Hjälp, vissa spel startar inte!

Permalänk
Medlem

Hjälp, vissa spel startar inte!

Rätta mig om jag har valt fel forum.
På senare tid har jag kommit underfund med att vissa spel inte startar upp. Detta är helt enkelt att man dubbelklickar, ingenting händer och om man kollar upp processer så finns det en process där som bara tar upp onödig plats i spelets namn.
Spelen är BFBC2 och Alien Swarm, samt vilken installer för blizzards spel som helst.

Visa signatur

Asus P5Q Pro, Intel Q9550 @ 2,83 ghz, ATI HD Radeon 4870, 3 GB RAM, HDD @650GB, 550W PSU, Windows 7 home premium 64-bit

Permalänk
Medlem

Har det hållit på länge? Annars starta om datorn.

Permalänk
Medlem

Låt mig säga att det här är lite min last resort. Det har hållit på i typ en vecka nu, och jag har funderat på att uppgradera till windows 7 64-bit, vilket betyder att jag byter ut min gamla HDD också. Men som sagt, jag vill gärna få fatt på felet.

Visa signatur

Asus P5Q Pro, Intel Q9550 @ 2,83 ghz, ATI HD Radeon 4870, 3 GB RAM, HDD @650GB, 550W PSU, Windows 7 home premium 64-bit

Permalänk
Medlem

Om du ändå ska uppgradera kan du ju nästan strunta i felet.
Ett tips är ju att skapa en ny användare på burken, logga in som den användaren, å se om spelen startar då, isåfall är felet relaterat till din profil.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >