CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Medlem
Citat:

Om det står att leverans ska ske inom 1-3 dagar så förväntar sig de flesta att det ska stämma. Som någon annan sa i tråden, julen kommer en gång per år, de borde kunna förbereda sig genom att ta in mer personal eller att skriva där det tydligt syns att leverans tar längre tid än vanligt.

Det kan jag absolut hålla med om! Men folk håller på att tuppa av känns det som. Jobbar själv inom handeln och vet hur det kan vara. Folk kan skälla ut än för en vas eller en burk färg som är slut. Sätt saker i relation så kanske man inser att det inte är världens undergång att en vas är slut eller att leveranser tar någon dag extra.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Jag är ICKE imponerad av CDON. Det började med att jag PM:ade CDON här på forumet för att fråga om 15% på utvalda produkter fortfarande gällde då jag inte fick något svar så mailade jag deras kundsupport och fick svaret att den kampanjen var över. Så jag beställde grejer från ett annat ställde. Någon dag senare fick jag ett PM från CDON där de sa att kampanjen fortfarande gällde...

I måndags hjälpte jag även ett polare med en beställning. Vi plockade ihop ett paket och alla komponenter hade leveranstid 1-3 dagar. Vad vi inte visste då som alla vet nu är ju att CDON inte klarar av sina leveranslöften vilket ställer till det rejält då min polare åker bort några veckor och kan då inte hämta ut sitt paket. Han frågade om de då kunde byta leveransadress till mig istället så skulle det ju lösa sig men CDON kan inte ändra leveransadress när det väl gått till deras berömda "Vi packar din leverans i minst 72 timmar". Jag fattar inte hur man kan vara så osmidiga...

Permalänk

Cdon kan vara knepig, besällde minnen i måndags inte kommit än, beställde chassi nätagg i tisdags inte kommit.
Beställde en lappis den har kommit!!
Varför har då itne de andra grejerna skickats kan man ju undra så jag skrev och frågade artigt så får vi se vad de svarar.
Sedan att de har mycket att göra kan jag förstå men om en grej jag betällt kom iof. i min sambos namn.
Men ändå borde inte minnen vara snabba att skicka kan inte behövas så mycket emballage?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

sen utan att ta någons sida,så får man tänka på att dom som jobbar på lagret inte är några helgon som sliter livet av sig bara för att någon ska få sin order dagen efter,det är vanligt knegande folk som bara gör sitt jobb.
som sagt.. jag tar ingen sida men

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk

jo jjag förstår ju det men tycker det är konstigt att våran nya lappis kom men inte minenna eller chassit+nätagg är själv en knegare till och från så jag vet hur det är med folk som är otåliga
jag ahr full förståelse att de har massor att göra men man vill ju ha grjerna iaf.

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Cdon.com

Hej,

Beklagar att era leveranser tar längre tid. Vi har full bemanning på lagret och vi hoppas på att vara ikapp i början på nästa vecka. Tyvärr så kan jag inte prioritera någon order hur mycket jag än vill. Jag ber dem som har haft statusen packas mer än 5 arbetsdagar, att ni pm:ar mig så skall jag undersöka saken. Jag lovar inga mirakel men ska göra mitt bästa för er. När ni Pm:ar så skicka med ert ordernummer. /Andreas

Visa signatur
Permalänk

Jag har själv beställt lite från CDON för några dagar sedan (beställde Star Wars när de körde den i sin kalender vilket var den 4 dec), fick boken jag beställde ett två dagar senare (normalt sett brukar böcker vara det som jag får sist) för 2 dagar sedan (alltså den 7 dec) kunde jag även ha hämtat ut resten av min beställning. Så jag leveransen tog bara 3 dagar från det att jag lagt min beställning till att jag fått allt jag beställde, är alltså väldigt nöjd. Fast med filmer och böcker har jag inga som helst problem att vänta en vecka, när det kommer till datorkomponenter så är det lite annorlunda, speciellt om man vill bygga sin dator innan ett visst spel kommit ut i handeln. Jag har dock en högre tolerans om det rör sig om ett företag som är ganska ny på just det området, om det däremot skulle varit ett företag som hållit på med detta en längre tid (som Komplett) har jag en mindre tolerans för hur lång tid det tar. När det kommer till just dator komponenter så beror det för mig helt och hållet på om jag är villig att vänta för att få ett bättre pris eller om jag hellre prioriterar snabba leveranser framför det lägre priset. Har ni bråttom att få era prylar är mitt råd att köpa från en butik ni handlat från tidigare och som ni vet kan hålla utsatta tider för leverans.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk

Grym rea, blev en tidig julklapp hehe

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

En fråga till cdon.com

Jag köpte en hårddisk av er, en 2tb och jag vet inte om den är sönder eller inte men helt pötsligt när jag stog brevid datorn och den belastades inte alls så började det pipa. Pipet var med ca 2 - 3 sekunders mellanrum och lät som en väckarklocka. Jag vet ju att själva hårddisken inte kan pipa och den knackade inte. Vad gör man åt detta? Skickar jag tillbaka den och isf vad händer då? Testas den och eventuellt skickas tillbaka till mig om den INTE är sönder och byts den ut om den är sönder? Hur går jag till väga? Får jag stå för konstnader? Hur lång tid tar det?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem

Är det någon som beställt dator komponenter denna vecka och som fått de skickade till sig ?
Jag la en beställning på 4 komponenter måndags kväll men de packas fortfarande.

Permalänk
Skrivet av Mattiiss:

En fråga till cdon.com

Jag köpte en hårddisk av er, en 2tb och jag vet inte om den är sönder eller inte men helt pötsligt när jag stog brevid datorn och den belastades inte alls så började det pipa. Pipet var med ca 2 - 3 sekunders mellanrum och lät som en väckarklocka. Jag vet ju att själva hårddisken inte kan pipa och den knackade inte. Vad gör man åt detta? Skickar jag tillbaka den och isf vad händer då? Testas den och eventuellt skickas tillbaka till mig om den INTE är sönder och byts den ut om den är sönder? Hur går jag till väga? Får jag stå för konstnader? Hur lång tid tar det?

Pipande har jag själv inte varit med om däremot ett klickande ljud, om man hör detta så är mitt råd att reklamera disken för man har med stor säkerhet ett fysiskt fel på den. Kontakta CDON´s support, de har som tidigare nämnts mycket att stå i men mina egna erfarenheter är att man får svar inom några timmar.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

CDON har iaf skickat mina grejer nu.

Datorn är påväg, kan spåra paket osv nu.

Typiskt dock att det står såhär när man söker efter sitt paket på posten.se nu när man har väntat på CDON.

"Störningsinformation: På grund av vädret har vi förseningar i vår paketdistribution. I huvudsak påverkas mottagare med postnummer som börjar med 60-61, 63-73 och 77-82. Vi beklagar eventuella förseningar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiras:

CDON har iaf skickat mina grejer nu.

Datorn är påväg, kan spåra paket osv nu.

Typiskt dock att det står såhär när man söker efter sitt paket på posten.se nu när man har väntat på CDON.

"Störningsinformation: På grund av vädret har vi förseningar i vår paketdistribution. I huvudsak påverkas mottagare med postnummer som börjar med 60-61, 63-73 och 77-82. Vi beklagar eventuella förseningar."

Vad köpte du för grejer och när beställde du?

Permalänk
Medlem

Tjenare,

Har nyss beställt några saker hos er i måndags (05/12) och allt var i lager men det har står varorna packas och gör det fortfarande.
Då går jag in och kollar vilka saker som har tagit slut och ser att det är Win 7 OEM. Alla andra saker ska finnas. Varför kan ni inte dela på sakerna och skicka i 2 paket?
Man kan bygga även om man inte har win 7 och eftersom man kan skicka win 7 direkt till postlådan blir jag ännu mer besviken. Ni har också ett sådant system så att man inte kan beställa utan att saken/sakerna finns på lager. Då blir det ytterligare minus. Detta kan ju också bero på andra saker och då är det som det är.

Eftersom leveranstid är viktigt så är detta enligt mig ett stort minus men jag förstår också varför.
För övrigt riktigt grymma priser och bra utbud! Gränssnittet på hemsida blev lite rörigt i början men lärde mig snabbt.

/ Jacob

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

En fråga till cdon.com

Jag köpte en hårddisk av er, en 2tb och jag vet inte om den är sönder eller inte men helt pötsligt när jag stog brevid datorn och den belastades inte alls så började det pipa. Pipet var med ca 2 - 3 sekunders mellanrum och lät som en väckarklocka. Jag vet ju att själva hårddisken inte kan pipa och den knackade inte. Vad gör man åt detta? Skickar jag tillbaka den och isf vad händer då? Testas den och eventuellt skickas tillbaka till mig om den INTE är sönder och byts den ut om den är sönder? Hur går jag till väga? Får jag stå för konstnader? Hur lång tid tar det?

Hur kan du veta att det var just hårddisken som lät?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiddy:

Är det någon som beställt dator komponenter denna vecka och som fått de skickade till sig ?
Jag la en beställning på 4 komponenter måndags kväll men de packas fortfarande.

Samma här

Permalänk
Medlem

Har nu fått mina varor och det blev 2 dagar extra utöver de 1-3 som utlåvas på sidan vilket är helt enligt den nuvarande infon.

Som många innan sagt så är det inte lev. Tiden som är det störande utan att man får en status rapport som omöjligt kan stämma.
T.ex varorna packas i 3dagar.

Trots strulet är jag mycket nöjd med mitt kap.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Server 1: HP DL380 G7 2*xeon med HT, 64GB ram 1TB i raid 10 OS: esxi. (Virtuellt labb för nätverk)
Server 2: HP DL380 G5 2*xeon utan ht 64GB ram, 600GB disk i raid5 OS:esxi (virtuellt labb för Massa olika Linux distar och applikationer)

NAS: (Hemma backup) Synology DS1812+

Permalänk
Medlem

Beställde i söndags, fick sakerna i onsdags!

Permalänk
Medlem

Väntade en dag med att beställa och då försvann Intel ssd 320 120mb från swec rabattlistan... typiskt. Man får väl vänta och hoppas på att det dyker upp något bra erbjudande på ssd bland kalenderluckorna.

Permalänk
Medlem

Samma sak här beställde mitt i måndags 5 artiklar, packas fortfarande

Permalänk
Medlem

Äntligen är mitt påväg, tack cdon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

En fråga till cdon.com

Jag köpte en hårddisk av er, en 2tb och jag vet inte om den är sönder eller inte men helt pötsligt när jag stog brevid datorn och den belastades inte alls så började det pipa. Pipet var med ca 2 - 3 sekunders mellanrum och lät som en väckarklocka. Jag vet ju att själva hårddisken inte kan pipa och den knackade inte. Vad gör man åt detta? Skickar jag tillbaka den och isf vad händer då? Testas den och eventuellt skickas tillbaka till mig om den INTE är sönder och byts den ut om den är sönder? Hur går jag till väga? Får jag stå för konstnader? Hur lång tid tar det?

Du är säker på att det var,är hd som piper?
Det kan vara coilwhine annars dvs spolar i nätdel,moderkort,grafikkort kan låta (nätdel är absolut vanligast) och det kan låta högt och på en del olika sätt med.
Coilwhine kan uppstå när dator inte arbetar,drar så mycket ström, det kan även hända att det låter endast när hd skriver,läser och ingen belastning i övrigt på datorn men slutar att låta vid belastning.
MEN det kan även vara tvärtom att det låter vid belastning och slutar när datorn inte jobbar.
Heller nånstans mitt i mellan kan det vara med (dock inte lika vanligt).

Så för att vara säker sök runt på coilwhine och titta på en del youtube filmer och se om du kan hitta samma ljud

Så att du är helt säker på att det är hd det är fel på och inte nätdel för då är det ju väldigt stor risk att du får ljudet med alla hd.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

De har sänkt priserna på några HDD. Med 15% rabatten så är det rätt nära det ursprungliga priset innan det höjdes!

Visa signatur

RTS :D

Permalänk

Beställde Bf3 till ps3 i tisdags och fick de på onsdagen, exakt 1 dygn från när beställningen hade lagts. Bor I Sthlm.

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiddy:

Är det någon som beställt dator komponenter denna vecka och som fått de skickade till sig ?
Jag la en beställning på 4 komponenter måndags kväll men de packas fortfarande.

Nu ändrade de precis status till "postad". Hoppas jag får email med kolli nr snart. Borde dyka upp på tisdag-onsdag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiddy:

Nu ändrade de precis status till "postad". Hoppas jag får email med kolli nr snart. Borde dyka upp på tisdag-onsdag

Står också att min är postad nu. Fan jobbar dom på helger nu? :E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muss3:

Står också att min är postad nu. Fan jobbar dom på helger nu? :E

hehe, vore dumt om de inte jobbade helger inför jul. shoppandet står nog inte still under helgerna
Fick kolli id kl 06 imorse. Jobbig väntan på paketet nu.

Permalänk

Cdon kan ha skickat paketet fast det står packas fortfarande...

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem

Verkar som de jobbat fatt över helgen? Mitt är också postat nu, beställde i onsdags. Helt OK. Hade räknat med 1 vecka med tanke på alla inlägg.

Bra jobbat cdon! Skönt att ni tagit kritiken på allvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maltemus:

Verkar som de jobbat fatt över helgen? Mitt är också postat nu, beställde i onsdags. Helt OK. Hade räknat med 1 vecka med tanke på alla inlägg.

Bra jobbat cdon! Skönt att ni tagit kritiken på allvar.

Gött! Då postar de förhoppningsvis mitt snart också då. Jag beställde i torsdags.

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: Gigabyte RTX 2070 Super | Ssd: Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitors: Dell Alienware AW2723DF, Acer Predator XB271HU