Ny dator införskaffad, speltips tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrtälje
Registrerad
Jun 2007

Ny dator införskaffad, speltips tack!

Som rubriken lyder så har jag skaffat en ny dator och skulle vilja ha några speltips. Då min förra dator var rätt ordentligt dålig så är det inte många nyare spel som den klarat av.

Kört bla. WoW, HoN, Half-Life 2, Bioshock mm. Jag är mer eller mindre en "allätare" när det kommer till spel, men föredrar RPG, action/shooter spel.

Spel som redan ligger på listan att prövas är: Assassins Creed 1+2, CoD4:MW+MW2, Crysis, Prototype (spelat på gamla datorn, men laggade rätt duktigt) och det nya Transformers spelet (som fått bra reviews ).

So keep ze tips commin'!

Tack på förhand!

Edit: Nuvarande dator specs ser ni i sig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Azeroth
Registrerad
Okt 2009

Transformers sög raketballe och va inte nå vidare snyggt.

Förövrigt kanske du borde testa, Colin Mcrae Dirt 2, det är förbaskat snyggt.
Sen AvP, Splinter Cell Conviction, och såklart BAD COMPANY 2!! så jäkla häftigt spel

Asrock X58 Extreme III - Core i7 930@45º~idle stock med Corshair H50 - Fractal Design 650W Tesla - XFX HD5850 BE CF - Corsair 4GB 1600CL8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrtälje
Registrerad
Jun 2007

Dirt2 fick jag med grafikkortet så

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo
Registrerad
Feb 2008

Mass Effect 1 och 2!!!!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrtälje
Registrerad
Jun 2007

Mass Effect har jag på Xbox 360 redan så

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
In da Haninge
Registrerad
Mar 2005

Dirt 2 suger svettigpung om man vill ha känsla när man kör...
Ghost recon advances warfighter 2 jävligt najs me full grafik.
De nya steam liret Blackligt tango down är en udda spelstil men förbannat najs grafik.
Vet ju dock inte va du har för trevligt grafikkort men själv har jag inga problem, kör de senaste från sapphire (Sapphire ATI Radeon HD 5970 Toxic 4GB)

snygg, snabb o kunglig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Finns det inte redan x antal "tipsa mig om spel" trådar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund / Stockholm
Registrerad
Jul 2008

Har en liten lista på spel man måste testa någon gång, kan skriva ner dator spelen:
Bioshock 2, Dragon Age, Just Cause 2. Batman Arkham Asylum, Dead Space, Penumbra, GTA 4, Splinter Cell Conviction, Gears of War, Crysis, Prototype, Braid, Alien Swarm.