Bioaktuella Inception [Endast för dom som sett filmen]

Permalänk
Medlem

Bioaktuella Inception [Endast för dom som sett filmen]

Jag försökte hänga med så gott jag kunde igår, men det kvarstod en hel del gåtor. Så tänkte om det fanns någon vänlig själv som kunde förklara för mig.

I slutet när Cobb och den där unga tjejen(Ariadne) ska hämta hem Fischer ur Cobbs och mals värld. Då sitter Cobb vid bordet och pratar med Mal. Unga tjejen(Ariadne) "faller fritt" med Fischer. Sen vaknar Cobb upp på en strand och träffar kinesen som helt plötsligt är 80 år gammal. Mina frågor är då följande:

Hur lyckades Cobb och bruden(Ariadne) komma till Fischers "värld" efter det att han dött inne i tredje drömmen, via Cobbs dröm?

Hur kom Cobb till den där stranden från att ha suttit i den fjärde drömmen med mal och träffa på kinesen som var 80 år gammal?

Ni får ha överseende med mina dåliga förklaringar!

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem

Som jag förstod det så "dog" cobb i tredje världen och därav i samma värld som kinesen, vilket leder till att de hamnade i limbo som de så fint förklarade i filmnen

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeter:

Jag försökte hänga med så gott jag kunde igår, men det kvarstod en hel del gåtor. Så tänkte om det fanns någon vänlig själv som kunde förklara för mig.

I slutet när Cobb och den där unga tjejen(Ariadne) ska hämta hem Fischer ur Cobbs och mals värld. Då sitter Cobb vid bordet och pratar med Mal. Unga tjejen(Ariadne) "faller fritt" med Fischer. Sen vaknar Cobb upp på en strand och träffar kinesen som helt plötsligt är 80 år gammal. Mina frågor är då följande:

Hur lyckades Cobb och bruden(Ariadne) komma till Fischers "värld" efter det att han dött inne i tredje drömmen, via Cobbs dröm?

Hur kom Cobb till den där stranden från att ha suttit i den fjärde drömmen med mal och träffa på kinesen som var 80 år gammal?

Ni får ha överseende med mina dåliga förklaringar!

Det är Limbo, inte Cobb och Mals värld. Fast det är bara Cobb och Mal som har varit där innan.

Vet faktiskt inte. Jag får inte riktigt ihop det för de: 1. Dör inte 2. De kopplas inte ihop med Fischer i drömmen. Borde de inte istället gå en dröm djupare?

Cobb har hamnat i Limbo och när han dör i Limbo så vaknar han upp i Limbo igen tills han inser att han är i Limbo och dödar sig själv eller att sömnmedlet har slutat verka (10 timmar = 50 år i Limbo).

Det är så jag har förstått det i alla fall.