Hårddiskens RPM på X360 Slim

Permalänk
Medlem

Hårddiskens RPM på X360 Slim

Ända sedan jag läste på Gamespot att "Microsoft var tysta om hur många RPM den nya hårddisken snurrar i" har jag velat veta hur det är med den saken. Eftersom den är mindre än den gamla misstänker jag att den är långsammare. Och det vore synd! Isåfall kanske jag inte vill ha en Slim!

Använder Elite idag och det ger fördelar att kunna installera spelen och sedan korta ner laddningstiderna. Men den nya Slim kanske ger LÄNGRE laddningstider! Eller?

Är det nån som vet hur en Slim hårddisk presterar jämtemot de äldre?

Permalänk
Medlem

varför vill du köpa en slim när du redan har Elite?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Skulle gissa på att alla är 5400 diskar för att hålla nere ljud, värme och strömförbrukning.
Bara en gissning dock.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Vad menar du med mindre än den gamla? Både gamla och nya xboxen har 2.5"-hårddiskar.
Efter någon minuts googlande så kom jag fram till detta: 5400 RPM 250GB drive from Hitachi.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem

Mycket troligen används 5400rpm are i den nya såväl som den gammla, då dessa helt enkelt är billigare än 7200 modellerna.

Ljudnivån är inget att ta med i beräkningarna då hårdisken ironiskt nog är bland det tystare på 360 (detta inte på grund utav tysta hårdiskar, utan välldigt högljudd kylning!)

Vill man snabba upp detta så skulle det med andra ord gå att sätta in 720rpm'are utan högre ljudnivå (eller ssd för den delen!) men frågan är om det värkligen är hårdisken som är flaskhalsen när det gåller laddningstiderna, eller om det är annat som sätter stopp...

En sak är dock säkert, en 160GB intel ssd vore i sann sweclockers ära värkligen helt rätt!

Permalänk
Medlem

Okej tack för alla svar.

Skrivet av flyawaynille:

varför vill du köpa en slim när du redan har Elite?

Förmodligen för att jag är pryltokig och inte ekonomisk eller smart