Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Mar 2009

Teamspeak?

Är det nån som behöver ha gratis teamspeak för deras klan?

Kontakta mig på djronix@hotmail.com

mvh,
Andreas

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trosa
Registrerad
Apr 2009

Sen ska man ju inte dubbelposta.

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Trädvy Permalänk
Medlem
Patrik Jonsson
Plats
Dalarna
Registrerad
Okt 2009

Kommer servern hållas uppe 24/7?

PC: Intel 2600K 4400 MHz - Maximus V Gene - Corsair 2x4GB - GTX 680 - Intel 730 240GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell U2515H - Mionix Castor - Sennheiser HD558 - Ducky One MX Brown
Telefon: iPhone 6 16GB Whitetail 11.3

- Feedback - Kontakt - Regler -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nynäshamn
Registrerad
Jan 2004

Ush för teamspeak.. varför inte bara slänga upp en mumbleserver (murmur)?

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Okt 2001

Håller med twiggeh, bättre med mumble. Har kört Teamspeak i flera år men tröttnat på det.

GUD VÄLSIGNE DIG!
Xeon W3680 3.33Ghz - 24Gb DDR3 - GTX970 - Killer NIC - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2007

Teamspeak 3 är ju så mycket bättre än mumble imo.

Citera så att jag hittar tillbaka! Intel i7 4770k | Gigabyte GA-Z78X-UD4H | 8GB Corsair XMS3 1333Mhz
| Geforce GTX 980 | OCZ Agility 3 120GB | EVGA G2 750W | Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nynäshamn
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av Shrudder:

Teamspeak 3 är ju så mycket bättre än mumble imo.

Jaså, hurså?

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2005

det är så typiskt jag har precis övertalat alla polare att switcha till TS3 och så hittar jag Mumble som är SÅ mycket bättre :/

Drattans asså!

CPU: Intel 2600k @ Stock | CPU-Kyl: Schyte Infinity | GPU: Nvidia GTX680 2GB @ 1,2GHz | RAM: Corsair XMS3 @ 1600MHz 4x4GB | MB: Asus P8P67 Deluxe | Chassi: Define R3 | SSD: Samsung 840 512GB | PSU: Corsair HX 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arlanda!
Registrerad
Nov 2002
Skrivet av Twiggeh:

Ush för teamspeak.. varför inte bara slänga upp en mumbleserver (murmur)?

Varför ska man välja Mumble före Teamspeak?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2008
Skrivet av Handa:

Varför ska man välja Mumble före Teamspeak?

fördelarna är flera.

* mumble är opensource med alla fördelar det innebär

* mumble har funktioner som inte finns i ts3. tex positional 3d audio och ingame overlay.

* mumble har mindre delay Ventrilo vs Teamspeak vs Mumble | Gentlemen's Club of Korgath

* mumble har en inbyggd serverlista där du kan se tillgängliga offentliga servrar.

* sändaren avgör vilken kvalitet den är beredd att skicka i. i ts och vent avgör serveradmin kvaliten vilket gör att folk inte kan utnyttja linan på bästa sätt.

* ljudet är bättre i mumble (om folk tar 3 minuter på sig och kör audiowizarden). inget mera "hörs jag bra?" "hur låter det nu då?" "tillräckligt högt?" osv. alla får samma jämna och fina volym.

finns mera fördelar med mumble. men det skälet som väger tyngs är att det är opensource. dessutom strulade ljudet lite i ts3 för mig trots att man kan köra på samma codec i mumble och ts3. den enda funktionen mumble saknar jämfört med ts3 är väl filöverföring men det känns ju rätt sekundärt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eslöv
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av cold.se:

Om någon tycker Mumble (Murmur) är bra, så delar jag ut helt gratis kanaler/rum till de som vill ha även i en sådan server.

Skicka ett mail till: admin@cold.se och berätta vad Ni behöver. Servern är uppe 24/7.

Gratis TeamSpeak, Gratis Ventrilo, Free TeamSpeak, Free Ventrilo, Email: admin@cold.se

Och du gör det här av ren och skär välvilja?

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB