CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Medlem

Måste bara få ge en hel hög med credd till gänget på CDON trots svårigheter att skeppa varor nu inför jul (tog 1-2dagar extra på leveransen)

varför vill jag ge credd då?

Jo jag beställde i helgen en http://cdon.se/hemelektronik/msi_gt780_intel_i5-2410m_6gb_500...

De hade rabatt på ca 1000kr så jag slog till direkt då jag tyckte det var ett bra pris. Tyvärr så missade jag att använda SweC rabattkoden vilket jag upptäckte 2-3dagar efter beställningen. Hörde av mig till CDON kundtjänsten som utan tjafs uppdaterade min faktura med SweC rabatt koden så PANG ytterligare ca 1400 i rabatt. Är så sjukt nöjd

Visa signatur

Server 1: HP DL380 G7 2*xeon med HT, 64GB ram 1TB i raid 10 OS: esxi. (Virtuellt labb för nätverk)
Server 2: HP DL380 G5 2*xeon utan ht 64GB ram, 600GB disk i raid5 OS:esxi (virtuellt labb för Massa olika Linux distar och applikationer)

NAS: (Hemma backup) Synology DS1812+

Permalänk
Medlem

Klart det är tråkigt, jag har själv väntat 5 dagar på min CPU kylare nu. Men ha lite förståelse! Ni som har absolut noll förståelse jobbar inte inom handeln va? Det är sjukt hög belastning för alla företag inom handeln just nu och misstag sker. Tycker det är tråkigt att man sitter och sågar företag för att det sker en och annan miss och att man får vänta någon dag extra. Alla vill ha sina grejer fort givetvis det är en självklarhet men det finns värre saker här i världen.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Vi får nog ta och vänta några dagar extra. Det är julklappstid, och de packar nog så det blöder.
De flesta varor har en liten "beräknad leveranstid"-info på sig, de flesta varorna är märkta 1-3 dagar.
Men efter som det är snart Jul, lär 2-5dagar vara mer korrekt.

CDON är väldigt stora, och har inte bara hårdvara till nerdar att packa.
De har även Justin Bäver skivor att packa till fjortisar. =P

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Kan inte få rabattkoden SWEC1111 (5% för sweclockersmedlemmar) att funka. Rabatten dras inte av direkt i kundvagnen som jag har fattat att det skall funka. Har provat ett par dagar nu men funkar verkligen inte. Någon annan som har detta problem?

/Kristofer

Det är December nu, månadens kod skall vara SWEC1112
Använd Sweclockers länken så står giltig kod där, http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Det är December nu, månadens kod skall vara SWEC1112
Använd Sweclockers länken så står giltig kod där, http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

där står det att koden är swecnov

tycker det är lite synd att man får vänta 2-3 dagar extra... för mig ser det ut att bli mer för 3 dagar senare har dom inte ens skickat paketet...
sedan använde jag mig av swecnov när jag beställde, fick dock bara rabatt på 1 utav 3 fläktar :S skrev in koden jag fått av mecenat för fraktfritt men fick fortfarande betala frakten. va ju inte så mkt pengar det handlade om men fortfarande lite irriterande

EDIT: hittade även ett fel, går man inte på länken till swec erbjudandet står det MODERKORT-AMD också är det intel brädor som ligger under

Dold text
Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk

Handlat en hel del från CDON innan men aldrig datorkomponenter och tills nyligen visste jag inte ens om att de hade rabatter för oss medlemmar. CDON har funkat hur bra som helst för mig, snabba leveranser om de har sakerna hemma (böcker tar lite längre tid och verkar inte skickas från CDON). Har även haft att göra med deras support då det har hänt att jag fått en felaktig vara (alla kan göra fel, det är hur man löser felet som är avgörande iaf för mig om jag kommer fortsätta vara kund eller inte), fick då svar samma dag och allt löste sig utan problem.

Nu börjar det bli dags att skaffa en ny dator så man kan spela alla spel som kräver Shader 3 och bättre. Hittade en del saker på CDON som jag var intresserade av men koden gav rabatt på en av dessa (trots att samtliga var med i 15% rabatt kampanjen) så antingen är det helt enkelt så att det bara finns en kod kvar eller så är det något annat.

Edit, Eller så är det bara jag som är för trött, när jag kollade nu verkar det funka som det ska. Om rabatten finns kvar ikväll blir det nog en beställning, grymt sugen på en ny dator=).

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Azum:

där står det att koden är swecnov

tycker det är lite synd att man får vänta 2-3 dagar extra... för mig ser det ut att bli mer för 3 dagar senare har dom inte ens skickat paketet...
sedan använde jag mig av swecnov när jag beställde, fick dock bara rabatt på 1 utav 3 fläktar :S skrev in koden jag fått av mecenat för fraktfritt men fick fortfarande betala frakten. va ju inte så mkt pengar det handlade om men fortfarande lite irriterande

EDIT: hittade även ett fel, går man inte på länken till swec erbjudandet står det MODERKORT-AMD också är det intel brädor som ligger under

Kolla längre ner på sidan.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Skrivet av Muss3:

Är er SWECNOV rea slut? koden funkar inte för mig.. Den läggs in men drar inte av 15% (har inte använt den tidigare)

http://cdon.se/hemelektronik/asus_xonar_essence_stx_soundcard... den jag försökte beställa. Men såg nu att den inte låg med i produkterna för 15% billigare.. Den gjorde det förut dock :S

Undrar samma sak. Man kan ju knappats plocka bort saker från erbjudandet när det står att det gäller till den 20 december. Hoppas att ni fixar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Kolla längre ner på sidan.

vadå kolla längre ned? vad syftar du på? bilden?

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Skrivet av Mr.Azum:

vadå kolla längre ned? vad syftar du på? bilden?

Det du hittade var 15% rea på utvalda produkter, längre ner på sidan står koden swec1112 som ger 5% på allt.

Permalänk
Medlem

Hej!

Är det bara jag som väntat längre än de utlovade 1-3 dagarna som cdon lovar? Min order lades i måndags den 111205 (allt fanns och finns fortfarande i lager) och det står fortfarande "packas" på min order. Att de har hög arbetsbelastning är inte vårat problem, det är upp till dem att lösa. Att de skrivit ut på hemsidan lite undangömt att de för tillfället har hög belastning på orderavdelningen borde inte få räcka om ursäkt. Jag är minst sagt upprörd!

Har provat att kontakta via mail och livechatten, men de slår bara ut armarna och ursäktar sig. Mycket tråkigt. Jag hoppas att alla vi som råkar/råkat ut för detta skriver det i recensionerna på t.ex. prisjakt.se.

Tänkte att jag skulle kunna bygga dator i helgen, men icke sa nicke!.

Om någon från orderavdelningen på CDON.se ser detta får ni gärna höra av er till mig.

Pär

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Medlem
Skrivet av perperub:

Hej!

Är det bara jag som väntat längre än de utlovade 1-3 dagarna som cdon lovar? Min order lades i måndags den 111205 (allt fanns och finns fortfarande i lager) och det står fortfarande "packas" på min order. Att de har hög arbetsbelastning är inte vårat problem, det är upp till dem att lösa. Att de skrivit ut på hemsidan lite undangömt att de för tillfället har hög belastning på orderavdelningen borde inte få räcka om ursäkt. Jag är minst sagt upprörd!

Har provat att kontakta via mail och livechatten, men de slår bara ut armarna och ursäktar sig. Mycket tråkigt. Jag hoppas att alla vi som råkar/råkat ut för detta skriver det i recensionerna på t.ex. prisjakt.se.

Tänkte att jag skulle kunna bygga dator i helgen, men icke sa nicke!.

Om någon från orderavdelningen på CDON.se ser detta får ni gärna höra av er till mig.

Pär

Samma för mig, min order har packats i 4 dar nu. Hade också hoppats på att bygga i helgen dessvärre.

Visa signatur

"Is somebody out there? Fishy, fishy, fishy? Ha ha! Coming to eat me, too? Ha ha ha ha! You can't get me, little fishy, not in here! I'm safe behind my walls!"

Permalänk

god tid på sig att packa..

Skrivet av perperub:

Hej!

Är det bara jag som väntat längre än de utlovade 1-3 dagarna som cdon lovar? Min order lades i måndags den 111205 (allt fanns och finns fortfarande i lager) och det står fortfarande "packas" på min order. Att de har hög arbetsbelastning är inte vårat problem, det är upp till dem att lösa. Att de skrivit ut på hemsidan lite undangömt att de för tillfället har hög belastning på orderavdelningen borde inte få räcka om ursäkt. Jag är minst sagt upprörd!

Har provat att kontakta via mail och livechatten, men de slår bara ut armarna och ursäktar sig. Mycket tråkigt. Jag hoppas att alla vi som råkar/råkat ut för detta skriver det i recensionerna på t.ex. prisjakt.se.

Tänkte att jag skulle kunna bygga dator i helgen, men icke sa nicke!.

Om någon från orderavdelningen på CDON.se ser detta får ni gärna höra av er till mig.

Pär

Skrivet av ZAJ:

Samma för mig, min order har packats i 4 dar nu. Hade också hoppats på att bygga i helgen dessvärre.

Samma för mig, beställde i söndes hade hoppats på att få det till helgen men det lär jag ju inte få :-(( Anser att de använder statusen "Varorna packas" helt fel. Det är helt omöjligt att de hållt på snart en hel vecka endast med att packa! Hoppas verkligen jag kan få prylarna innan onsdag nästa vecka då jag verkligen behöver dem!

Permalänk
Medlem

CDON: När väntas ni vara ikapp? Jag frågade när jag skulle beställa hur snabba datorn kan skickas. Fick tillsvar "den finns i lager, så den går omgående". Omgående i min värld är dagen efter. Vad bör man räkna med i dagsläge när ni ligger efter. 1 vecka ?

Permalänk
Medlem

Hade jag vetat detta på förhand hade jag köpt från en annan webshop. Nu sitter man där med en order som inte går att avboka. Bra jobbat cdon!

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Medlem

varför går den inte att avboka? Du har väl öppet köp ganska länge. Har de dessutom inte skickat grejerna måste den väl gå att avboka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perperub:

Hej!

Är det bara jag som väntat längre än de utlovade 1-3 dagarna som cdon lovar? Min order lades i måndags den 111205 (allt fanns och finns fortfarande i lager) och det står fortfarande "packas" på min order. Att de har hög arbetsbelastning är inte vårat problem, det är upp till dem att lösa. Att de skrivit ut på hemsidan lite undangömt att de för tillfället har hög belastning på orderavdelningen borde inte få räcka om ursäkt. Jag är minst sagt upprörd!

Har provat att kontakta via mail och livechatten, men de slår bara ut armarna och ursäktar sig. Mycket tråkigt. Jag hoppas att alla vi som råkar/råkat ut för detta skriver det i recensionerna på t.ex. prisjakt.se.

Tänkte att jag skulle kunna bygga dator i helgen, men icke sa nicke!.

Om någon från orderavdelningen på CDON.se ser detta får ni gärna höra av er till mig.

Pär

Har exakt samma problem som dig, tänkte också bygga min dator i helgen. Beställde några få komponenter i Måndags till datorn och det har stått "Varorna packas" i princip hela veckan. Så jävla drygt.

Permalänk
Medlem

Åååh CDON vad fan pysslar ni med..:/

Jag tänkte ju vara smidig i år och beställa från CDON presenter..

Så blev väl en 12 artiklar..

Fattar inte deras orderstatus :S .. Första dagen efter beställning stod det på 3 artiklar att "Väntar på att packas" .. dom andra inte..

Nu idag fick jag ett paket med dom 3 produkterna (Observera att ALLT fanns i lager vid beställning) och i den följesedeln står det att dom övriga artiklarna redan är levererade... !! Nej det är dom inte =S

och på orderstatus på mina sidor är det blankt .. ingenting står där =S

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar på datordelar som jag beställde den andra december (i fredags)
och sedan i måndags har ordern legat som "varorna packas". Jag ska i ärlighetens
namn nämna att jag bad dem byta ut en artikel mot en annan under denna tiden.

Eftersom julrushen innebär en förändring i leveranstider under sannolikt en hel
månad kanske det kan vara en god idé att uppdatera texter som "normalt inom
1-3 dagar" till värden som är realistiska och inte en separat notis om att "just nu
är det högtryck på lagret" som är lätt att missa.

Personligen tycker jag att en direkt markerad förväntad längre leveranstid ger ett
bättre intryck än en orimligt kort tid, och sedan ursäkter om läget som det är just nu.
Särskilt som "läget som det är just nu" närmar sig tio procent av året.

Visa signatur

I \w+ regular expressions.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maltemus:

varför går den inte att avboka? Du har väl öppet köp ganska länge. Har de dessutom inte skickat grejerna måste den väl gå att avboka.

Därför att:

Ärenden - nr F191CD4179:

"Hej Pär,

Tack för att du kontaktade oss.

Tyvärr har din beställning redan kommit så pass långt i behandlingen att vi inte har möjlighet att avbeställa- eller ändra i den.

Istället för att hämta ut försändelsen på ditt utlämningsställe ber du personalen att skicka tillbaka försändelsen till avsändaren, det vill säga vårt lager.

När lagret har mottagit försändelsen kommer din beställning att returregistreras och din faktura att makuleras. Om du har beställt med kreditkort eller direktbetalning kommer beloppet att återbetalas inom 5 bankdagar från att returen registrerades hos oss.

Skulle försändelsen levereras direkt till din brevlåda/brevinkast så återkom till oss i detta ärende så hjälper vi dig att skicka tillbaka försändelsen till vårt lager. Skicka inte tillbaka försändelsen på egen hand, utan invänta våra instruktioner för snabbare hantering."

Nämnde jag att de inte går att kontakta via telefon...?

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Skrivet av Cequence:

Det är December nu, månadens kod skall vara SWEC1112
Använd Sweclockers länken så står giltig kod där, http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Får det inte att funka iaf, rabatten dras inte direkt i varukorgen. Rabattkoden tas emot men inget avdrag görs.

Jag försöker göra detta på en skärm jag är intresserad av men är det så att det inte funkar eftersom den inte är med på sweclockers-sidan? Står ju att vi skall få 5% på allt. Eller är det bara jag som fattat fel?

/Kristofer

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037:

Sitter och väntar på datordelar som jag beställde den andra december (i fredags)
och sedan i måndags har ordern legat som "varorna packas". Jag ska i ärlighetens
namn nämna att jag bad dem byta ut en artikel mot en annan under denna tiden.

Eftersom julrushen innebär en förändring i leveranstider under sannolikt en hel
månad kanske det kan vara en god idé att uppdatera texter som "normalt inom
1-3 dagar" till värden som är realistiska och inte en separat notis om att "just nu
är det högtryck på lagret" som är lätt att missa.

Personligen tycker jag att en direkt markerad förväntad längre leveranstid ger ett
bättre intryck än en orimligt kort tid, och sedan ursäkter om läget som det är just nu.
Särskilt som "läget som det är just nu" närmar sig tio procent av året.

Jag har skrivit av mig mitt missnöje på prisjakt.se. Självklart sakligt med förslag på förbättringar. Hoppas att ni också gör det. Tillsammans kan vi nog inte göra mycket annat än att informera andra om detta och helst undvika att handla från cdon.com. Det som lurade mig att handla där var rabatten via sweclockers. Trist att jag skulle bli varse idag att jag inte lärt mig: "Kvalité kostar". Detta gäller uppenbarligen på helheten vid en beställning, inte bara produkterna i sig.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk

Jag gjorde som många andra här, beställde en hel dator i delar från cdon på måndagen. Jag förstår att många är frustrerade över att de inte får sina produkter.
Det som jag inte förstår är hur en order kan flyttas till 'varorna packas' i helt fel stadie? Det är inte meningen att det momentet ska ta flera dagar och det är något som cdon borde åtgärda. Var lite mer realistiska i era statusar, kanske sätt upp ett meddelande på Framsidan om att leverans tiden blir förskjuten i dessa tider.

I övrigt så är jag supernöjd över rabatten jag lyckats få genom att beställa från cdon och jag har inget emot att vänta lite extra på mina grejer.

Edit; det verkar också som om en av mina ordrar har skickats idag, inom ramen av vad som utlovats.

Permalänk
Medlem

Nu äntligen är mina grejor postade! Fick mailet kl 22.23 ikväll. Det visar sig att de postade grejorna i morse, men av någon anledning var det mailet sent:

8 dec kl 18:17 Malmö, Sorterad
8 dec kl 08:51 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Hoppet lever om att få grejorna i morgon! Förhoppningsvis hinner ni andra också få det.

Dock: Cdon borde skärpa sig lite. Jag förstår att det är tufft, men som sagt, julen kommer varje år.

Positiv kritik: Kanonbra med rabatten för oss sweclockers! Det lockar garanterat många kunder. Fortsätt så!

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Får det inte att funka iaf, rabatten dras inte direkt i varukorgen. Rabattkoden tas emot men inget avdrag görs.

Jag försöker göra detta på en skärm jag är intresserad av men är det så att det inte funkar eftersom den inte är med på sweclockers-sidan? Står ju att vi skall få 5% på allt. Eller är det bara jag som fattat fel?

/Kristofer

Du har fattat rätt, är det denna kod ? SWEC1112 du lagt in...det är den rätta. Funkar för mig iallafall. Det är dock inte månadens kod utan en stående som swe alltid har. Nov koden är slut och dec-koden kommer runt 20:e.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem

Har haft ett rent helvete med cdon senaste veckan.

Det började med att jag fick upp meddelandet "Tekniskt fel" när jag betalade en order. Jag undrade om pengarna hade dragits ändå, vilket aldrig är fallet när sådana meddelanden kommer upp, så jag väntade i 10 minuter på en orderbekräftelse per mail. Då ingen bekräftelse kom så beställde jag igen. När den gick igenom fick jag 2 bekräftelser, och mina drygt 4000 kronor hade dragits 2 gånger. Den ena av ordrarna dök dock inte upp i min orderhistorik. Jag skickade genast ett meddelande till supporten och bad dom avboka en av ordrarna. 2 dagar senare får jag svaret att ordern är så långt gången att den inte går att avboka (som jag sett tidigare här i tråden). Inte så konstigt tänkte jag, eftersom de väntade 2 i dagar att svara. För att slippa mer bekymmer tänkte jag att det var lika bra att göra som de sa, och skicka tillbaka den ena ordern när den kom. Sedan får jag annat svar; att de ska avboka ordern istället. Det ska tilläggas att jag tidigare också lagt en annan order på drygt 8000 kronor. I nästa meddelande jag får förklarar dom nöjt att de har lyckats avboka min order. Det är dock fel order de har avbokat, alltså den på 8000 kronor. Jag skriver att det är fel order de har avbokat, och att jag verkligen inte ville avboka den. Tvärtom har jag lite bråttom att få grejerna. Jag får till svar att "Det har blivit lite fel" och ordern är tyvärr helt avbokad. De skriver att jag måste beställa igen, vilket jag inte är speciellt sugen på, eftersom Cdon nu är skyldig mig drygt 12000 kronor. De har även tagit bort grafikkortet jag beställde från SWECNOV-rabatten, och det blir alltså dyrare för mig att lägga en ny beställning. Desto mer jag har haft kontakt med supporten, desto fler problem har uppstått. En vecka efter beställning har jag fortfarande inte fått tillbaka de 4000 kronorna för dubbeldebiteringen. Jag ger nu upp och ringer imorgon direkt till VDn (det enda nummer och namn jag kan hitta).

Detta är nog det värsta jag någonsin varit med om som konsument. Jag jobbar själv för ett hyfsat stort företag som sysslar mer övervakningskameror, och något sådant här skulle aldrig någonsin accepteras. Ringer en missnöjd kund så tar supporten ögonblickligen kontakt med ansvarig person, och löser problemet direkt.

Om cdons representant i den här tråden läser detta ber jag honom/henne att förklara vad jag ska göra för att
1. Få tillbaka mina pengar
2. Få rabatten jag vill ha på ordern som avbokades, trots att jag inte ville avboka den.
3. Få kompensation för all tid jag lagt på att skriva till den inkompetenta supporten, fixa fram kontoutdrag etc.

Ursäkta om jag låter otrevlig, men efter en veckas problem är jag inget annat än irriterad.

Permalänk
Skrivet av perperub:

Nu äntligen är mina grejor postade! Fick mailet kl 22.23 ikväll. Det visar sig att de postade grejorna i morse, men av någon anledning var det mailet sent:

8 dec kl 18:17 Malmö, Sorterad
8 dec kl 08:51 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Hoppet lever om att få grejorna i morgon! Förhoppningsvis hinner ni andra också få det.

Dock: Cdon borde skärpa sig lite. Jag förstår att det är tufft, men som sagt, julen kommer varje år.

Positiv kritik: Kanonbra med rabatten för oss sweclockers! Det lockar garanterat många kunder. Fortsätt så!

Även jag fick det skickat sent igår, eller mailet kom sent och varorna hade skickats på dagen. Tack för det!

Jag håller med dig angående kritiken, jätte bra rabatt. CDON, om det är långa lev tider var tydliga med det och låt mig bli överaskad över att det gick snabbare än tiden ni satte ut. Ni vet att ni har mycket att göra och att det kommer ta tid, var öppna med det!

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag ska skratta eller gråta över att cdon nu packat 5 varor i tre dagar och inet packade 3 varor på 30 min efter beställning

Permalänk
Medlem
Citat:

Även jag fick det skickat sent igår, eller mailet kom sent och varorna hade skickats på dagen. Tack för det!

Jag håller med dig angående kritiken, jätte bra rabatt. CDON, om det är långa lev tider var tydliga med det och låt mig bli överaskad över att det gick snabbare än tiden ni satte ut. Ni vet att ni har mycket att göra och att det kommer ta tid, var öppna med det!

Citat:

Hej!

Är det bara jag som väntat längre än de utlovade 1-3 dagarna som cdon lovar? Min order lades i måndags den 111205 (allt fanns och finns fortfarande i lager) och det står fortfarande "packas" på min order. Att de har hög arbetsbelastning är inte vårat problem, det är upp till dem att lösa. Att de skrivit ut på hemsidan lite undangömt att de för tillfället har hög belastning på orderavdelningen borde inte få räcka om ursäkt. Jag är minst sagt upprörd!

Har provat att kontakta via mail och livechatten, men de slår bara ut armarna och ursäktar sig. Mycket tråkigt. Jag hoppas att alla vi som råkar/råkat ut för detta skriver det i recensionerna på t.ex. prisjakt.se.

Tänkte att jag skulle kunna bygga dator i helgen, men icke sa nicke!.

Om någon från orderavdelningen på CDON.se ser detta får ni gärna höra av er till mig.

Dom har ju skrivit att dom ligger efter typ 3ggr i tråden. Kom ihåg att det är första julen som CDON säljer datorkomponenter sen har dom dessutom ett enormt sortiment med andra grejer. Jämför antalet artiklar INET har mot antalet CDON har så har ni en del i förklaringen. INET är stora på datorkomponenter men har i princip inget annat. Säger det igen, ni som ställer omrimliga krav och har noll förståelse kan inte jobba inom handeln. Jag har alltid fått mina paket inom leveranstid övriga delar av året. Att det tar ett par dagar extra runt jul är väl ändå inte hela världen.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Dom har ju skrivit att dom ligger efter typ 3ggr i tråden. Kom ihåg att det är första julen som CDON säljer datorkomponenter sen har dom dessutom ett enormt sortiment med andra grejer. Jämför antalet artiklar INET har mot antalet CDON har så har ni en del i förklaringen. INET är stora på datorkomponenter men har i princip inget annat. Säger det igen, ni som ställer omrimliga krav och har noll förståelse kan inte jobba inom handeln. Jag har alltid fått mina paket inom leveranstid övriga delar av året. Att det tar ett par dagar extra runt jul är väl ändå inte hela världen.

Mvh J

Om det står att leverans ska ske inom 1-3 dagar så förväntar sig de flesta att det ska stämma. Som någon annan sa i tråden, julen kommer en gång per år, de borde kunna förbereda sig genom att ta in mer personal eller att skriva där det tydligt syns att leverans tar längre tid än vanligt.