Permalänk

Popcorn Hour A-100

Någon som vet hur man får igång denna mediaspelare?

har provat RCA till scart kablar, hdmi kablar och lan kabel men aldrig fått bild på skärmen från mediaspelaren?

mediaspelaren startar när jag klickar på fjärrkontrollen, eller en röd lampa blir grön och hårddisken sätter igång att rotera men skärmen förblir svart, aldrig någon bild?

provat koppla in mediaspelaren hdmi till mitt grafikkort på datorn som har två hdmi ut/ingångar? utan resultat, även provat koppla in mediaspelaren i hdmi till min plattskärm jag har till datorn som är hdmi men när jag väljer "hdmi" läge känner inte skärmen av något och byter själv över till analog till datorn?

något tips?

Permalänk

Hej,

Nu har jag ingen PH A-100, men när du startat spelaren kopplat till din TV med HDMI. Vänta tills du är 100% säker på att den borde vara uppstartad(normalt under 1 minut) och sen trycker du 'input' ett par gånger på din TV fjärrkontroll. Testa dig fram. Jag gissar att din spelare helt enkelt har fel standard upplösning. Förrutom detta + att du testat andra kablar + annan TV så kan jag inte komma något. Ifall du har en intern hårddisk vilket jag inte tror din version har så kan du testa formatera den i din PC, samt testa uppdatera firmware.

Om inget av ovanstående fungerar så skulle jag personligen ringa och fråga support

Mvh,
Mikael

Permalänk
Medlem

A-100 är seg som fan på att starta. Ge den tid (låt den kämpa i 5 min minst). Den har också en förmåga att cpa lite, så det är smart att starta om den ett par gånger om du inte får någon bild. Pröva i en tv med HDMI.

Här kan du läsa om hur du resetar den: how to RESET the popcornhour??!! tried hdmi 1366x768

Permalänk

Man kan ju också byta upplösning på PCH:n med fjärrkontrollen. Kommer inte ihåg hur man gör, men det står i manualen.
Kommer dock ihåg att man fick jucka lite med det. När jag körde A-100 hade jag en tjock-TV och SCART.
Kör numera en A-110 med HDMI (med platt-TV), och då "bara funkade det" när jag pluggade in och startade upp.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS