Någon som vet hur man kopplar Xbox 360 till datorskärm?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Klippan
Registrerad
Jul 2010

Någon som vet hur man kopplar Xbox 360 till datorskärm?

Hej!

Skulle vilja koppla ihop mitt xbox 360 med min datorskärm via en hdmi-kabel men nu är det så att jag är lite fundersam...

Istället för att springa iväg och köpa en Xbox 360 hdmi-kabel, typ en sådan här: MICROSOFT HDMI-kabel XBOX360 - Tillbehör - Xbox 360 - Spel - ONOFF

Skulle man inte istället kunna spara några hundra genom att köpa typ en sådan här: HDMI Gold Cable HDMI Plug - HDMI Plug 1,5m - Black - Hemelektronik - CDON.COM

Ursäkta om jag är i fel forumdel...

MVH!

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Gnällbältets huvudstad
Registrerad
Maj 2003

Beror ju på om din 360 har HDMI-utgång eller om du måste köra via komponentutgången.

i7 8770k @ 5.2 | MSI Z370 KRAIT | 32 GB DDR4-3200 | AX850W
EVGA GTX 980 Ti Classified SLI | Acer XB270HU G-Sync

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2002

Flyttar tråden till konsollforumet samt ändrar rubriken, försök att använda rubriker som beskriver problemet så man slipper gissa vad tråden handlar om.

Har både din Xbox och skärm HDMI är det bara att köpa vilken HDMI-kabel som helst, den du länkade till på CDON funkar utmärkt. Kittet som Microsoft säljer är för att kunna få tillgång till övriga ljudutgångar samtidigt som man använder HDMI för bilden, har din skärm högtalare och möjlighet att ta emot ljud via HDMI är det här dyra kittet helt onödigt.

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 8GB][Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Klippan
Registrerad
Jul 2010

Okej, tack för svaren