Permalänk
Medlem

XFX 4870X2 2gb

Tjena, hittar inte mycket om XFX 4870X2 2gb, är de bra? eller är de för gammalt? Har fått de för 1700kr, är de ett klipp? passar de med Asus M4N75TDAMD?

Tack i förhand

Mvh

Permalänk

1,7k skulle jag säga är ett bra pris för ett sådant kort.

Permalänk
Skrivet av SAAANDEN:

Tjena, hittar inte mycket om XFX 4870X2 2gb, är de bra? eller är de för gammalt? Har fått de för 1700kr, är de ett klipp? passar de med Asus M4N75TDAMD?

Tack i förhand

Mvh

jopp det passar men det dära moderkortet stödjer bara SLI så om du skulle tänka på att köra 2 sånna grafikkort måste du byta moderkort eftersom att det grafikkortet använder crossfire

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Jag har inte de moderkortet men hade tänkt att inhandla Men de passar bra som single kort?

Permalänk
Skrivet av SAAANDEN:

Jag har inte de moderkortet men hade tänkt att inhandla Men de passar bra som single kort?

De passar bra för att köra med bara ett grafikkort. Men varför inte köpa ett moderkort som har stöd för crossfire från början?

Vad har du övrigt för hårdvara?

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Min hårdvara för tillfället är :

Moderkort: M2n68-cm
Prolle: Amd 64 x2 6000+ 3.1ghz
Ram: 4gb
Gpu: radeon HD 4800 512mb

men har tänkt uppgradera till:
Moderkort: Något som passar in, kvittar
Prolle: Amd x6 1055T ska klockas
ram: 4gb 1600mhz
Grafikkort: berror på

Mvh

Permalänk

Okej, en totaluppgradering. Vet inte om du har startat en annan tråd där du ber om tips på delar, men kolla gärna runt lite innan du bestämmer dig helt. Jag är själv inte så insatt i den senaste hårdvaran som kommer. Men vilket moderkort har större betydelse än man tror, för uppgradering i framtiden, överklockning och mycket annat.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Väntar med att dra upp en tråd då de är ej aktuellt väntar till december tror jag! då de kommer hända en del bland amds och intels prosecorer hoppas jag!! detta klarar jag mig med ett tag till