Varför går mina ägg sönder när jag kokar dem?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

Ne men då temperaturförändringen går så mycket snabbare i ägget så borde risken att det spricker vara ännu större än när det ligger i från början.

edit: Segt tangentbord.

Spricker aldrig för mig iaf... (lägger i när de kokar, observera, LÄGGER I, med en sked eller liknande)

Permalänk
Medlem

Jag blir imponerad över swec som är fullt med överklockare inte ens vet hur man kokar ett ägg.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Jag blir imponerad över swec som är fullt med överklockare inte ens vet hur man kokar ett ägg.

Det är ju bara för att alla överKOKAR äggen så dom spricker. Alla vill komma liiite längre med sina ägg.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Det låter som ett alldeles för stort hål, min hålpickare för ägg är ju ungefär som nålen till en skivspelare.

Blålasern menar du? Eller är jag inte oldie nog?

Skrivet av Aeqvist:

Det är ju bara för att alla överKOKAR äggen så dom spricker. Alla vill komma liiite längre med sina ägg.

Sweclockers stora äggkokningsguide.
1. Välj rätt ägg.
2. Föreberedelse.
3. Hålning/nålning, hur och var?
4. Vilket salt och varför salta?
5. Överkokning och underkokning.
6. Proteinhalt, sälta och hårdhet. Grafer.
7. Summering.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

sj har man salt i vattnet..men så låter jag oxå äggen ligga framme bra tag så dom inte är iskalla för då lär dom väl spricka direkt när dom möter 100gradigt vatten..kallt+varmt kan ju spräcka sten så

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...