League of legends eller Heroes of Newerth?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Essin:

Du skriver arr du spelade HoN i 5 år för att sedan gå över till HoN

Vet inte vad han menar men det ser iaf lite kul ut

Han kanske tror att ditt 100%crit argument handlar om HoN eller nått..

Ah menade ofc jag har spelat dota i 5 år x)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SalonenQuE.net:

Jag har inte spelat mycket LoL alls, men jag säger såhär.

HoNs community är det sämsta piece of crap du förmodligen kommer att spela i. Jag börjar inte gråta om folk är dryga, men en match man förlorar där det är fullt med whine och flaming är bara jobbigt. Spelupplevelsen blir då rätt deppig. Detta löser jag genom att nästan enbart spela scrim/clan wars/vad man nu vill kalla det. Underlättar enormt med medspelare som man känner/förlitar sig på.

Kan säga att LoLs community inte heller är den bästa! Detta gäller mest när man kommer till högre och bättre Rank/lvl som folk börjar bli sura! Men det är rätt irriterande då man ibland helt plötsligt får någon iditot som inte riktigt kan spela.

Skrivet av fatcamp:

Jag spelade hon i ungefär 5 år innan jag gick över till hon. Jag testade lol. Men fanns så mycke som ej fanns som bara gjorde mig sur.DU kan ungefär stacka allt. DU kan ha 100% crit. DEt är ungefär att man ej behöver tänka vad som funkar med vad.

Vad är det för fel på 100% crit? Det tar rätt så jävla lång tid att skaffa men jag medger att det tar mycket dm!

Skrivet av Essin:

Har man oändlig mana i LoL? för det är ju knappast cd som är problemet i dota eller HoN, snarare att man får slut på mana om man "nukar hur mycket som helst"..

Gissar att man har ungefär lika mycket mana som i HoN och Dota.

250-350 på lvl 1 och en skill tar 50-100 mana.

I mana-regen har man allt från 1.5 mana/s (ingen extra mana regen) till 4 mana/s (ungefär max på lvl 1 + mana regen item)

Sedan finns det gubbar som inte alls har mana och vissa andra har energy (orkar inte förklara)

Permalänk
Avstängd

Det är självklart att det är konstigt att ha 100% crit. Hur ksulle det vara med 100% dodge? DEt funkar inte. Då skaffar man bara crit hela tiden pågrund av att det blir så jävla bra. Sen i hon så kostar nästan ingen spell under 100 mana.

Permalänk
Skrivet av fatcamp:

Sen i hon så kostar nästan ingen spell under 100 mana.

Jo, det är många spells som kostar mindre än 100 mana. Skillnaden är att många hjältar har en mindre manapool, vilket i sin tur inte tillåter ett repetivt användande av dessa i början.

Visa signatur

It's like having a baby.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SalonenQuE.net:

Jo, det är många spells som kostar mindre än 100 mana. Skillnaden är att många hjältar har en mindre manapool, vilket i sin tur inte tillåter ett repetivt användande av dessa i början.

Vilka spells tänker du på nu? Ungefär dom som har 30sec cooldown?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fatcamp:

Vilka spells tänker du på nu? Ungefär dom som har 30sec cooldown?

*cough* Armadon?
För övrigt, andromeda har två också, Deadwood, thunderbringer, pandamonium, electrician... Orkar inte fortsätta

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Skrivet av fatcamp:

Vilka spells tänker du på nu? Ungefär dom som har 30sec cooldown?

Vad spelar cooldownen för roll?

Och som Essin ovan nämner, det är för många för att nämna.

Visa signatur

It's like having a baby.

Permalänk
Avstängd

I grund och botten så är ju egentligen HoN och LoL samma sak, det enda som verkligen skilljer spelen är ju grafiken som HoN har på sin sida, jag föredrar dock LoL

Permalänk
Medlem

Det finns som sagt från och med gårdagens patch ett trail system i HoN nu där man kan skapa ett konto och spela 10 no stats games gratis. No stats är för att annat folk som redan har HoN inte ska skapa konton och farma stats på "sig själv". En nackdel med no stats är ju dock att inte heller leaves registreras vilket inte avskräcker folk från att lämna. Sedan tror jag inte heller att folk i no stats games spelar så väldigt seriöst, men det är ju i alla fall en chans för folk att testa HoN.
Just nu så finns det ingen allmän trial att ladda ner utan man måste få en invite av någon som har spelet (typ som i sc2 m.m.), alla spelare har 2st trial invites just nu. Så de som vill testa kan ju gå in i HoN tråden här på forumet och be snällt så finns det säkert folk som har över

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Essin:

*cough* Armadon?
För övrigt, andromeda har två också, Deadwood, thunderbringer, pandamonium, electrician... Orkar inte fortsätta

Dock är det fortfarande inte många. Dom flesta spellsen som kostar under är svårare att få in än dom andra. Eller kan ej ge någon burst damage.

Skrivet av InluZion:

I grund och botten så är ju egentligen HoN och LoL samma sak, det enda som verkligen skilljer spelen är ju grafiken som HoN har på sin sida, jag föredrar dock LoL

Tyvärr är inte grafiken allt. Då det finns massor med saker som lol saknar. Jag testade spelet klarade verkligen inte av det. Kunde inte denya. Du kan inte jukea folk i skogen. Det var ungefär ett hon för hjärndöda.

Skrivet av Essin:

Det finns som sagt från och med gårdagens patch ett trail system i HoN nu där man kan skapa ett konto och spela 10 no stats games gratis. No stats är för att annat folk som redan har HoN inte ska skapa konton och farma stats på "sig själv". En nackdel med no stats är ju dock att inte heller leaves registreras vilket inte avskräcker folk från att lämna. Sedan tror jag inte heller att folk i no stats games spelar så väldigt seriöst, men det är ju i alla fall en chans för folk att testa HoN.
Just nu så finns det ingen allmän trial att ladda ner utan man måste få en invite av någon som har spelet (typ som i sc2 m.m.), alla spelare har 2st trial invites just nu. Så de som vill testa kan ju gå in i HoN tråden här på forumet och be snällt så finns det säkert folk som har över

Detta är dock idiotiskt tycker jag. Då Dom kan göra om och om kontot hela tiden. Så kan dom spela hur mycket dom vill. Nu kommer vi nog komma upp till 50k spelare. MEd ungefär 20k no stat spelare. SÅ kommer inte vi hitta några servrar något mer pågrund av att dom lägger upp no stat spel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fatcamp:

Dock är det fortfarande inte många. Dom flesta spellsen som kostar under är svårare att få in än dom andra. Eller kan ej ge någon burst damage.

Tyvärr är inte grafiken allt. Då det finns massor med saker som lol saknar. Jag testade spelet klarade verkligen inte av det. Kunde inte denya. Du kan inte jukea folk i skogen. Det var ungefär ett hon för hjärndöda.

Detta är dock idiotiskt tycker jag. Då Dom kan göra om och om kontot hela tiden. Så kan dom spela hur mycket dom vill. Nu kommer vi nog komma upp till 50k spelare. MEd ungefär 20k no stat spelare. SÅ kommer inte vi hitta några servrar något mer pågrund av att dom lägger upp no stat spel.

Dock så är LoL grattis vilket kan loka många att spela det, jag gillar det bättre än HoN, men skulle vilja haft lite bättre Grafik i det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av InluZion:

Dock så är LoL grattis vilket kan loka många att spela det, jag gillar det bättre än HoN, men skulle vilja haft lite bättre Grafik i det!

Alla LoL-spelare får ett grattis och en Loka. Yiii-haaaaaw! Jag förstår om HoN-spelare är trötta på att höra detta ältande om att det är gratis.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sayn:

Alla LoL-spelare får ett grattis och en Loka. Yiii-haaaaaw! Jag förstår om HoN-spelare är trötta på att höra detta ältande om att det är gratis.

Du kan ju även välja att köpa spelet, men är man som mig arbetslös, har en studerande SAMBO och en son på snart 2år så vänjer man sig vid tanken på att graits är gott har själv lirat HoN oxå men provade LoL och tyckte faktiskt att det var mer i min stil, sen finns det många andra som inte tycker så men det överlåter jag till dom!

Permalänk
Medlem

HoN kostar 230 kr. Om man spelar LoL bara för att det är gratis och vet att man gillar HoN mer (alla gör inte det som sagt) så är det inte svårt att spara ihop. Skippa lunchen ute tre - fyra gånger och voila, plötsligt har du råd med ett riktigt bra spel till superpris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fatcamp:

Dock är det fortfarande inte många. Dom flesta spellsen som kostar under är svårare att få in än dom andra. Eller kan ej ge någon burst damage.

Detta är dock idiotiskt tycker jag. Då Dom kan göra om och om kontot hela tiden. Så kan dom spela hur mycket dom vill. Nu kommer vi nog komma upp till 50k spelare. MEd ungefär 20k no stat spelare. SÅ kommer inte vi hitta några servrar något mer pågrund av att dom lägger upp no stat spel.

Det finns ju betydligt fler än jag tog upp, sen vet jag inte hur svårt du har att träffa med Pharaos missile (tourmented soul), eller med Andromedas stun eller aurora, thunderbringers chain lightning är också svår att träffa med.. Armadons spines eller snot är också lätta att träffa med och det krävs inte många spines förän det börjar göra väldigt ont, även på lvl 1..
Sen vad du tänker när du säger burst dmg vet jag inte, det finns ju inte spells som gör massa skada på så låg lvl och det är inte mening heller då folk bara har runt 600 hp som mest.. Att spamma dessa drar ändå ner folk väldigt snabbt i lane..

Men zzzzzzzzzz på dig...
Hur ska de skapa nya trials hela tiden när man för varje konto behöver en invitekey och varje betalande konto bara får två invites (än så länge iaf). Den inviteade får spela sina 10 gratis nostats och sedan antingen skita i det, köpa eller få tar i en ny trialkey vilket inte är så lätt.. det är ju inte så att vem som helst kan skapa ett konto och börja spela trial..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk

Lol Det spelet har sitt egna liknar inte så mycket dom andra

- kan inte denia creaps
- du måste köpa heros från xpn eller vad det kallas
- alla är totalt ja värdelösa tills du har kommit upp i högre lvl

+ coceden har dom tänkt ut bra alla behöver inte ge grön tumme upp det kan vara 3 av 5 som ger det då går den igenom iaf

föredrar hon om man ska jämföra dessa två spel även att hon är obalanserat i mellan åt

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk
Medlem
Skrivet av psykiskanka:

+ coceden har dom tänkt ut bra alla behöver inte ge grön tumme upp det kan vara 3 av 5 som ger det då går den igenom iaf

Detta låter som det största minus (-) av alla.. fan va många fler förluster jag skulle ha så i fall. Är ju massor med spel där det går kass för laget tidigt och de tror det är förlorat och alla fyra utom jag rösta för concede. Efter några försök att kicka mig (som tur är röstar folk i andra laget nej, antar att de tror de ska farma kills i gamet) så börjar de spela seriöst igen och vi vänder spelet och vinner, detta händer relativt ofta! Med LoLs system skulle jag har förlorad dessa spel, låter som en mycket dålig idé! Folk ger alltid upp för tidigt i public

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av psykiskanka:

Lol Det spelet har sitt egna liknar inte så mycket dom andra

- kan inte denia creaps
- du måste köpa heros från xpn eller vad det kallas
- alla är totalt ja värdelösa tills du har kommit upp i högre lvl

+ coceden har dom tänkt ut bra alla behöver inte ge grön tumme upp det kan vara 3 av 5 som ger det då går den igenom iaf

föredrar hon om man ska jämföra dessa två spel även att hon är obalanserat i mellan åt

Röstningen går aldrig igenom på 3/5. Du måste upp i 4/5. Du kanske tänker på när det saknas en lagkamrat och då räcker t ex 3/4 röster.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sayn:

Röstningen går aldrig igenom på 3/5. Du måste upp i 4/5. Du kanske tänker på när det saknas en lagkamrat och då räcker t ex 3/4 röster.

Fortfarande, ska vara 5/5.. Folk ger som sagt upp för tidigt i Pubs utan att förstå att laget fortfarande kan vinna.. Är hårt orättvist mot den sista stackarn (oftast jag) som vet att det går att vinna men som med LoLs system kommer få massor med förluster för att de andra gett upp i förtid..
Har vänt massor med matcher där alla de andra 4 i laget röstat för concede!

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

LoL har en tråd med 2 sidor, HoN har en tråd med 98 sidor. Sums it up ayye?

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

LoL har en större tråd, den "officiella" tråden som har samma namnschema som HoN tråden har 6 sidor, dock verkar det vara otroligt svårt för LoLare att använda den så de måste konstant starta nya trådar som får ungefär 5-10 poster med "adda mig, jag heter XXX". (sums it up ayye? )
Ifs ligger den riktiga LoL tråden typ 4 sidor bak men iaf, kanske inte finns så mycket att prata om där, eller så finns det inte så många att prata med..
Anyway, testa båda om du ska betämma dig, HoN har trials nu också, så gå bara till HoN tråden och be snällt om en trial invite (alla som har köpt spelet får två trial invites) så löser det nog sig

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Fortfarande, ska vara 5/5.. Folk ger som sagt upp för tidigt i Pubs utan att förstå att laget fortfarande kan vinna.. Är hårt orättvist mot den sista stackarn (oftast jag) som vet att det går att vinna men som med LoLs system kommer få massor med förluster för att de andra gett upp i förtid..
Har vänt massor med matcher där alla de andra 4 i laget röstat för concede!

Håller helt och fullt med dig, ville bara rätta till hans faktafel.

Ofta brukar jag vara den sista stackarn som alltid blir överröstad (och samtidigt den folk gapar åt när alla andra röstar för att lägga ned matchen). I väldigt många fall så kan man vända på matchens utgång så länge folk är beredda att rycka upp sig och samspela, vilket de flesta inte förstår eller orkar.

Har det gått så illa att det verkligen inte finns någon chans att vända på matchen så kan man lika gärna vänta in tills motståndarna krossar en, vilket brukar gå rätt fort.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

LoL vet jag är skit kul, HoN är förmodligen också roligt men varför lägga pengar på ett spel när det finns ett liknande gratis?

Skrivet av Essin:

Den vanliga halvlögnen som LoL spelare spyr ut över nätet för att lura in ovetande, "det är gratis". Visst, det är gratis för i stort sätt en trial version! Man får bl.a. bara några få Champions (heroes för oss normala), vill man ha allt innehåll så måste man betala betydligt mer än de 30$ som HoN kostar för HELA spelet. Visst nu kommer ni med "man kan spela till sig sakerna" och det stämmer ju, till viss del. Man kan låsa upp Champions m.m. av att spela men om man ska ha alla så krävs det MASSOR med spel. Det finns ju en anledning till att en stor majoritet av LoL spelare bara spelar några få Champions. Sedan finns det också innehåll man MÅSTE betala för. Så allt som allt så är LoL betydligt dyrare än HoN om man vill ha ALLT innehåll i sitt spel.

.

Detta var en halvlögn från din sida. Man behöver inte betala ett ruttet öre.
"några få champions" = 10 st, varannan vecka byts dessa tio ut mot andra charmpions så egentligen behöver man aldrig äga en champion.

Om man nu alltid vill ha tillgång till en champ. räcker det med 2-3 games för att låsa upp de billigaste championen, 10 games för lite dyrar o.s.v. Jag har cirka 25 champs och jag har kört cirkus 400 matcher. Jag har aldrig lagt pengar på champions för det har aldrig behövts. Systemet där man låser upp champions, runes, mastaries och summoner spells gör bara spelet roligare.

Permalänk
Medlem

Folk i HoN har ingen kämparglöd what. so. ever. Nej men skämt åsido, spelar både HoN och LoL och folk har verkligen en tendens att ge upp snabbare i HoN, de räcker me en genocide så concedar antingen motståndarlaget eller laget du spelar i på HoN, jäkligt irriterande, oavsett vilket lag man är i. Det är ej heller ovanligt att gamet du spelar går dåligt och 1 person går afk bara för att han har ett dåligt game, därav kan du inte conceda förrens du har vote kickat denna person, vilket inte är helt enkelt när de inte alltid är så att motståndarlaget går med på de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil_50:

Folk i HoN har ingen kämparglöd what. so. ever. Nej men skämt åsido, spelar både HoN och LoL och folk har verkligen en tendens att ge upp snabbare i HoN, de räcker me en genocide så concedar antingen motståndarlaget eller laget du spelar i på HoN, jäkligt irriterande, oavsett vilket lag man är i. Det är ej heller ovanligt att gamet du spelar går dåligt och 1 person går afk bara för att han har ett dåligt game, därav kan du inte conceda förrens du har vote kickat denna person, vilket inte är helt enkelt när de inte alltid är så att motståndarlaget går med på de.

Spelar man 1500-games så visst är det så. Börjar man komma upp lite så är det inte samma.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Min brorsa spelar nästan bara HoN och han säger iaf att det är mycket bättre än lol.

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem
Skrivet av fatcamp:

Du kan inte ha varit en bra dota spelare. Isåfall skulle du aldrig byta till lol. Med tanke på att mycket som gjorde en bra i dota finns ej i lol. Som exemeplvis denya creeps. Torn. Jukea folk i skogar. Genom att äta ner dom etc. Detta finns inte i lol. Lol känns som en väldigt dålig version av dota. Medans Hon är en förbättrad version av dota. Enligt mig är hon mycket bättre än dota på alla punkter. Förutom kanske folket. Men som sagt om du spelar rätt är bra så är det ingen som skriker på dig. Så om du gör fel måste du ändå förstå att du gör fel. Enligt mig hjälper det att folk säger till en. Sen får man skita i lite att dom svär till dig etc.

Jag måste hålla med dig Fatcamp, Har spelat båda och jag saknade verkligen Deny funktionen och Deny tornen.
Visst nu är communityn väldigt dåligt men det kan man alltid ignorera, när man körde LoL för första gången, så dödade jag 30 stycken dog 2, Jag ansträngde mig knappt. Ett tag senare mötte man ju lite bättre spelare men man ägde ju de också med 10-2 och själv tyckte man att det var mindre teamplay i LoL, i HoN kunde man i alla fall utföra mer Samarbete, Dessutom blev jag väldigt förvånad över min KD på LoL efter jag har alltid haft ganska neutral KD på HoN matcherna brukade sluta med 4-4.

Just nu kör jag spelen längre utan jag väntar tills Dota 2 kommer ut som Icefrog tillsammans med valve (vet inte om det var valve) som utvecklar spelet, det kommer vara precis som dota bara med en bättre spelmotor där fler funktioner inom spells kommer finnas och naturligtvis bättre grafik.

http://www.dota2.com/

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Skrivet av Essin:

Fortfarande, ska vara 5/5.. Folk ger som sagt upp för tidigt i Pubs utan att förstå att laget fortfarande kan vinna.. Är hårt orättvist mot den sista stackarn (oftast jag) som vet att det går att vinna men som med LoLs system kommer få massor med förluster för att de andra gett upp i förtid..
Har vänt massor med matcher där alla de andra 4 i laget röstat för concede!

VARFÖR finns det inte fler som du, som fattar att det inte är över när de andra leder med 10-7 i kiss och får första tornet -.-

Permalänk
Skrivet av Uzor:

Jag måste hålla med dig Fatcamp, Har spelat båda och jag saknade verkligen Deny funktionen och Deny tornen.
Visst nu är communityn väldigt dåligt men det kan man alltid ignorera, när man körde LoL för första gången, så dödade jag 30 stycken dog 2, Jag ansträngde mig knappt. Ett tag senare mötte man ju lite bättre spelare men man ägde ju de också med 10-2 och själv tyckte man att det var mindre teamplay i LoL, i HoN kunde man i alla fall utföra mer Samarbete, Dessutom blev jag väldigt förvånad över min KD på LoL efter jag har alltid haft ganska neutral KD på HoN matcherna brukade sluta med 4-4.

Just nu kör jag spelen längre utan jag väntar tills Dota 2 kommer ut som Icefrog tillsammans med valve (vet inte om det var valve) som utvecklar spelet, det kommer vara precis som dota bara med en bättre spelmotor där fler funktioner inom spells kommer finnas och naturligtvis bättre grafik.

http://www.dota2.com/

+1
Det dröjde kanske 10 spel innan jag ens såg någon annan skriva något i chatten. Första matchen (något liknande 30-2 som du nämnde) så började jag som i HoN - "Whats the lane setup" "Should i go tank or carry" osv, men ingen reagerar ens. Vad jag har sett så är det lika många som gnäller på HoN som inte skriver alls på LoL. Jag föredrar faktiskt de som gnäller, för då vet man iaf vad dom vill