Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Feb 2004

Damma ur en PS3?

Har blivit dags att damma ur min ps3 (40 gb modellen).
Jag vet att man kan köra den här grejen som gör att fläkten går upp i max och blåser ut en del damm.
Men har hört att det kan skada konsollen. Så det är kanske inte värt att göra det?

Tänkte om jag skulle plocka isär den och dammsuga lite lätt i den istället, som med en dator.
Är det svårt att ta sig in i den utan att förstöra något/bryta någon "garantilåsning" eller så?

Eller har någon annan något tips om hur man ska göra?

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tomelilla
Registrerad
Okt 2001

Jag har "blåst ur" min maskin ett tiotal gånger utan problem (har också 40gb varianten) så att den skulle ta skada av de tror jag knappt.
Mina 5cent är att du skadar den mer genom att försöka öppna konsollen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trosa
Registrerad
Apr 2009

Dammsug aldrig elektronik komponenter! Använd en kompressor å blås bort dammet lr tryckluft på burk, kan även använda en mjuk oanvänd tandborste för att komma åt knepiga ställen Dammsug alla fall inte, de andra med fläkten kan jag inget om eftersom jag ej äger ett ps3 själv :/

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix