Permalänk
Medlem

Väntar också på att de ska skicka.. Hur kan de seriöst sätta statusen "Varorna packas" och ha kvar den i flera dagar? Tar de en låda, lägger i produkterna utan att stänga den och sen låter den ligga tills nästa grupp av människor som stänger paketen kommer dit och ger det till posten?

Lägg till en status till som heter "Väntar på att skickas" eller något!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Beställde SWTOR i fredags men har inte fått pre-access koden? Någon som vet när CDON skickar ut denna?

Permalänk
Medlem

Nu blev jag lite chockad. Jobbar posten under helger ?

11 dec kl 18:13 Jönköping, Sorterad
10 dec kl 16:51 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Kanske finns en chans att jag kan hämta ut paketet i Malmö på måndag... ?

Edit: det luktar trubbel ... Enligt posten väger paketet 3,5kg. Mitt STAC4 chassi ska väga 7,4KG..... Hmm... nu blir jag orolig.

Permalänk
Medlem

Om något verkar för bra för att vara sant, nej då är det ofta inte heller sant. :/

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Medlem
Skrivet av perperub:

Om något verkar för bra för att vara sant, nej då är det ofta inte heller sant. :/

Vore sjukt ifall CDON "råkat" glömma skicka hela ordern. Jag får hålla tummarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiddy:

Vore sjukt ifall CDON "råkat" glömma skicka hela ordern. Jag får hålla tummarna!

Verkar som dom har en dålig ovana i att skicka flera paket, och inte vara tydliga med när/hur dom skickar olika delar.
En kompis som beställde delar till dator i veckan fick paketen lite pö om pö, med enbart sms-avisering som tecken på när han fick sakerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Verkar som dom har en dålig ovana i att skicka flera paket, och inte vara tydliga med när/hur dom skickar olika delar.
En kompis som beställde delar till dator i veckan fick paketen lite pö om pö, med enbart sms-avisering som tecken på när han fick sakerna.

Jaha, tack för infon. Men borde man inte anmäla paketet till CDON som ej komplett ifall man får ett paket som inte innehåller allt man beställt ?
Dumt att inte bli informerad. Kunderna tror ju de blivit lurade.

Edit: fick svar nu från CDON att deras system inte klarar att skicka fler än ett kolli id i mailet. Förhoppningsvis har jag 2 paket på väg till mig!

Permalänk
Medlem

Står att mitt paket också är i jönköping.

Permalänk

Haha, beställde min order torsdag morgon! Nu söndag kväll och ordern har status: "Ej levererad".

De verkar inte ens ha rört den. Vad har hänt med CDON?

Permalänk
Medlem

Vet inte, med tanke på att man hör allt ifrån fel produkter som blivit skickade till folk till och leveranstider på ibland upp till 11-12 dagar så är jag faktiskt rädd för inte få de produkter jag beställt som ska bli julklappar i år i tid :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tydligen måste man vara över 18 för att få vara kund hos er. Har aldrig stött på det problemet tidigare.
Visst kan jag be mina föräldrar om att registrera sig åt mig men det blir mycket mer omständligt...
Rabatten verkar mycket förmånlig dock

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem

Hmm. Er chat-support hävdar bestämt att AMD FX-4100 inte släppts i sverige än.
Märkligt, säg det till Pro-Shop, JME Data, Komplett med flera.

När får ni in den?

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk

Någon som vet om där finns någon December rabattkod?

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

Någon nämnde tidigare i tråden att den brukar komma den 20:e varje månad, sen om den gör det just denna månaden vet jag inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Brukar ligga kring löning.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk

Så det gäller bara 10 dagar?

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2

Permalänk
Medlem

SWECNOV gäller fram till 20/12 tror jag.

Permalänk
Skrivet av BiffenL:

SWECNOV gäller fram till 20/12 tror jag.

Det ändrar inte på priset...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det ändrar inte på priset...

Endast på datorkomponenter.

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Endast på datorkomponenter.

Rackarns, skulle ha tag i 3st xbox kontroller, jaja får bli från någon annan butik då.

Visa signatur

Permalänk

Lade in en beställning i lördags och nu har den statusen "Varorna packas", som jag nämnt tidigare i tråden så har jag varit väldigt nöjd med mina köp hos CDON men detta är första gången jag köper dator komponenter. Så länge jag får dessa komponenter innan nästa vecka är jag nöjd.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av SirMacke:

Hmm. Er chat-support hävdar bestämt att AMD FX-4100 inte släppts i sverige än.
Märkligt, säg det till Pro-Shop, JME Data, Komplett med flera.

När får ni in den?

Hej,

Vi får in denna den 15:e dec

/Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Vi får in denna den 15:e dec

/Andreas

Jag har en fråga, när skickar ni ut early-access koder till Star Wars: The Old Republic?
Beställde i fredags, men fortfarande inte fått något mail med koden.

Permalänk
Skrivet av Zarar:

Jag har en fråga, när skickar ni ut early-access koder till Star Wars: The Old Republic?
Beställde i fredags, men fortfarande inte fått något mail med koden.

Förbokade själv spelet för ett par månader sedan fick koden dagen efter jag lade min beställning. Dock väntade jag väldigt länge med att ange denna kod (angav den förra veckan) så frågan är väl om man ens kommer få tillgång till spelet innan det finns ute i butik. Blev lite förvånad över att CDON redan skickat spelet, fick en bekräftelse via mail att så skett.

Kontakta CDON och hör med dom varför du inte fått den än.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Gäller inte swec1112 fortfarande för 5% rabatt fortfarande då?

Permalänk
Medlem

Citerar en medlem och skriver det här också:

"
CDON säljer 2tb hårddiskar för 899kr!!! Med SWECNOV rabattkoden blir priset 764kr! Riktigt prisvärt får jag säga.

http://cdon.se/hemelektronik/seagate..._64mb-14924397
http://cdon.se/hemelektronik/2.0tb_s..._32mb-13149303
"

Köpte seagaten
Hoppas den kommer innan jul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorranHorn:

Förbokade själv spelet för ett par månader sedan fick koden dagen efter jag lade min beställning. Dock väntade jag väldigt länge med att ange denna kod (angav den förra veckan) så frågan är väl om man ens kommer få tillgång till spelet innan det finns ute i butik. Blev lite förvånad över att CDON redan skickat spelet, fick en bekräftelse via mail att så skett.

Kontakta CDON och hör med dom varför du inte fått den än.

Japp, jag har försökt kontakta dem utan att få svar än sålänge.

Permalänk
Skrivet av IzC:

Gäller inte swec1112 fortfarande för 5% rabatt fortfarande då?

Testade precis och för mig funkade den utan problem

Skrivet av Zarar:

Japp, jag har försökt kontakta dem utan att få svar än sålänge.

Nu vet jag inte hur snabb deras support är vid jul men då jag själv kontaktat dom i diverse ärenden så brukade jag få svar samma dag, ibland gick det bara någon timme innan de svarat.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk

Haha, alltså det här är ett skämt!

Beställde en order på dator delar med 15% rabatt, behövde ett till paket ram-minnen så jag skickade ännu en beställning på minnena separat med 15%.

Sedan läste jag att man bara fick utnyttja erbjudandet en gång, så jag tänkte att min beställning blir väl makulerad och så vart fallet! Min order på ram-minnena blev annullerad. Så jag gick vidare och beställde de från en annan.

Idag får jag ett email som säger att min order på minnena är skickade och ett kollinummer för att spåra de. Under mina ordrar står ordern fortfarande som "annullerad". Snacka om att ha koll på läget.

Edit: Vad hände med eran Chatt Support?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

Haha, alltså det här är ett skämt!

Beställde en order på dator delar med 15% rabatt, behövde ett till paket ram-minnen så jag skickade ännu en beställning på minnena separat med 15%.

Sedan läste jag att man bara fick utnyttja erbjudandet en gång, så jag tänkte att min beställning blir väl makulerad och så vart fallet! Min order på ram-minnena blev annullerad. Så jag gick vidare och beställde de från en annan.

Idag får jag ett email som säger att min order på minnena är skickade och ett kollinummer för att spåra de. Under mina ordrar står ordern fortfarande som "annullerad". Snacka om att ha koll på läget.

Edit: Vad hände med eran Chatt Support?

Undrar också vad som hände med chatt supporten, jag stod i kö i morse sen när jag var 3e i kön så stängdes den ned.