Extrem speldator från Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Tror faktiskt datorn kostar över 15k om man ska köpa.

Gissar på alla priset.
8TB hårddisk = 3.6K
12TB ram -> 4.5k
GTX 470 = 3k
i7an = 3k
Moderkort 3way sli = 2k+

Detta är ju fan 17k till och med... Sen övrigt ^^

Den BILLIGASTE modellen kostar 20k, och har bara 1.5TB hdd... Sen är det 1333MHz RAM, no way att dem går på 4.5k då det är 6x2GB. 3x2GB Corsair XMS3 1600MHz kostar runt 1500kr...

Dem som sitter i Acerdatorn är förmodligen Samsung eller Kingston budgetmodeller. Så säg, runt 2k för ram-minnena.

Permalänk
Medlem

fulaste chassit jag sett

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Fult som faen

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv

Extrem? Var då?

Permalänk
Medlem

Fult som fan.

BTW, såg nyss den här i en annan tråd, och en minut senare kollar man den här nyheten. Rätt lika...

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Lika FULT som Cooler Master HAF-serien!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Skriker som heter duga

Waow, bra grejer i men chassit skriker FULT!
hehe Stolt Ägare av ett HAF932 RedEdition

Permalänk
Skrivet av Leeloo:

Lika FULT som Cooler Master HAF-serien!

Det e ju snyggt ju : o

Permalänk
Medlem

Sådana här datorer är alltid dåliga jämfört med vad man betalar för... Ful var den också.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem

Vad fan är det för fel på alla märkersdatorer?!
Kolla min i reklamtidningen från t.ex. elgiganten så står det med sort text "speldator", sen kollar med spec'sen så har man 6-8 Gb ram ngn klen i5a och ett gammalt 5670 1gb på sin höjd
Är inte de som sätter ihop utbildade till det? Vafan 80% av swec medlemmar kan fan sätta ihop en bättre dator....

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BabbeN:

Vad fan är det för fel på alla märkersdatorer?!
Kolla min i reklamtidningen från t.ex. elgiganten så står det med sort text "speldator", sen kollar med spec'sen så har man 6-8 Gb ram ngn klen i5a och ett gammalt 5670 1gb på sin höjd
Är inte de som sätter ihop utbildade till det? Vafan 80% av swec medlemmar kan fan sätta ihop en bättre dator....

Hade medelsvensson inte varit så okunniga och inte brytt sig om valuta för pengarna så hade det nog inte sett ut så.

Permalänk
Medlem

Tyckte den var assnygg ,sluta mobba det :O:(

*ironisk*

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Skrivet av SebbeLee:

Tyckte den var assnygg ,sluta mobba det :O:(

*ironisk*

*Sarkastisk* Inte Ironisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kke:

Priset kanske är rätt men vem behöver 12GB Ram? OBS du har ksrivit 12TB Ram

Jag hade ta mig fan velat ha 12TB ram, men det är ju mest för syns skull XD

Visa signatur

När grafikkortet går sönder då häller jag vatten på det och sätter tillbaka det i moderkortet. <- Utfört 2007-08-11

Permalänk

Sjukt dyr dator med den prestandan! Tur att det finns folk som kan bygga sina egna system och inte låter sig luras av hårddiskstorleken och mängden ram.

Visa signatur

Cisco Certified CCNP R&S, CMNO, CCDA

Permalänk
Medlem

Naaa... inte så snyggt och inte så prisvärt.
Snyggaste chassit som någon massproducerat måste nog vara dells xps.

http://www.freshpilot.com/wp-content/images/dell_xps_720_h2c.jpg

Permalänk
Musikälskare

Va tänkte de här haha blev lite fel

Ruskigt fult

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av kwame:

Tror faktiskt datorn kostar över 15k om man ska köpa.

Gissar på alla priset.
8TB hårddisk = 3.6K
12TB ram -> 4.5k
GTX 470 = 3k
i7an = 3k
Moderkort 3way sli = 2k+

Detta är ju fan 17k till och med... Sen övrigt ^^

Jo men om du räknar på vad det kostar för Acer att tillverka datorn så blir det helt andra kostnader.
Acer betalar knappast lika mycket för komponenterna som vanliga konsumenter gör.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Tänk att Acer ger garantier och har personal som ger telefonsupport, servar och monterar datorer. De ska utöver detta tjäna pengar på grejorna också. Dessutom ska ju återförsäljarna ha betalt för sina annonser och personal.

Så grymt otacksamt att lägga upp en sån här nyhet på Swec när chassit inte ens är "stilrent".

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Jag tror inte jag sett någon gamer som multitaskar spel. Så 12gb ram är bara pengar i sjön.

Permalänk
Avstängd

nu har acer tagit sig vatten över huvudet ordentligt

Permalänk
Medlem

Såg den blåa på media markt, fyfan va ful xd

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Tänkte köpa, men då såg jag att den saknar diskettstation...

Permalänk
Medlem

HAHA min 13 åriga bror tyckte den såg ut som en traktor xD

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Sjukt att inte EN ENDA OEM-tillverkare vet hur man bygger en speldator. Det slutar alltid med att de väljer den dyraste och minst prisvärda processorn, tonvis med långsamt ram. Stora hårdiskar och sedan ett okej grafikkort. Man hade kunna slänga in en phenom II x4 i den datorn utan att knappt förlora en fps i spel, då hade datorn blivit 3-4 tusen billigare, med samma spelprestanda..

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Sjukt att inte EN ENDA OEM-tillverkare vet hur man bygger en speldator. Det slutar alltid med att de väljer den dyraste och minst prisvärda processorn, tonvis med långsamt ram. Stora hårdiskar och sedan ett okej grafikkort. Man hade kunna slänga in en phenom II x4 i den datorn utan att knappt förlora en fps i spel, då hade datorn blivit 3-4 tusen billigare, med samma spelprestanda..

Dock är det ju just det dem tjänar pengar på, sen att dem bundlar med massa skitprogram, typ Norton Antivirus som räcker i 30 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Jag tror inte jag sett någon gamer som multitaskar spel. Så 12gb ram är bara pengar i sjön.

Då har du inte lirat spel som t.ex. world of warcraft

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Skrivet av Devrer:

Sjukt att inte EN ENDA OEM-tillverkare vet hur man bygger en speldator. Det slutar alltid med att de väljer den dyraste och minst prisvärda processorn, tonvis med långsamt ram. Stora hårdiskar och sedan ett okej grafikkort. Man hade kunna slänga in en phenom II x4 i den datorn utan att knappt förlora en fps i spel, då hade datorn blivit 3-4 tusen billigare, med samma spelprestanda..

OEM tillverkarna vill tjäna pengar, en oerfaren dator användare läser på lite snabbt och kommer fram till att ju mer ram man har desto snabbare blir datorn, vilket delvis är sant.

Sen tänker dom att dom behöver stor hårddisk för alla sina semester bilder, 8TB!? Perfekt!

Dom läser på lite snabbt om processorer och ser att core i7 är de senaste från intel, "Ja min gamla dator har ju en intel pentium och den var ju bra"

min teori iaf..

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Skrivet av Devrer:

Sjukt att inte EN ENDA OEM-tillverkare vet hur man bygger en speldator. Det slutar alltid med att de väljer den dyraste och minst prisvärda processorn, tonvis med långsamt ram. Stora hårdiskar och sedan ett okej grafikkort. Man hade kunna slänga in en phenom II x4 i den datorn utan att knappt förlora en fps i spel, då hade datorn blivit 3-4 tusen billigare, med samma spelprestanda..

OEM-tillverkare skiter fullständigt i prestandan. 12GB RAM använder de som största säljargument bara.
Till exempel så säljer ju Alienware speldatorer med dubbla 5670!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>