Permalänk
Medlem

@cdon.com : När förväntas BF sakerna att skickas från erat lager? Undrar då jag beställde strax efter 02 och inget är bekräftat än, 4 arbetsdagar. Order: 50687650 . Tack på förhand

(Ska tilläggas att jag pratat med cdon livechat och fått samma standard svar i tre dagar nu, skickas idag eller imorgon. Dvs skulle gått iväg måndag eller tisdag, sen tisdag eller onsdag, och nu idag eller imorgon) Bryr mig inte normalt sett, men vill kunna skicka med julklapp med personen och slippa posta den internationellt om den inte dykt upp på måndag.

Orsak
Visa signatur

i5 4690k @ 4,4 - 1.1v | Corsair 250D | Gigabyte GTX970 G1 Gaming | Seasonic X-850 | Gigabyte Z97N |
Corsair H100i | Noctua F12-PWM | Noctua A-14 PWM | Crucial MX100 256

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av jackan18:

Verkar vara något fel med systemet som uppdaterar statusen, har två beställningar från CDON, båda har statusen "ej levererad" och "behandlas", trots det så fick jag mitt ena paket idag men statusen på den varan är fortfarande "ej levererad" och "behandlas".

Okej, jag hoppas på samma sak, beställde en skärm till min sambo, råkade bli två st(?) Det andra paketet ska jag bara returnera enligt CDON samt två olika fakturor... hoppades att jag skulle kunna få den tills fredag men verkar rätt kört... dock det du skriver nu verkar ju lite smått upptaggande!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Medlem
Skrivet av tmdgx:

@cdon.com : När förväntas BF sakerna att skickas från erat lager? Undrar då jag beställde strax efter 02 och inget är bekräftat än, 4 arbetsdagar. Order: 50687650 . Tack på förhand

(Ska tilläggas att jag pratat med cdon livechat och fått samma standard svar i tre dagar nu, skickas idag eller imorgon. Dvs skulle gått iväg måndag eller tisdag, sen tisdag eller onsdag, och nu idag eller imorgon) Bryr mig inte normalt sett, men vill kunna skicka med julklapp med personen och slippa posta den internationellt om den inte dykt upp på måndag.

Jag gissar att vi är många i liknande situation som dig tmdgx..
- Jag lade en order runt 00:30 på fredagen och har samma meddelande om "ej levererad/behandlas".. Utsikterna att få sakerna denna vecka verkar än mer pessimistiska när även posten aviserar att leveranserna kommer att fördröjas pga BF. Länk från kundtjänstsidan på CDON

Nåja, vi får väl se vad som händer, om det händer

(Fakturan kom dock rappt... dagen efter.. på en lördag!?)

Permalänk

La två separata ordrar under BF. Ett minneskort som beställdes under småtimmarna, samt en skärm och en telefon precis vid 00-slaget till lördag. Minneskortet har redan kommit fram, men de andra produkterna har fortfarande status "behandlas". Kundservice get endast samma standardsvar att produkten kommer lämna lagret ikväll(vilket de sagt varje dag sedan i måndags). @CDON.COM Kan jag räkna med produkterna denna vecka?

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Medlem

Hej CDON. Nu måste ni väl ändå ha gjort ett misstag när ni prissatte 6700K? Erat pris 4690 medan t.ex. Inet tar 3990. Kom igen nu CDON lite konkurrens här tack. Vore smutt om en I7 6700K kunde dyka upp i julkalendern för säg 2990? Alternativt på mellandags rean då för att sätta lite fart på era konkurrenter.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3226016

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Hej CDON. Nu måste ni väl ändå ha gjort ett misstag när ni prissatte 6700K? Erat pris 4690 medan t.ex. Inet tar 3990. Kom igen nu CDON lite konkurrens här tack. Vore smutt om en I7 6700K kunde dyka upp i julkalendern för säg 2990? Alternativt på mellandags rean då för att sätta lite fart på era konkurrenter.

Tillgång och efterfrågan. Som du ser har inga andra i lager.
Varför sälja en CPU för 2990:- när folk är beredda att betala 50% mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Nu är det ju även så att CDON har den billigaste 6700k som finns för försäljning i Sverige. Prollen är u slut i princip överallt

Visa signatur

Ryzen 5 9600X | ASUS ROG Strix B650E-F | Kingston Fury Beast RGB 32GB 5600MT/s
ASUS RTX 4070 Super 12GB Dual EVO | Jonsbo D41 Mesh Black
Phanteks AMP GH 750W Gold ATX 3.1
Kingston Fury Renegade NVME M.2 2TB | Thermalright Phantom Spirit 120 SE ARGB

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt paket idag från @CDON, vill ge en stor eloge för den grymma packningen!

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Fick hem mitt paket idag från @CDON, vill ge en stor eloge för den grymma packningen!
http://i68.tinypic.com/vg6a80.jpg

Har du köpt plast?

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Skrivet av FireFox:

http://i68.tinypic.com/vg6a80.jpg

Ja, det är inte så svårt att förpacka plast snyggt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fltoig:

Har du köpt plast?

Skrivet av lennartstek:

Ja, det är inte så svårt att förpacka plast snyggt.

Haha ja det hade ju varit årets!
Skulle kanske stoppat ner grejerna som följde med utöver plasten innan jag tog bilden

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Skäggig legend

Jag tror på allvar att jag inte kommer handla på CDON igen. Även med ett otroligt tryck från helgens handlanden tycker jag detta är otroligt dåligt. Jag beställde en skärm till min sambo liksom, fick beställt tre st? hur nu det gick till... Får två fakturor då den tredje gick att stoppa men inte den andra trots att den fortfarande "behandlas". Uruselt, okej ifall den hade packats och redan skickats men att den antagligen fortfarande står i väntan på att packas (sedan i lördags) och att det inte går att stoppa den är bara patetiskt. Köpte kläder och lite annat smått och gått under fredagen och det kom fram som vanligt, från Stayhard, Staydirt, komplett och webhallen (webhallen awesome som vanligt, bara boka och hämta) inga problem alls. Men CDON, shit... och den usla informationen - den kommer skickas idag, den kommer skickas idag, den kommer senast skickas idag - sedan i måndags har ni sagt det istället för: lagret är underbemannat och vi kör på som tusan, den kommer skickas inom 2 veckor - inte fasiken vet jag, men något annat än "den skickas idag".

/en arg hungrig trött man som får ta diskussionen med sambon hemma. Tack för den CDON!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Server:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Nu är det ju även så att CDON har den billigaste 6700k som finns för försäljning i Sverige. Prollen är u slut i princip överallt

Ah missade det där med lagerstatus, vart bara fokuserad på priset. My bad. Ngn som vet om det kommer fortsätta se ut såhär resten av året vad gäller 6700K?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Jag tror på allvar att jag inte kommer handla på CDON igen. Även med ett otroligt tryck från helgens handlanden tycker jag detta är otroligt dåligt. Jag beställde en skärm till min sambo liksom, fick beställt tre st? hur nu det gick till... Får två fakturor då den tredje gick att stoppa men inte den andra trots att den fortfarande "behandlas". Uruselt, okej ifall den hade packats och redan skickats men att den antagligen fortfarande står i väntan på att packas (sedan i lördags) och att det inte går att stoppa den är bara patetiskt. Köpte kläder och lite annat smått och gått under fredagen och det kom fram som vanligt, från Stayhard, Staydirt, komplett och webhallen (webhallen awesome som vanligt, bara boka och hämta) inga problem alls. Men CDON, shit... och den usla informationen - den kommer skickas idag, den kommer skickas idag, den kommer senast skickas idag - sedan i måndags har ni sagt det istället för: lagret är underbemannat och vi kör på som tusan, den kommer skickas inom 2 veckor - inte fasiken vet jag, men något annat än "den skickas idag".

/en arg hungrig trött man som får ta diskussionen med sambon hemma. Tack för den CDON!

Sitter i samma sits att ordern har börjat behandlas så går det ej att avbeställa.

Försökte avbeställa i måndags morgon men pga av aktiviteten behandlas går inte detta.

Stått som Ej Levererad och gör det fortfarande och fick bara infon att varan ej skickats ännu och dom visste inte heller när den kommer skickas.

Lyckades tillslut att få fakturan framskjuten efter kundtjänsten pratat bort sig så ordentligt själv så hon måste insett att hur ska jag ta mig ur detta.

Det roliga var att hon fråga om jag skjutit fram datumet innan för hon kunde inte skjuta fram fakturan.

Så då sa hon att det måste varit någon annan person som lyckats skjuta fram min faktura tidigare Kanske tomten eller trollen som fått befogenhet att skjuta fram min faktura.

Men glad att det gick att lösa iallafall.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tmdgx:

Och där dök även ett standardsvar x4 upp på mail, inne på 5:e arbetsdagen utan att nåt ens har packats från en tidig tidig morgonbeställning på BF, nämnas ska väl att jag själv nu kommer behöva betala dyra pengar för att skicka den internationellt när den väl har tagit sig hit. Är väl helt OK att det tar nån dag extra, men då den inte ens packats så kommer den inte vara framme hos mig i Norrbotten förrän tidigast mitten nästa vecka ":)"

Ska även tillägga att han på kundtjänst som idag mailade och gjorde mig även mer förbannad var att han skrivit att ordern kan ta 1-2 mer än vad hemsidan anger, problemet i detta fall är att det redan tagit 2 dagar längre än beräknad tid och ordern i fråga är inte ens packad. Seriöst intryck
/Besviken & förbannad

Visa signatur

i5 4690k @ 4,4 - 1.1v | Corsair 250D | Gigabyte GTX970 G1 Gaming | Seasonic X-850 | Gigabyte Z97N |
Corsair H100i | Noctua F12-PWM | Noctua A-14 PWM | Crucial MX100 256

Permalänk
Medlem

Fick mitt paket idag men det står fortfarande att orden behandlas på CDON. Förhoppningsvis är era paket påväg utan att statusen ändrats i systemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av tmdgx:

Och där dök även ett standardsvar x4 upp på mail, inne på 5:e arbetsdagen utan att nåt ens har packats från en tidig tidig morgonbeställning på BF, nämnas ska väl att jag själv nu kommer behöva betala dyra pengar för att skicka den internationellt när den väl har tagit sig hit. Är väl helt OK att det tar nån dag extra, men då den inte ens packats så kommer den inte vara framme hos mig i Norrbotten förrän tidigast mitten nästa vecka ":)"

Ska även tillägga att han på kundtjänst som idag mailade och gjorde mig även mer förbannad var att han skrivit att ordern kan ta 1-2 mer än vad hemsidan anger, problemet i detta fall är att det redan tagit 2 dagar längre än beräknad tid och ordern i fråga är inte ens packad. Seriöst intryck
/Besviken & förbannad

Man blir rätt arg alltså... i-landsproblem men sak samma... >.<

Skrivet av easter90:

Fick mitt paket idag men det står fortfarande att orden behandlas på CDON. Förhoppningsvis är era paket påväg utan att statusen ändrats i systemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Men har du varit i kontakt med kundtjänst som sagt att den inte eller är skickad? Det är det som är problemet tycker jag, att de inte själva kan se ifall saker är skickade eller inte (tydligen).

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Server:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Det roliga var att hon fråga om jag skjutit fram datumet innan för hon kunde inte skjuta fram fakturan.

Så då sa hon att det måste varit någon annan person som lyckats skjuta fram min faktura tidigare Kanske tomten eller trollen som fått befogenhet att skjuta fram min faktura.

Detta är 1 klick (2 om man räknar bekräftelsen) bort, om man logga in på sin sida på qliro. Så frågan är ju befogad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonas79:

Sitter i samma sits att ordern har börjat behandlas så går det ej att avbeställa.

Försökte avbeställa i måndags morgon men pga av aktiviteten behandlas går inte detta.

Stått som Ej Levererad och gör det fortfarande och fick bara infon att varan ej skickats ännu och dom visste inte heller när den kommer skickas.

De blir "under behandling" nästan direkt...
Och problemen med att CDON inte kan ge svar är att de inte har eget lager längre, och då inte har egen lagerpersonal att kontakta. Utan CDON hyr in sig hos PostNord, som sköter lager, plock, packning och leverans.

Skrivet av XHI:

Man blir rätt arg alltså... i-landsproblem men sak samma... >.<

Men har du varit i kontakt med kundtjänst som sagt att den inte eller är skickad? Det är det som är problemet tycker jag, att de inte själva kan se ifall saker är skickade eller inte (tydligen).

Att de inte kan det är ju att de inte har eget lager längre, utan hyr den tjänsten av PostNord som sköter lager, plock, packning och leverans åt CDON.

Och allt som inte levereras dagen efter beställning är usel leveranstid skulle jag säga (om man servtill normala fall). Vid sådana här kampanjer så kan jag acceptera att det tar 1 dag dxtra, så 2 dagar max för att anses vara OK.
Normalt: beställning måndag - leverans tisdag
Stölre kampanjer: beställning måndag - leverans onsdag

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

De blir "under behandling" nästan direkt...
Och problemen med att CDON inte kan ge svar är att de inte har eget lager längre, och då inte har egen lagerpersonal att kontakta. Utan CDON hyr in sig hos PostNord, som sköter lager, plock, packning och leverans.
Att de inte kan det är ju att de inte har eget lager längre, utan hyr den tjänsten av PostNord som sköter lager, plock, packning och leverans åt CDON.

Och allt som inte levereras dagen efter beställning är usel leveranstid skulle jag säga (om man servtill normala fall). Vid sådana här kampanjer så kan jag acceptera att det tar 1 dag dxtra, så 2 dagar max för att anses vara OK.
Normalt: beställning måndag - leverans tisdag
Stölre kampanjer: beställning måndag - leverans onsdag

Leverans kan jag tänka mig att PostNord sköter, har svårt att tro att de däremot plockar varor och packar. Det är inget jag någonsin hört talas om att de skulle ha i sina tjänster.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Leverans kan jag tänka mig att PostNord sköter, har svårt att tro att de däremot plockar varor och packar. Det är inget jag någonsin hört talas om att de skulle ha i sina tjänster.

http://www.postnord.com/sv/erbjudande/logistik/

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gaminggirl:

Joda, PostNord har det med
http://www.ehandel.se/CDONcom-investerar-i-nytt-centrallager-...
http://www.tematransport.se/satter-ljungby-pa-logistikkartan/

Se fler länkar nedan.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Synd att så många har problem med att få sina grejer.
För min del gick det väldigt bra och jag är helnöjd!
Jag beställde i fredags och hämtade ut paketet i måndags.

Visa signatur

Dator: FD R4 | EVGA SuperNOVA G2 750 W | ASUS Z97-A | Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz | CM Hyper 212 Evo | Corsair Vengeance LP 1600 MHz 16 GB | ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | 500 GB M.2 NVMe | 2000 GB SSD | 6 TB HDD | Server 1: HP Microserver G7 N54L | 120 GB SSD | 15 TB HDD | Server 2: HPE Microserver G8 | 120 GB SSD | 16 TB HDD | HTPC: Intel NUC 6th Gen i3 SYH | 240 GB SSD | DDR4 2133 MHz 8 GB

Permalänk
Medlem

Att PostNord sköter lagret förklarar problemet med förseningar, de klarar inte ens lägga brev i rätt brevlåda. Jag väntar fortf. på ett brev som skickades 2014 (det är väl borttappat men ändå).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CyriQ:

Att PostNord sköter lagret förklarar problemet med förseningar, de klarar inte ens lägga brev i rätt brevlåda. Jag väntar fortf. på ett brev som skickades 2014 (det är väl borttappat men ändå).

Ja, det förklarar ju en del.

Dock så är det rätt vanligt att det blir problem när saker läggs ut på externa företag, de vill maximera vinsten och har då lägsta möjliga personalmängd och inte direkt tar in mer folk vid stora helger.

Ska man driva ett framgångsrikt företag som skickar paket/brev med varor så bör man nog sköta lager/plock/packning själv för att enkelt kunna ta in mer personal när man ser att ordermängderna ökar, snabbare kontakter mellan kundservice/lager, bättre kontroll över flödet mm.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställde två artiklar i fredags förmiddag och inget har kommit än.
Dock har jag förståelse för att det tar mycket längre tid än vanligt efter deras Black Friday. De hade ju ganska många erbjudanden.
Har det inte kommit på måndag så är det dåligt.

Sen har ju även PostNord gått ut med att det pga Black Friday är sena leveranser.

PostNord har segat ner postverksamheten betänkligt sen de tog över efter vanliga Posten. Inte kommer det bli bättre när de ska spara in nästa år och framöver göra sig av med 1500 pers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Ja, det förklarar ju en del.

Dock så är det rätt vanligt att det blir problem när saker läggs ut på externa företag, de vill maximera vinsten och har då lägsta möjliga personalmängd och inte direkt tar in mer folk vid stora helger.

Ska man driva ett framgångsrikt företag som skickar paket/brev med varor så bör man nog sköta lager/plock/packning själv för att enkelt kunna ta in mer personal när man ser att ordermängderna ökar, snabbare kontakter mellan kundservice/lager, bättre kontroll över flödet mm.

Det hade nog kunnat avtalas in med vite som följd för att kunna få ut paketen snabbare. CDON och PostNord hade antagligen även kunnat ordna att fakturor inte aktiveras innan leverans också även om det säkert hade kostat.

Permalänk
Medlem

Så det är postnord.se jag ska handla på nästa gång?
För CDON vet inget om varorna som ska skickas?

Min order är "under behandling" sedan BF och jag väntar gärna två dagar extra, men åker iväg nästa vecka och utan julklapparna i väskan blir det en pinsam jul för mig.

Rent allmänt sa man att BF skulle slå alla rekord, ändå gick nästan alla sidor ner och ingen var beredd på trycket. Lite motsägelsefullt, hoppas på bättring nästa gång. Eftersom CDON stog uppe när de andra gick ner var jag inte direkt orolig för min order, men nu börjar det bli svettigt...

Vill som de andra hellre veta om det är katastrofläge, än att få ett standardsvar om två dagar extra. För de dagarna har passerat nu.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Så det är postnord.se jag ska handla på nästa gång?
För CDON vet inget om varorna som ska skickas?

Min order är "under behandling" sedan BF och jag väntar gärna två dagar extra, men åker iväg nästa vecka och utan julklapparna i väskan blir det en pinsam jul för mig.

Rent allmänt sa man att BF skulle slå alla rekord, ändå gick nästan alla sidor ner och ingen var beredd på trycket. Lite motsägelsefullt, hoppas på bättring nästa gång. Eftersom CDON stog uppe när de andra gick ner var jag inte direkt orolig för min order, men nu börjar det bli svettigt...

Vill som de andra hellre veta om det är katastrofläge, än att få ett standardsvar om två dagar extra. För de dagarna har passerat nu.

PostNord har ingen e-handel, de sköter bara lager åt vissa företag och såklart leverans för många företag i norden. Enda tipset jag kan ge är att handla tidigare eller direkt i butik för paket kan försvinna på vägen oavsett leveransföretag och då kan det ta månader om ens paketet dyker upp.