Permalänk
Medlem

Hjälp ang Plexichassi

Hej alla!

har bestämt mig för att bygga en Burk nu och sedan köpa nya komponenter när burken och det är klart!
Då jag redan äger några burkar hade jag först tänka bygga om dom först, men samtidigt har jag inget att göra direkt så hade tänkt att det får bli ett litet " tidsfördrivningsprojekt" och för att det är kul att pröva på något nytt.

och hade tänkt att bygga det i plexi med det mesta i UV ( har en del uv saker i en av burkarna)
Så till sak nu då.

vad är det som går åt när man ska bygga ett plexichassi, har läst att vissa skruvar och vissa popnitar fast sidorna, och vissa med någon list / tejp. och vilken tjocklek på plexi går det åt att ha 3 / 5mm?
sen hur har ni gjort för att enkelt kunna ta bort ena sidan? sen där man fäster moderkortet räcker det med att bara skruva i " dom där skruvarna" i plexit och sen skruva fast moderkortet i dom,eller håller det inte? sen om någon utav er vet vart man kan köpa dioder som blinkar i takt med musik ( som hellst har en " switch" så man kan stänga av / på dem) har tänkt bygga ett litet större chassi eller göra något lite mera annorlunda, sen hittade jag även en UV färg som är genomskinlig och lyser när UV ljuset är på och tror ni det går att måla på plexi med en sådan färg? ClearNeon Aerosol UV Reactive Paint - Red at Xoxide!

tror jag fått med det mesta nu iallafall, är nog möjligt att jag glömt något viktigt men det märks

Visa signatur

Vi lever i en värld där saft innehåller konstgjorda smakämnen och möbelpolish innehåller riktig citron.