Visa dina Android screenshots!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Aug 2009

Visa dina Android screenshots!

Tänkte att vi skulle kunna posta våra screenshots från våra Android-luren.
Om du inte vet hur man tar en screenshot, ta hjälp av denna guiden: How To Take Screenshots Of Android Device (Jag använde den själv)

Okej, jag börjar:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jan 2007

Min :S

Uploaded with ImageShack.us

Dator: NZXT H440 Red, Asus Z97-A, Intel i7-4790K, be quiet! Dark Rock Pro 3, ASUS HD6970 DCII, Intel 730 - 240GB, Corsair HX750
Laptop: MBPr 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2007

Är ni inte avundsjuka på ikonerna här nedan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Aug 2009

Vilket tema kör du? Grymt snyggt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av beyorn:

Vilket tema kör du? Grymt snyggt!

battstatt + X10 klockan + Switchpro widget + namnsdagar + reflective icons

och Launcher Pro

Dator: NZXT H440 Red, Asus Z97-A, Intel i7-4790K, be quiet! Dark Rock Pro 3, ASUS HD6970 DCII, Intel 730 - 240GB, Corsair HX750

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fritsla
Registrerad
Okt 2001

LauncherPro Plus med 3 docks samt SwitchPro widget.

BF3/4: peestain_mcdick TS3: www.gfys.se Dropbox: http://db.tt/KInAJ67x
Datt: 4690K@4.2, GTX 780, 16GB, 3SSD 2X120GB & 250GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Aug 2009

Fixad HomeScreen, tack till toffe och keng

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av beyorn:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Aug 2009

Ingen annan som har något att komma med?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2008

Hmm blev extra sugen på androidtelfon nu när jag såg Screenshotsen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
plats
Registrerad
Maj 2006

SGS

JM5
Samset 1.9e

Nätverksnörd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
junsele
Registrerad
Apr 2009

vad är det för telefoner ni har då ?..

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2007

Ok här kommer ett par uppdaterade, kör 2.1 FLB mod 1.31 och LauncherPro på en huawei U8220 för den som är intresserad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2006

"thereal_twisted" och "moire"..
Vad är det för "app" ni använder för klocka med väder!?? Skulle vilja ha den på min X10 mini... fungerar den på den och/eller finns det något liknande till Android 1.6??

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av Papaz:

"thereal_twisted" och "moire"..
Vad är det för "app" ni använder för klocka med väder!?? Skulle vilja ha den på min X10 mini... fungerar den på den och/eller finns det något liknande till Android 1.6??

Fancy widget tror jag det var, vill minnas att den funkade till 1.6

Fancy Widget v1.2.7 Application for Android | News & Weather

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swedland
Registrerad
Maj 2006

den har dragits bort pga att dom kopierat HTC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Mar 2008

Skulle vara väldigt intressant om ni ovan skrev i vad ni använder för widgets och så.

Jag är speciellt intresserad av beyorns (båda) klockor och knapparna längst ned (dialer, contacts, app, messager) osv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2007

En ny screenshot då min förra konstigt nog försvann....

Nexus One med LauncherPro + Beautiful Widget samt CyanogenMOD 6 strömkontroll Widget för Wi-Fi och Bluetooth (transparent) så att de inte "förstör" wallpaper

XB271HU|OLED65C8|NCase M1 V5|SF600|Fatal1ty X370 ITX|Ryzen 1800X|NH-C14|Flare X 16GB|RTX 2080|960 PRO 1TB|WD Gold 12TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2004

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2009

Lite OT men, någon som vet vilken upplösning/bild ratio man ska ha på HTC Legend? För alla bilder jag använder som wallpaper blir antingen alldeles för inzoomade eller avlånga - jag använder mig bara utav en homescreen så jag vill att bilden ska vara anpassad för den. Väldigt tacksam för hjälp, och om någon är duktig på att fixa med bilder så skulle den personen jätte gärna få skala bilden så den passar. http://data.fuskbugg.se/skogsturken/Stormtroopers-star-wars-4...
Edit: Löste det själv, fixade och trixade lite i paint och nu ligger bilden centrerad. Borde dock finnas en enklare väg att göra detta, kanske finns någon inställning i mobilen som anpassar bilden efter en homescreen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av Kamouflage:

Skulle vara väldigt intressant om ni ovan skrev i vad ni använder för widgets och så.

Jag är speciellt intresserad av beyorns (båda) klockor och knapparna längst ned (dialer, contacts, app, messager) osv.

Ikonerna är reflective icons.

My reflect icons.zip

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2003

Såhär ser min HTC Desire ut för tillfället (ni får stå ut med 256 färger pga .gif )

Kör orinigalrom med Launcher Pro Plus.
Lista på apps som jag har installerade, om nån undrar vad som visas, finns här:
K.Ungos's Apps on the phone

Ungos

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund
Registrerad
Sep 2004

Funkade ju sådär att ta screenshots med det där programmet som länkades högst upp... orkar verkligen inte installera java bara för det och det finns tydligen inga appar som kan ta skärmdumpar om man inte har rootat telefonen vilket jag inte tänker göra Så det blir inga bilder från mig...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av darkmoon:

Funkade ju sådär att ta screenshots med det där programmet som länkades högst upp... orkar verkligen inte installera java bara för det och det finns tydligen inga appar som kan ta skärmdumpar om man inte har rootat telefonen vilket jag inte tänker göra Så det blir inga bilder från mig...

Klart du ska roota! :):)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
#Archlinux
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av knug:

Såhär ser min HTC Desire ut för tillfället (ni får stå ut med 256 färger pga .gif )

http://img832.imageshack.us/img832/6794/droidanimation.gif

Kör orinigalrom med Launcher Pro Plus.
Lista på apps som jag har installerade, om nån undrar vad som visas, finns här:
K.Ungos's Apps on the phone

Du vet att gif har fullt färgstöd? Gjorde länge sen en hel bakgrundsbild för windows (animerad)
Anyway här är mitt bidrag.

Telefon: SGS
Rom: Standard 2.2
Övrigt: Go Launcher Ex, bild tagen med Nokia n900 Puerto Escondido några dagar från nyår.

Vad har swec mot bayimg?

Arch - Makepkg, not war -||- Asus Crosshair Hero VI -||- GSkill 16GiB DDR4 15-15-15-35-1T 3466Mhz -||- AMD 1600x @ 4.1GHz -||- nVidia MSI 970 Gaming -||- Samsung 850 Pro -||- EVEGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- Asus Xonar Essence STX -||- Sennheiser HD-650 -||
Arch Linux, one hell of a distribution.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2003

Gillar det rena

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2009

Min lockscreen och default hemskärm

*WidgetLocker
*Spotify
*Fancy Widget Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2004
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Aug 2009

ZTE Blade med kallt_kaffe's "Japanese Jellyfish RLS9"-rom, kör nog hwui där också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2009

fan va coola suck att man inte orkar betala för grejer på android market eller har tid för att orka sitta och fixa en cool homescreen :/

har en Rootad HTc Legend med Cyogenmod med Android 2.3 Betan -_^

[CPU: Intel i7-4790k @ 4.8GHz ][GPU: EVGA Gefore GTX980][MB: Asus Maximus VII Hero]
[RAM: Kingston HyperX Fury 16GB][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]