Vad heter denna spelgenre? Co-op "plattformsfighterspel" Tips på spel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hufvudstaden
Registrerad
Maj 2004

Vad heter denna spelgenre? Co-op "plattformsfighterspel" Tips på spel?

Hallå!

Minns att jag hade ett spel till PSX för en sisådär 12-13 år sedan där man gick runt i gränder och slogs mot vågor av badguys med diverse tillhyggen. Ett annat exempel är Turtlesliret till SNES och som även finns på XBOX Live Arcade i nyversion.

Det nyaste spel jag kört som påminner om detta är Watchmen till 360:n, fast där hade man äcklig split-screen.

Så för att komma till frågan; Tipsa mig gärna om liknande spel med följande krav:
- EJ splitscreen
- Gärna så arkadmässigt som möjligt
- Helst inga skjutvapen
- Co-Op
- PC helst! finns det lanfunktion så är det ett plus

Mvh geeken

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002

det kommer snart ett som heter Shank: YouTube - Shank GDC 2010 Combat Gameplay Trailer [HD]

sen har du castle crashers: YouTube - Castle Crashers Co-op Walkthrough Part 2 [HD]

edit: spelgenren har jag alltid kallat för beat 'em up tror det stämmer ganska bra.

Dator: Intel 6700K :: 16GB DDR4 :: GeForce GTX 1080 Ti :: Asus Xonar Essence ST :: Samsung 850 EVO 500GB
Kring : Eizo Foris FG2421 :: Philips Fidelio X1 :: O2Amp :: CM Storm Novatouch TKL :: SteelSeries Rival 300
Misc. : YouTube :: Steam :: StarCraft II :: Street Fighter V

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hufvudstaden
Registrerad
Maj 2004

Castle crashers var riktigt bra, glömde nämna det

Glömde säga att spelet jag körde till PSX var i 3d, så sidscrollande är inget måste!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2007

Trine kanske? har inte testat det men ska finnas co-op om jag minns rätt.

RTS :D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Okt 2001

Har du en PS3 så är Turtles in Time: Re-shelled kul

Skrivet av zelxi:

Stämmer att det finns co-op. Har dock bara spelat det på PS3

GUD VÄLSIGNE DIG!
Xeon W3680 3.33Ghz - 24Gb DDR3 - GTX970 - Killer NIC - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av zelxi:

Mycket trevligt spel även till PC. Lite kort bara, men kul och riktigt skön stämning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2005

Little Fighter 2 till PC har samma attribut. Jättekul ett par timmar

Det man inte vet det lider man inte av.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Mar 2005

Jag söker också shank-liknande spel.

Ska prova på Trine annars vet jag inte fler.
Mina krav är att det ska vara hyffsat nytt med bra grafik!

Antec Fusion Max || GA-73pvm-s2h || E5200 @ 3.5Ghz || GA 4850 512MB + Acc S1 || WD Green 1TB 32mb || 2GB Corsair XMS2 Dominator PC8500 || Asus Xonar DX || Corsair 520w

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Nov 2005

Inte direkt nytt men som ändå kan vara värt att ta en titt på är Guardian Heroes. En Sega Saturn titel som fått en uppdaterad Xbox Live Arcade version. Lite mer avancerat än det vanliga i den här genren.

Shank 2 har ju dessutom kommit nyligen. Ett annat exempel med inte så bra grafisk är Ugly Americans: Apocalypsegeddon.

Chassi: Corsair Obsidian 650D | MB: ASUS Sabertooth P67 REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | Internminne: Corsair 16GB DDR3 VenganceLP 1600MHz | CPU-kylare: Noctua NH-C14 | GPU: ASUS GeForce GTX 660 2048MB DirectCUII OC PH | SDD: OCZ Vertex 3 240GB | HDD: 1x Samsung EcoGreen F4 2TB, 3x WD Green 3TB, 1xWD Red 3TB, 12x WD Elements 1-3TB (18.5TB total)| Skärm: 2x BenQ G2420DHBL | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: XFX 650 XXX Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lite här och där
Registrerad
Feb 2011

Ååå jävlar vad Castle crashers är kul. Det måste du spela!

Sen till PC kan jag rekommendera Cobalt. Riktigt kul när man kör med flera kompisar. Det är extremt svårt att köra med tangentbord. Gamepad/Handkontroll kan vara bra att ha!

Skickades från m.sweclockers.com

Ryzen 1700 @ 3.85 GHz
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
1,4 TB SSD lagring.
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skene
Registrerad
Feb 2008

Kan det ha vart Bouncer på PSX du körde? - http://www.youtube.com/watch?v=Vnx8eiReZk0

Inte säker på om det gick co-op dock

Dator i7 5820k@4ghz, 16gb ram, EVGA GTX 980Ti
Bild & Ljud: Samsung KS8005, Denon Dra-F109, Wharfedale Diamond 9.1
Konsoler: Playstation 3, Xbox 360, Playstation 4 Pro, Wii U, N3DS XL, Nintendo Switch, Xbox One

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av geeken:

Minns att jag hade ett spel till PSX för en sisådär 12-13 år sedan där man gick runt i gränder och slogs mot vågor av badguys med diverse tillhyggen.

Det kanske var "Fighting Force" som du spelade? Som jag förstår, så var det egentligen tänkt att heta "Streets of Rage 4" men det var visst nått bråk mellan Sega och spelutvecklaren.

Det finns ju en remake på Streets of Rage som några fans har gjort, och det ska tydligen vara rätt bra.