeskedet 1-3 dagar. Idag är de inne på fjärde arbetsdagen och inte ens packade. Kundtjänst påstår varenda gång att de kommer att packas och skickas nästkommande dag, vilket inte skett.
Har ni ens inne dessa på lager?

Permalänk
Medlem
Skrivet av deusex:

I onsdagskväll la jag två separata orders på http://cdon.se/hemelektronik/apple/apple-mac-mini-core-i5-427...
Jag har vid tre tillfällen kontaktat kundtjänst via chat om varför statusen 'ej levererad' - behandlas fortfarande är aktuell, trots det utsagda leveransbeskedet 1-3 dagar. Idag är de inne på fjärde arbetsdagen och inte ens packade. Kundtjänst påstår varenda gång att de kommer att packas och skickas nästkommande dag, vilket inte skett.

Förvänta dig inte att få dom inom ett par dagar iaf. Räkna med åtminstone 1 vecka till. Har fortfarande inte fått mitt Micro-sd kort (se inläggen ovanför ditt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Förvänta dig inte att få dom inom ett par dagar iaf. Räkna med åtminstone 1 vecka till. Har fortfarande inte fått mitt Micro-sd kort (se inläggen ovanför ditt).

Jag såg det. Man får anta att de utgår från samma lager (elektronik) och att personalen där antingen är 1)underbemannade, 2)inkompetenta, 3)felaktigt lagersaldo (att de själva väntar på leverans, men anger saldot som positivt).

Det senaste året har jag märkt en markant försämrad service hos CDON.com
Orders som blivit 'mystiskt' annullerade, utan någon form av korrenspondens från CDON's sida, chattar som stängs ner och inlägg i chatten som tas bort.
Kläder är de varor som skickas absolut snabbast, medan elektronik och böcker dröjer allra längst.
Det värsta i detta är när KS ljuger/far med osanning om statusen på ens orders. Har de kanske stor press på sig när det kommer till ånger/CHURN?

Permalänk
Medlem
Skrivet av deusex:

Jag såg det. Man får anta att de utgår från samma lager (elektronik) och att personalen där antingen är 1)underbemannade, 2)inkompetenta, 3)felaktigt lagersaldo (att de själva väntar på leverans, men anger saldot som positivt).

Det senaste året har jag märkt en markant försämrad service hos CDON.com
Orders som blivit 'mystiskt' annullerade, utan någon form av korrenspondens från CDON's sida, chattar som stängs ner och inlägg i chatten som tas bort.
Kläder är de varor som skickas absolut snabbast, medan elektronik och böcker dröjer allra längst.
Det värsta i detta är när KS ljuger/far med osanning om statusen på ens orders. Har de kanske stor press på sig när det kommer till ånger/CHURN?

Ja, man har nästan lust att använda sig av ångerrätten och köpa från någon konkurrent istället, hade säkert gått snabbare att få varan så (vilket är sorgligt). Undrar när dom hade tänkt svara här på forumet igen.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Danieleet:

Hej,

Tyvärr så hade det blivit tekniskt strul mellan ordersystemet och lagersystemet vilket gjort att din order hamnade i limbo. Det var även därför vår kundtjänst trodde att din vara packats, eftersom det såg ut så i det systemet. Vi åtgärdat felet så den går ut från lagret idag. Tack för att du uppmärksammade oss på detta, så vi kan säkerställa att det inte händer igen.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

Kan jag få ett svar på mitt tidigare inlägg? Tack!

Jag återkommer med svar när vår IT-avdelning har återkopplat till mig.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av deusex:

Vill du återkomma med kund och ordernummer i PM så ska jag undersöka detta.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Vill du återkomma med kund och ordernummer i PM så ska jag undersöka detta.

Done.

Permalänk
Medlem

Ett tips till CDON är att se över sina utlovade leveranstider som går att läsa på hemsidan. Jag beställde en bok, som jag skulle använda i mina studier, med en leveranstid på 1-3 arbetsdagar. Jag beställde den på fredagen den 14 februari och fick den igår, måndagen den 23 feb. Detta tycker jag inte är helt ok.

Ett tips till konsumenter är att inte köpa saker ni behöver snart, utan snarare köpa antingen i god tid innan eller att välja en annan butik.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Tyvärr så hade det blivit tekniskt strul mellan ordersystemet och lagersystemet vilket gjort att din order hamnade i limbo. Det var även därför vår kundtjänst trodde att din vara packats, eftersom det såg ut så i det systemet. Vi åtgärdat felet så den går ut från lagret idag. Tack för att du uppmärksammade oss på detta, så vi kan säkerställa att det inte händer igen.

Och detta uppmärksammades inte av er tidigare trots att jag kontakrade kundtjänst fem (!) gånger?!?!

Edit: på sättet du skrev detta fick du det att låta som om att jag är ensam om att drabbas av detta och att det skall fixas omedelbart. Hur kommer det då sig att jag bara behöver titta på föregående sida för att se att jag inte är ensam om att få leveransen väldigt sent?

Permalänk
Medlem

De borde även se över sitt ordersystem. Fick nu bekräftat mina misstankar om att en av mina produkter inte finns lagerförda, ändå finns de tillgängliga för köp på hemsidan. De har EN inne på lager, ändå får jag svar TRE gånger från KS via chat om att de kommer att skickas ut nästkommande vardag.
Jag hade varit mindre frustrerad och upprörd om de hade farit med sanning från början. Att KS konsekvent ljuger om status på order känns INTE bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deusex:

De borde även se över sitt ordersystem. Fick nu bekräftat mina misstankar om att en av mina produkter inte finns lagerförda, ändå finns de tillgängliga för köp på hemsidan. De har EN inne på lager, ändå får jag svar TRE gånger från KS via chat om att de kommer att skickas ut nästkommande vardag.
Jag hade varit mindre frustrerad och upprörd om de hade farit med sanning från början. Att KS konsekvent ljuger om status på order känns INTE bra.

Ja, håller med helt och hållet. Här är ett citat från Sweclockers artikel angående årets datorbutik.

"Slutligen går det att notera att storsatsande CDON.com inte lyckas charma medlemmarna utan blir utslagna från flera viktiga kategorier, däribland på frågorna om service och sortiment."

Jag hoppas verkligen att dom inser kopplingen.

Permalänk
Medlem

Kommer inte att beställa från CDON mer pga qliro faktureringen . Fick fakturan idag från Qliro som ska betalas om 2 dagar . Ringde till qliro för 3 veckor sedan men dom kunde inte hjälpa mig utan jag skulle vänta på fakturan som kommer om ett par dagar .

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Danieleet:

Och detta uppmärksammades inte av er tidigare trots att jag kontakrade kundtjänst fem (!) gånger?!?!

Edit: på sättet du skrev detta fick du det att låta som om att jag är ensam om att drabbas av detta och att det skall fixas omedelbart. Hur kommer det då sig att jag bara behöver titta på föregående sida för att se att jag inte är ensam om att få leveransen väldigt sent?

Skrivet av deusex:

Nej, tyvärr inte. De måste lita på att lagerantalen och statusen stämmer i våra interna system. Det är först nu när du uppmärksammar oss på detta i vår tråd som vi insåg att det var ett IT-problem som kan korrigeras. Vi är ledsna att det dragit ut på tiden, men tackar för ditt tålamod och förståelse.

deusex: har nu kollat och det verkar vara liknande fel som Danieleet hade. Systemet lurade både mig och kundtjänst då det såg ut som vi har en på lager. För närvarande har vi dessvärre inga, men får in en ny leverans på torsdag och en på måndag och det är först efter det dina ordrar kommer bli skickade. Du får återkomma till kundtjänst om du vill häva ditt köp pga för lång leveranstid eller om du har tålamod. Tack iallafall för att du uppmärksammade oss på detta.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Danieleet:

Ja, håller med helt och hållet. Här är ett citat från Sweclockers artikel angående årets datorbutik.

"Slutligen går det att notera att storsatsande CDON.com inte lyckas charma medlemmarna utan blir utslagna från flera viktiga kategorier, däribland på frågorna om service och sortiment."

Jag hoppas verkligen att dom inser kopplingen.

Självklart tar vi åt oss kritiken och jobbar ständigt mot att bli en bättre e-handlare med allt det innebär.

Angående sortiment är jag prositivt inställd till att användare här på SweClockers kommer med input här i vår tråd, då jag sitter som inköpare för datoravdelningen och jobbar med att förbättra vårt utbud dagligen.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

En sak ni bör/kan/måste förbättra dök upp nu på morgonen. Har varit tvungen att returnera två skivor med samma artikelnummer eftersom även ersättaren hade samma fel. Idag fick jag två mail. Ingenstans in mailen står det något mer än att ni mottagit EN artikel med ett visst nummer. Inget ordernummer, ingen annan identifikation. Hur ska jag veta att ni inte råkat skicka dubbla mail och att personen i mottagningen missat att det låg två skivor? Visserligen var allt noga beskrivet i mitt följebrev, men konstigare saker har hänt.

Utan ordernummer vet jag ju inte vilken retur det handlar om. Väldigt konstigt att det inte finns med. Har du mitt kundnummer sedan tidigare får du gärna kolla hur det ser ut för mig (Ni har fått det tidigare men det var ju Josefin), speciellt eftersom ärendesidan inte fungerar alls. Frågan är dock av allmänt intresse och därför platsar det i forumet.

Visa signatur

Permalänk

Hej! Jag köper min studentlitteratur genom er då ni oftast är billigast! Sen kan man nästan alltid utnyttja 50 eller 100kr rabatten ni så ofta erbjuder

Cdon.se och Elgiganten är de två företagen jag föredrar när det kommer till att shoppa på nätet.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Ok nu är vi inne på dag 3, så jag kontaktade er kundtjänst ytterligare en gång och frågade vart produkten är.

"Någonting har gått snett och vi kontaktar dig via mail så snart som möjligt"

Nu får ni fan ta och ge er! Det ska väl inte behöva gå 17 dagar för en vara som fanns i lager? Speciellt Nu när du hade sagt att den skulle gå ut den 24e men inte verkar ha gjort det?!?

Börjar nästan bli dags för någon sorts kompensation? Det hade vilket vettigt företag som helst erbjudit för länge sedan och inte bara "tackat för mitt tålamod" (vilket redan är slut för länge sen).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Ok nu är vi inne på dag 3, så jag kontaktade er kundtjänst ytterligare en gång och frågade vart produkten är.

Nu får ni fan ta och ge er! Det ska väl inte behöva gå 17 dagar för en vara som fanns i lager? Speciellt Nu när du hade sagt att den skulle gå ut den 24e men inte verkar ha gjort det?!?

Börjar nästan bli dags för någon sorts kompensation? Det hade vilket vettigt företag som helst erbjudit för länge sedan och inte bara "tackat för mitt tålamod" (vilket redan är slut för länge sen).

Med detta i bakhuvudet får jag känslan av att jag inte kommer att få se mina nya burkar på ett bra tag

...och med min tur lär väl min burk snart hosta fram sitt sista BSoD

Dold text

CDON: Har ni uppgraderat ert ordersystem eller fått ny personal/skurit ner på personal i det sagda lagret nyligen? Det är ca ett år sedan det började krångla rejält för mig att beställa via er. Innan har det gått smidigt och leveranstiden har varit som angiven.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Danieleet:

Jag skickar kolli-id i PM som bekräftar att detta har postats och är hos dig idag. Posten försökte leverera paketet igår.

"25 feb kl 13:38 Avvikelse Mottagaren ej anträffbar vid leverans. Försändelsen aviseras"

Visa signatur