Permalänk
Medlem

Fästa plexiglas med träplugg!

Jag har nu kommit på ett bra sätt att fästa plexiglas med träplugg utan limm eller något sådant. Det är dock så att jag inte har provat det än, men inom någon månad ska jag ha införskaffat en gammal dator att göra det på. (Kan gärna kontakta mig om ni har nån) Frågan är bara om det är värt att lägga ner tid och pengar på... Det är därför jag har gjort den här tråden. Jag är nämligen nyfiken på hur många som skulle vilja se mig fästa plexiglas med träplugg.

Om du har någon form av kritik om det här eller vill visa ett ännu bättre sätt att fästa träpluggarna på, SKRIV!
Bara så ni vet: Destå mer inlägg vill resultera i att jag vill göra det här ännu mer!

Jag kan garantera er bilder när jag har startat med det här

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Spik! eller tuggummi

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Kanske de... Sorligt nog är det dyrare än träplugg Och tugguummit blir inte så fräscht

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej.

Det är ju alltid intressant med tips. Tycker du ska testa. om det blir bra så lägg ut lite bilder på hur du gjorde.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem

Det bästa jag vet är dubbelhäftande tejp. Det finns någon Scotch 4010 Adhesive Tape som ska funka svinbra!

Många "pro moddare" använder denna tejp för att fästa.

Mvh Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagab:

Hej.

Det är ju alltid intressant med tips. Tycker du ska testa. om det blir bra så lägg ut lite bilder på hur du gjorde.

OFC! Det blir garanterat ett galleri kan jag lova!

Skrivet av n0m0ney:

Det bästa jag vet är dubbelhäftande tejp. Det finns någon Scotch 4010 Adhesive Tape som ska funka svinbra!

Många "pro moddare" använder denna tejp för att fästa.

Mvh Daniel

Visst, jag är medveten om att det finns bra sätt att fästa på, men jag tänker använda träplugg då det både är nytänkande och kreativt

OF TOPIC: Är det bara jag som tycker SweC har allmänt sköna smileys?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

Visst, jag är medveten om att det finns bra sätt att fästa på, men jag tänker använda träplugg då det både är nytänkande och kreativt

Go nuts!

Jag vill se bilder också!

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se Kände på mig att du skulle starta någon sånthär. Du med dina idéer <--- ny favvis

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Ska bli kul att se Kände på mig att du skulle starta någon sånthär. Du med dina idéer <--- ny favvis

Jag får skitmånga idéer dock blir inte alla fullt lyckade Vi kan ta skolan t.ex. Jag tänker mig en asnice bild i huvudet, osså ska jag måla ner den, vilket resulterar i:
Läraren:"Nej, men gu vad fin liten blomma"
Jag:"Det är en kyrka :annoyed:"
Läraren:"Jaså? Det var självklart det jag menade, men jag skulle bara skoja lite med dig [:innocent:]"

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

Jag får skitmånga idéer dock blir inte alla fullt lyckade Vi kan ta skolan t.ex. Jag tänker mig en asnice bild i huvudet, osså ska jag måla ner den, vilket resulterar i:
Läraren:"Nej, men gu vad fin liten blomma"
Jag:"Det är en kyrka :annoyed:"
Läraren:"Jaså? Det var självklart det jag menade, men jag skulle bara skoja lite med dig [:innocent:]"

Haha! Jo det brukar bli så ibland

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

Jag får skitmånga idéer dock blir inte alla fullt lyckade Vi kan ta skolan t.ex. Jag tänker mig en asnice bild i huvudet, osså ska jag måla ner den, vilket resulterar i:
Läraren:"Nej, men gu vad fin liten blomma"
Jag:"Det är en kyrka :annoyed:"
Läraren:"Jaså? Det var självklart det jag menade, men jag skulle bara skoja lite med dig [:innocent:]"

Haha min polare ritade självporträtt...

Kompis: Blev rätt fint tycker ja
Läraren: Det ser ju ut som en apa
Kompis: Hmm....

Fyfan va vi andra garva, han var ganska sur

Sann historia, läraren har dock slutat...

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av asusg15:

haha min polare ritade självporträtt...

Kompis: Blev rätt fint tycker ja
läraren: Det ser ju ut som en apa
kompis: Hmm....

Fyfan va vi andra garva, han var ganska sur

sann historia, läraren har dock slutat...

lol

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hmm. Tror att jag ska prova den här. Har nämligen en plexi låda klistrad med epoxy. Men min 9månaders gamla son lyckades göra ngt konstig med den, dvs krasade underdelen och nu måste limma den på nytt. I med att plexi är på 5mm, träplugget måste vara typ 2mm o borra i mitten hmm. hur skulle det gå till???

Permalänk
Medlem
Skrivet av neo_rtr:

Hmm. Tror att jag ska prova den här. Har nämligen en plexi låda klistrad med epoxy. Men min 9månaders gamla son lyckades göra ngt konstig med den, dvs krasade underdelen och nu måste limma den på nytt. I med att plexi är på 5mm, träplugget måste vara typ 2mm o borra i mitten hmm. hur skulle det gå till???

Om du bara ska använda träplugg så ska du ha flera stycken som du sätter vinklade åt olika håll... I teorin så ska det sitta då

Visa signatur
Permalänk
Medlem

HAr nu införskaffat en dator! Håll koll här i forumet efter en tråd

Visa signatur