Sweclockers Augusti-turnering

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

När turnerings systemet är automatiserat vad är det som stoppar oss att göra hela turneringen på 1 kväll? Vissa större turneringar har 512 pers på 1 kväll tex med hjälp av en hemsida/program som sköter brackets osv. På det här sättet kan man nästintill garantera att ingen bangar i något steg av turneringen och spelarna behöver inte hålla på att gräva fram motståndare utan de är redan online vid turnerings kvällen.

tycker själv att den här turneringen har varit så bra pga att den varit utspridd över en hel månad.. Själv är det väldigt sällan jag kan boka upp en hel kväll till att bara spela så jag hoppas verkligen att vi fortsätter med samma koncept

Däremot kan man ju alltid annordna mindre turneringar för de som är intresserade eller nå sånt?

Permalänk
Medlem

Grupp: Kvartsfinal
Spelare1: Boda
Spelare2: Marshmallow
Resultat: 2-0 Boda
Länk/Länkar till Replays:
Marshmallow vs Boda 1.SC2Replay
Marshmallow vs Boda 2.SC2Replay

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mustafamuaf:

får inte tag i lucci och är mitt uppe i nollning så har knappt nån tid att spela, mindre än jag trodde.
Får nog ge mig eftersom jag inte har någon tid att spela de närmsta veckorna

ok, Då skriver jag in att CromX går vidare på walkover.
Kvartsfinalerna är då KLARA :).

Alla kan härmed börja med sina semi-finaler!
Obs : De skall "bokas" 1 dag i förväg, detta så vi ska kunna se på!

dvs skriv minst 1 dag i förväg här i tråden när ni ska spela !

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Crom, vad sägs om att spela imorgon på eftermiddagen? Ska bort över helgen så hinner inte spela annars förrän söndag kväll (lite för tätt inpå finalen?)

Permalänk
Medlem

Tyvärr men jag har lite tokiga arbetstider imorgon, jobb 15 ->??? sen ledig ??? timmar och så på jobb igen till 19... så det blir svårt för mig att planera in någonting där

På söndag kväll passar mig dock riktigt bra, så hinner jag nog bra med finalen på Måndag eller Tisdag

Permalänk
Medlem

final stretch när kan du tänka dig att lira?

Permalänk

final stretch har blivit bannad från forumet, men jag lirar gärna när som helst

Visa signatur

Vinnare med 13 - 0 i Sweclockers 2010-Augusti turnering i StarCraft 2
Nickname: Yoda

Permalänk
Skrivet av Crom:

Tyvärr men jag har lite tokiga arbetstiden imorgon, 15 ->??? sen ledig ??? timmar och så på jobb igen till 19... så det blir svårt för mig att planera in någonting där

På söndag kväll passar mig dock riktigt bra, så hinner jag nog bra med finalen på Måndag eller Tisdag

Planera inte in någon final, känns onödigt
Så söndag kväll is the time to watch our retarded ZvZ (ZvZ är sämst men jaja jag vinner)

Skrivet av reallyReallySoon:

final stretch har blivit bannad från forumet, men jag lirar gärna när som helst

Ahahhahaha epic

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Planera inte in någon final, känns onödigt
Så söndag kväll is the time to watch our retarded ZvZ (ZvZ är sämst men jaja jag vinner)

Okej, ska vi säga kl 20.00 då?

Permalänk
Skrivet av m1n1h0p:

Planera inte in någon final, känns onödigt
Så söndag kväll is the time to watch our retarded ZvZ (ZvZ är sämst men jaja jag vinner)

Ahahhahaha epic

^^

De gillar tydligen inte när man trollar.. :/

Visa signatur

Vinnare med 13 - 0 i Sweclockers 2010-Augusti turnering i StarCraft 2
Nickname: Yoda

Permalänk
Skrivet av reallyReallySoon:

final stretch har blivit bannad från forumet, men jag lirar gärna när som helst

Någon som vet varför och hur? Nyfiken...

Edit: var inget, kollade senaste posten. Bra jobbat av moderatorerna!

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Skrivet av Crom:

Okej, ska vi säga kl 20.00 då?

21 snälla?

Permalänk
Medlem

Alright då säger vi så!

För de som vill följa med den mest episka ZvZ matchen i turneringen är det alltså kl 21.00 på Söndag den 29/8 som gäller! (som för övrigt kommer att avslutas med 3 9 pool rusher av mig )

May the best slemhög win!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har snackat lite med Mikael_Berglund och han är nästan helt klar med allt som
krävs för anmälan till september-tävlingen. Jag kommer att lägga upp en ny tråd här
i forumet gällande septembertävlingen, förmodligen imorgon. Där kommer också länk
finns till sidan för anmälan!

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Entusiast

gött, ser redan fram emot september turneringen!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

I morrn kl 20:00 så möter jag Yoda iaf någon vill kolla.

Permalänk
Hedersmedlem

Firkraag och jag har experimenterat lite med streaming idag. Jag vill gärna se matchen, och kanske kan Firkraag streama den?

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Entusiast

Jag har fått min stream fullt fungerande nu, inte bästa kvalitén men den laggar ingenting(för mig) och allt ska flyta på ok. Så jag streamar gärna kvällens match till alla SweC'are. kanske tom kan få lite live commentary!

firkraag8 on Justin.tv

tänker lira lite matcher här nu denna timmen så tar gärna emot feedback, är streamen laggig, på tok för kass kvalité osv osv.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Jag har fått min stream fullt fungerande nu, inte bästa kvalitén men den laggar ingenting(för mig) och allt ska flyta på ok. Så jag streamar gärna kvällens match till alla SweC'are. kanske tom kan få lite live commentary!

firkraag8 on Justin.tv

tänker lira lite matcher här nu denna timmen så tar gärna emot feedback, är streamen laggig, på tok för kass kvalité osv osv.

Sitter och kikar och det verkar ju fungera väldigt bra. Dock spelar du gräslig musik tycker jag

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Jag har fått min stream fullt fungerande nu, inte bästa kvalitén men den laggar ingenting(för mig) och allt ska flyta på ok. Så jag streamar gärna kvällens match till alla SweC'are. kanske tom kan få lite live commentary!

firkraag8 on Justin.tv

tänker lira lite matcher här nu denna timmen så tar gärna emot feedback, är streamen laggig, på tok för kass kvalité osv osv.

laggar riktigt mycket för mig men det kan också mycket väl bero på jobbets anslutning :/

Permalänk
Entusiast
Skrivet av hanou:

Sitter och kikar och det verkar ju fungera väldigt bra. Dock spelar du gräslig musik tycker jag

är spelet laggigt alls? jag kan öka frameraten som streamas å försöka balansera lite. eller fungerar streamen bra för dig overall?

bättre musik?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

är spelet laggigt alls? jag kan öka frameraten som streamas å försöka balansera lite. eller fungerar streamen bra för dig overall?

Jag kan väl inte direkt titulera mig som expert på området, men för att vara stream så flyter det på riktigt bra. Men nu är det väl typ bara jag som tittar, det kanske blir värre om typ 20 till kollar. Går det att göra bättre skadar det ju aldrig. Ljudet är det ingen märkbar delay på iaf.

edit: Vad gällande musiken blev den väl inte direkt bättre, men det löste jag genom att stänga av ljudet och slå igång min egen spotify istället

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk

Kan inte crom the man kommentera finalen live (om han inte vinner semi)? Vore skitkul att ha något att länka till kompisar som får kolla på matchen genom stream

Permalänk
Entusiast

testar att öka till 20 fps stream istället för 15 se om det drar ner kravet för mycket. tar ditt svar som att den fungerar som den ska iaf, men att lite extra kräm inte kan skada.

detta är den bästa kvalitén jag kan köra på min dator dock.. men att få det gå lite snabbare ska nog gå.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Entusiast

firkraag8 on Justin.tv

börjar streama semin mellan boda å yoda nu.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Argh det var smärtsamt

Grupp: Semi-final
Spelare1: Boda
Spelare2: Yoda
Resultat: 3-0 Yoda
Länk/Länkar till Replays:
Yoda vs Boda 1.SC2Replay
Yoda vs Boda 2.SC2Replay
Yoda vs Boda 3.SC2Replay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boda:

Argh det var smärtsamt

Grupp: Semi-final
Spelare1: Boda
Spelare2: Yoda
Resultat: 3-0 Yoda
Länk/Länkar till Replays:
Yoda vs Boda 1.SC2Replay
Yoda vs Boda 2.SC2Replay
Yoda vs Boda 3.SC2Replay

Såg match 2 och 3. Tycker du gav ett rätt bra motstånd. Men Yoda verkar vara i en egen liga, iaf här på Sweclockers. Själv är jag rätt nöjd med att åka ut mot dig som gick till semi, och att den enda matchen jag förlorade i gruppspelet var mot Firkraag

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Kan inte crom the man kommentera finalen live (om han inte vinner semi)? Vore skitkul att ha något att länka till kompisar som får kolla på matchen genom stream

Jag räknar med en riktigt hård match mellan dig och mig men om jag förlorar så ska jag se vad jag kan åstadkomma med streamandet Tycker helt klart att vi behöver en live kommentering till finalen

Permalänk
Skrivet av Crom:

Jag räknar med en riktigt hård match mellan dig och mig men om jag förlorar så ska jag se vad jag kan åstadkomma med streamandet Tycker helt klart att vi behöver en live kommentering till finalen

Hade varit coolt ^^

Visa signatur

Vinnare med 13 - 0 i Sweclockers 2010-Augusti turnering i StarCraft 2
Nickname: Yoda

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Crom:

Jag räknar med en riktigt hård match mellan dig och mig men om jag förlorar så ska jag se vad jag kan åstadkomma med streamandet Tycker helt klart att vi behöver en live kommentering till finalen

Du behöver inte göra nått, vi skypar bara så kör du genom min stream Jag kan tyvvär inte ha både spelljudet och min micc på samtidigt så du solo castar den isf. Vet att ett par iaf kollade streamen idag men kan inte vart så jättekul utan kommentator även om jag gjorde mitt bästa med musen och notepad!!!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II