3 bildskärmar men bara radeon 4870 hur utnyttja?`

Permalänk

3 bildskärmar men bara radeon 4870 hur utnyttja?`

Som rubriken säger har jag 3 bildskärmar men bara radeon 4870 och vill köra någon form av trippelhead2go.

mina problem är att jag har 2 bildskärmar av märket BenQ G2420HDBE och en LG w2452tx och undrar hur man billigast och best kommer över någon form av schysst setup med dessa bildskärmar och mitt grafikkort.

Det jag undrar över är om det är mest prisvärt att köpa ett nytt grafikkort som klarar av 3 bildskärmar eller någon form av trippelhead2go.
Jag undrar också hur jag ska placera bildskärmarna eftersom LG har tjockare kanter än benq skärmarna.

hoppas någon kan komma med förslag och idéer känner mig vilsen som det är nu.

Visa signatur

Huvv´e dumt får kroppen lida

Permalänk
Medlem

skulle nog säga att det bästa är att köpa ett nytt grafikkort.. typ 5770 eller ett 5850/5870 beroende på hur mycket pengar du har

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Avstängd

spelar du spel och ska köra eyefnity (5760x1080) så kör minst ett 5870.
jag kör 3st 24" på ett 5870 och det klarar sig precis

Permalänk
Medlem

Lite synd att du måste köpa en aktiv display-adapter om du ska köra eyefinity.

annars kan du ju köra 3d vision surround

dock så kräver det 2 st nvidia gtx460 (minst dessa har jag för mig) i sli

och nej, du måste inte köra 3d vision (alltså köpa nvidia 3d vision för 1000 kr) för att köra 3d vision surround.

Permalänk
Medlem

köp aktiv DP->vga på inet.se för 300

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Testpilot
Skrivet av kwame:

köp aktiv DP->vga på inet.se för 300

Trådskaparen har ett 4870, den har ingen DP-utgång utan klarar bara av två skärmar.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Tack för svaren, blir nog att införskaffa ett 5870 känns onödigt o dyrt när jag mestadels lirar sc2 och HoN vilket inte är så krävande spel, kommer nog mest ha dom andra bildskärmarna för multitasking mm.

Visa signatur

Huvv´e dumt får kroppen lida