Geforce GTX 460 2 GB från Gainward

Permalänk
Melding Plague

Geforce GTX 460 2 GB från Gainward

Tillverkaren Gainward förbereder ett Geforce GTX 460 med 2 GB grafikminne och uppskruvade klockfrekvenser.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

slakt om man klockar det till 800mhz

Permalänk
Medlem

Nog för att jag är ATI-fanboy, men nu börjar det hända lite grejer. 2Gb variant för 2500kr. Det var en nice prislapp

Permalänk
Avstängd

2600Mhz minne ? trodde att det var GDDR5

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Inaktiv

Fint pris om det stämmer, dessa kort i SLI borde vara något för er som vill prova nFinity. Det extra grafikminnet är lätt värt pengarna om vi börjar snacka extrema upplösningar.

Permalänk
Avstängd

Nu blir jag verkligen sugen på att sälja mitt 5850 och köpa detta ist...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Fint pris om det stämmer, dessa kort i SLI borde vara något för er som vill prova nFinity. Det extra grafikminnet är lätt värt pengarna om vi börjar snacka extrema upplösningar.

Antar att du menar infinity, men är inte det bara för Ati kort? Men man kan i alla fall köra 3D vision.

Permalänk
Medlem
Skrivet av naahooJ:

Antar att du menar infinity, men är inte det bara för Ati kort? Men man kan i alla fall köra 3D vision.

Antar att du menar eyefinity, infinity betyder nämligen oändlighet.

Och han menade nog nFinity, Nvidias svar på eyefinity.

Permalänk
Medlem
Skrivet av naahooJ:

Antar att du menar infinity, men är inte det bara för Ati kort? Men man kan i alla fall köra 3D vision.

Ati kör med Eyefinity

Edit: Att man aldrig är först..

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av danteee:

Antar att du menar eyefinity, infinity betyder nämligen oändlighet.

Och han menade nog nFinity, Nvidias svar på eyefinity.

Exakt.

Permalänk

skulle nfinity funka på gf 104 med? trodde nvidia görde det unikt för gf 100

Permalänk
Medlem
Skrivet av alibababert:

skulle nfinity funka på gf 104 med? trodde nvidia görde det unikt för gf 100

Funkar med alla geforce 2xx och framåt, dock måste man köra sli eftrsom korten endast stödjer 2 skärmar (3e skärmen kopplas således in i andra grafikkortet). Heter dock inte nfinity, utan nvidia surround eller något liknande om jag inte missminner mig

Visa signatur

Dator: [i5 750 @ 3.6 GHz] [Asus P7P55D Pro] [2x2 GB Corsair Dominator] [Evga GTX 460 SC SLI] [WD Caviar Black 640 GB + 2.5 TB Lagring] [Corsair TX750W] [Corsair Obsidian 800D] [3x Benq 2420HDBE]
Vattenkylning: [EK Supreme HF] [2x EK VGA Supreme HF] [EK DCP 4.0] [EK 250ml Res] [XSPC RX360]

Permalänk

blev lite sugen med nu på att byta ut mitt5850 kort till 2st sådana här

men men snart kommer nästa ati generation (nästa år)

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Skrivet av zlim_zune:

blev lite sugen med nu på att byta ut mitt5850 kort till 2st sådana här

men men snart kommer nästa ati generation (nästa år)

Nu i höst börjar 6000-korten komma

Permalänk
Medlem

Gainward har förvisso så gott som noll garanti (har själv haft ett som brändes, fick inget nytt). Men 2 GB för 2500 är lite lockande ändå.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Ohh nästan så man ångrar att man inte väntade lite.. Men jag har iofs ingen nyttan av 4Gb grafikminne på min 1920x1080 skärm och har inga planer på större heller. Najs dock för dom som behöver. Riktigt bra pris.

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman1:

Ohh nästan så man ångrar att man inte väntade lite.. Men jag har iofs ingen nyttan av 4Gb grafikminne på min 1920x1080 skärm och har inga planer på större heller. Najs dock för dom som behöver. Riktigt bra pris.

Dock bara 2GB effektivt och det är inte alldeles för mycket utan precis lagom...

Permalänk
Avstängd

Ut med korten innan HD6XXX serien kommer för då är det ingen som vill köpa dem! ;D

Permalänk

håller tummarna för att inet får in det här kortet tills jag ska bygga min nya rigg nästa månad. skulle sitta som en smäck.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av r3mpuh:

Ut med korten innan HD6XXX serien kommer för då är det ingen som vill köpa dem! ;D

6+++ serien är nvidia stuk! nytt namn på gamla kort med lite uppskruvade klock hastigheter... tyvärr... inga nyheter i dom kortena inte...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av biffen_OC:

6+++ serien är nvidia stuk! nytt namn på gamla kort med lite uppskruvade klock hastigheter... tyvärr... inga nyheter i dom kortena inte...

Tss, rykten sa att HD2900XT skulle bli awesome, den var sjukt awesome på papprerna, men den sög.

Uttala dig inte om en grafikkorts serie innan den har prestanda testats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Dock bara 2GB effektivt och det är inte alldeles för mycket utan precis lagom...

Jo, 1GB är för mig minimum idag om jag skulle köpa ett nytt kort, personligen tar jag gärna lite till. Mitt 4870 med 512MB visade sig vara lite för lite i långa loppet. Är inte 1,5GB möjligt förresten? Vore en bra kompromiss mellan >1GB och pris.

Permalänk
Skrivet av FlummbulleN:

Nu i höst börjar 6000-korten komma

japp, och det är en uppdatering, å jag väntar nog på nästa gen

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Skrivet av r3mpuh:

Ut med korten innan HD6XXX serien kommer för då är det ingen som vill köpa dem! ;D

Skrivet av r3mpuh:

Uttala dig inte om en grafikkorts serie innan den har prestanda testats.

Tycker det luktar lite dubbelmoral.. Eller vad säger du?

Permalänk
Medlem

2st sådana vore guld efter som 460 ska funka otroligt bra med sli?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StålNisse:

Tycker det luktar lite dubbelmoral.. Eller vad säger du?

Så sant, vilket troll!

Permalänk

2500kr för 2GB snabbt minne är billigt bara det... men beställer du redan idag får du även ett grafikkort fastmonterat på det !

Visa signatur

ASUS ROG Strix G17 G713QR-HG022T (Ryzen 9 5900HX, RTX 3070 Max-P 115+15W, G.Skill Ripjaws 2x16GB 3200MHz CL22 1.2v (F4-3200C22D-32GRS), 17.3" 1920x1080 300Hz 3ms, 2x1TB NVMe) + 27" 2560x1440 Acer Nitro XV272UV + Corsair K55 RGB + Deltaco DM210

Permalänk
Medlem

Lite svårt att se interna detaljer på kylaren, men 2GB kortet ser ut att ha samma kylning som GLH-kortet. Det borde innebära bra möjligheter att överklocka detta kort också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av StålNisse:

Tycker det luktar lite dubbelmoral.. Eller vad säger du?

Vet itne vad du menar med dubbel moral, men han menna nog att nVIDIA ska ut med sina kort så att alla köper dom och inte vill ha ATI´s nya, sen så påpeka han bara ens påstånde om att ATi gjorde som nVIDIA. så det är ju ingen dubbel moral alls i det hela...

Om jag nu fatta han rätt men han får välle förklara vad han mena, men som det står så fatta jag det som de...

MVH

Permalänk
Skrivet av InluZion:

Vet itne vad du menar med dubbel moral, men han menna nog att nVIDIA ska ut med sina kort så att alla köper dom och inte vill ha ATI´s nya, sen så påpeka han bara ens påstånde om att ATi gjorde som nVIDIA. så det är ju ingen dubbel moral alls i det hela...

Om jag nu fatta han rätt men han får välle förklara vad han mena, men som det står så fatta jag det som de...

MVH

Jag skulle tro att du har uppfattat det hela fel. Så, som jag uppfattade det så var det att han menade att nVidia skulle släppa sina kort snarast för när ATi släpper sin nya serie så kommer ingen vela köpa dom pga att 6xxx serien kommer utklassa 4xx serien.

Med andra ord så kommenterade han på en grafikkortsserie som inte ens har prestandardtestats, för att sen i nästa inlägg komma och säga att man INTE ska kommentera på grafikkort som inte har testats.