Video: Lanseringen av Starcraft II

Permalänk
Melding Plague

Video: Lanseringen av Starcraft II

Blizzards senaste toppspel Starcraft II lanserades natten mot tisdagen. Hela 1 500 förväntansfulla spelfantaster köade för att komma över de första exemplaren.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Cratzky was there!

Permalänk
Medlem

Jag tänkte göra en rövare inatt och sticka ner till Gamespot i Lund för att köpa det. Kom en halvtimme för tidigt och vände direkt Kan lika gärna vänta tills idag och köpa det

Men finns ju inte på kartan att jag hade ställt mig med 1500 andra människor för detta.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Fräsht

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Vem orkar köa?

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Svenskar älskar att stå i kö.

Permalänk
Avstängd

Det är klart man köar för ett spel man väntat 12år på sedan första starcraft...?

Permalänk

Undar hur D3-lanseringen blir:D

Denna filmen var mäktig!

Visa signatur

"Don't believe everything you think. Believe you don't think everything. Repeat."

Permalänk
Medlem
Skrivet av cratzky:

Det är klart man köar för ett spel man väntat 12år på sedan första starcraft...?

Tyckte man Starcraft var så dåligt på den tiden att det behövde en uppföljare direkt när det lanserats?

Permalänk
Medlem

Jag undrar bara; undrar Korea kommer se ut om ett par timmar när det e release där borta. Suddenly all of South Korea CAME.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Tyckte man Starcraft var så dåligt på den tiden att det behövde en uppföljare direkt när det lanserats?

Nä, men tror det sagts sen -06 att dom ska släppa en uppföljare

Permalänk

Själv köade man i Uppsala. Kön där bestod kanske av 40 pers
Spelet är grymt för övrigt

Visa signatur

FX-8320 @ 3,5 ghz ¦ Sapphire 6850 ¦ 8 gb Corsair Dominator ¦ WD Caviar Black 640 gb ¦ Corsair HX650 ¦ Fractal Design Define R2
Övrigt: MS Sidewinder Keyboard ¦ Razer Deathadder ¦ Samsung Syncmaster 2494HM 24" ¦ Fractal Audio Axe-Fx II ¦ Adam a5x ¦ AKG K-701 ¦ Native Instruments Audio Kontrol 1 ¦ Sony Vaio Pro 13 i7 4500U

Permalänk
Medlem
Skrivet av cratzky:

Nä, men tror det sagts sen -06 att dom ska släppa en uppföljare

Jo, det är klart att det är efterlängtat, jag var bara lite petig

Själv är jag lite mer Diablo-fan men SC2 går ner det också ^^

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Jo, det är klart att det är efterlängtat, jag var bara lite petig

Själv är jag lite mer Diablo-fan men SC2 går ner det också ^^

Samma här, kommer lätt köa för D3 ... sc2 och d3 är de enda spel jag nånsin skulle köa för...

Permalänk
Medlem

Na, efter 12 års väntan kan jag vänta tills jag kommer till Webhallen Malmö i eftermiddag.
Coolt dock.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

shit vad episkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av cratzky:

Samma här, kommer lätt köa för D3 ... sc2 och d3 är de enda spel jag nånsin skulle köa för...

Sc3 och D4 vill nog ha ett snack med dig...

Permalänk
Medlem

haha man kunde tro dom delade ut spelet gratis eller nåt med så mycket folk

Permalänk
Medlem

Awesome, gillar nerdscream vid scen.

Permalänk
Medlem

ahhahah 1:14 är skönast

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Drog in vid runt 11:45 såg kön drog och käka med några polare kom tillbaka runt halv 1 stod i kön i kanske 10 min

Permalänk
Medlem

fan vad maffigt:D hade ju t o m kunnat tänka mig att vara där bara för stämningens skull, och skita i spelet:P

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Ett under att SC2 släpptes tillslut!

På tal om Ghost...

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Hedersmedlem

Vaddå första exemplaren? Dom första exemplaren fick väl folk i brevlådan igår? :/

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

haha man kunde tro dom delade ut spelet gratis eller nåt med så mycket folk

De första ~tio fick köpa det för 1 krona. Brukar vara så när det kommer spelsläpp på webhallen. Vi har sett trevligare erbjudanden förut dock, elite + halo 3 = 1 krona

Permalänk
Medlem

1500 svettiga nördar på ett och samma ställe, yeeeey....

Permalänk
Medlem

haha, fan va episkt!

Permalänk

????

Skrivet av Phukkitt:

Vaddå första exemplaren? Dom första exemplaren fick väl folk i brevlådan igår? :/

Ja. Alltså fick dessa köande människor sitt spel tidigare än dem.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusnns:

Ja. Alltså fick dessa köande människor sitt spel tidigare än dem.

Kolla när han postade.

Vi som beställde fick vårat den 26
Så jag satte i skivan och installerade när klockan var 00:00.