Zepto slår upp portarna i Afrika

Permalänk
Melding Plague

Zepto slår upp portarna i Afrika

Nu har Zepto Computers slagit upp portarna till nya verksamheten i det afrikanska landet Ghana.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Och hur hög kommer frakten bli?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk

Usch vilken B hemsida dom hade

Permalänk
Medlem

Trodde inte mitt tips skulle vara intressant Men det vare!

Visa signatur

Intel i7 4770k - ASUS Z87A - Corsair 12 GB 1600MHz - Geforce GTX 780 - Fractal Design Define R2 - Cougar CM 550W 80+ Bronze

Permalänk

Webbsidan såg inte ut att vara något för världen men vi får så hur det går.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Musikälskare

Började må lite illa när jag gick in på hemsidan, fick stänga ner snabbt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Började må lite illa när jag gick in på hemsidan, fick stänga ner snabbt

Väldigt otrevlig var den :'/ kändes som ett skolprojekt

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Vem i h***** har gjort hemsidan? Inte bara designen ser förskräcklig ut, det är koden också. Tabeller på tabeller och HTML-kod som inte skrivs enligt W3C-standard. Detta tar mig tillbaka till 90-talet...

Btw. Sidan hostas på en Windows 2003 server med IIS 6.0 som är placerad i Danmark. Är det vara jag som får dåliga vibbar?

Permalänk
Medlem

Ja gillar hur de tydligt skyltar olika features på produkterna med enkla ikoner. Väldigt bra design. Allvarligt talat vad är det ni stör er på?

Men iaf, gieb gamla Zepto, den var kung. :/

Permalänk

En av snabbare hemsidorna jag varit inne på...

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Hedersmedlem

Gällande hemsidan så är det väl väldigt trevligt att se en företagshemsida utan Flash. Hellre ett skolprojekt än att en designbyrå ska ha varit där och Flashat till saker utan tanke på användarvänlighet.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

ÄLSKAR DET FÖRSTA MAN MÖTS AV PÅ HEMSIDAN!!!!!! xD

Detta är min nya Bakgrundsbild

SÅ VACKERT<3

Permalänk
Medlem

Muta...? News

"... largest flatscreen and laptop manufacturer in Scandinavia..."

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Skrivet av Minwebb:

Vem i h***** har gjort hemsidan? Inte bara designen ser förskräcklig ut, det är koden också. Tabeller på tabeller och HTML-kod som inte skrivs enligt W3C-standard. Detta tar mig tillbaka till 90-talet...

Btw. Sidan hostas på en Windows 2003 server med IIS 6.0 som är placerad i Danmark. Är det vara jag som får dåliga vibbar?

Haha, W3C-standard, ja för det bryr man sig om när man ska kolla på sidor... - Va är det inte ens xhtml, fifan då kan jag inte titta på sidan! Jag gillade iaf tjejen på första sidan även om hon befann sig i tabell i tabell eller vad du sa

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minwebb:

Vem i h***** har gjort hemsidan? Inte bara designen ser förskräcklig ut, det är koden också. Tabeller på tabeller och HTML-kod som inte skrivs enligt W3C-standard. Detta tar mig tillbaka till 90-talet...

Btw. Sidan hostas på en Windows 2003 server med IIS 6.0 som är placerad i Danmark. Är det vara jag som får dåliga vibbar?

Det kanske beror på att Zepto är ifrån danmark egentligen? ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av facedark:

Det kanske beror på att Zepto är ifrån danmark egentligen? ...

hahahahah! ;D enligt det du sa så kan man tolka att du tycker att alla i danmark inte kan någonting om datorer och "webbdesign"!;)

Permalänk
Medlem

Får hoppas på att de snyggar upp hemsidan lite, men datorerna kan ju vara bra ändå.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

HAHA!

Hur fasen tänkte dom med den bilden i startsidan? Vissa lär väl tro att alla deras apparater är hemliga spionmördare, med tanke på landet.

Känner att ny konkurs är på G redan från start.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

Jäkla bluff-företag.
De leverar visserligen, men rent skräp.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av EoZ:

HAHA!

Hur fasen tänkte dom med den bilden i startsidan? Vissa lär väl tro att alla deras apparater är hemliga spionmördare, med tanke på landet.

Känner att ny konkurs är på G redan från start.

Haha, jag gillade den men vafan? Jag håller totalt med dig!
EDIT: Och deras sida var inte speciellt snyggt, jag måste säga att jag tittar lite på utseendet när jag t.ex ska handla. Ser det seriöst ut? Nej, det ser fuckat ut.

Permalänk
Medlem

Länge leve <marquee> !

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk

Undrar varför de fortfarande kör på ddr2 minnen.

Permalänk

Hehehe, finns ett annat danskt datorföretag som också använder sig av brudar i marknadsföringen.
En nätaggstillverkare närmare bestämt, men tänker inte säga vad de heter.
De verkar föra en ganska tynande tillvaro i dagsläget.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Hemsidan ser fattig ut xd

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxalasse:

Haha, W3C-standard, ja för det bryr man sig om när man ska kolla på sidor... - Va är det inte ens xhtml, fifan då kan jag inte titta på sidan! Jag gillade iaf tjejen på första sidan även om hon befann sig i tabell i tabell eller vad du sa

Syftet med W3C-standarden är bland annat att sidan ska fungera och ha närmast exakt samma utseende oavsett vilken webbläsare du föredrar att använda och som följer standarden. Alla kända webbläsare förutom Internet Explorer (dock blir det nog ändring på det i och med version 9.0 förhoppningsvis) följer W3C-standarden. Samtliga seriösa webbutvecklare som gör hemsidor för 2000-talet ser till att sidan följer standarden.

Att de beställer hemsida från en inkompetent webbutvecklare ger mig dåliga vibbar. Speciellt om man om man håller på bygger en layout med hjälp av <table>-taggar. Dessa är enbart till för att lista data i tabeller, inte för att göra layouter till hemsidor med. Om man är korkad nog att göra en layout med hjälp av tabeller ska man åtminstone veta hur man använder tabeller. Dock verkar det som att personen i fråga inte kan det heller så att den kör en "tabell i tabellen" för att åstadkomma flera kolumner och/eller rader inuti en cell. Det är lika dumt som att köpa en helt ny byrå för att försöka trycka in den i sin befintliga byrå för att kunna göra en skiljeväg mellan sina strumpor och underkläder.

Skrivet av facedark:

Det kanske beror på att Zepto är ifrån danmark egentligen? ...

Som man nämnde i artikeln var de aktiva på den danska marknaden förut. Det jag menade var att har man en hemsida som är riktad mot en viss marknad, så ska man se till serven finns i samma land som man säljer sina varor/tjänster eller åtminstone på samma kontinent. Detta är dels bra för SEO och dels att kunderna inte behöver vänta på en sida som tar flera minuter att ladda in. Prova att surfa in på en japansk hemsida så förstår ni nog vad jag menar.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Pewtah:

ÄLSKAR DET FÖRSTA MAN MÖTS AV PÅ HEMSIDAN!!!!!! xD

Detta är min nya Bakgrundsbildhttp://www.zepto.com/new%20movie%20copy.jpg

SÅ VACKERT<3

Sjukt random bild

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

haha, alltså bilden med bruden!
dåligt photoshoppat och dessutom skjuter gubben på bruden, haha

Permalänk
Medlem

En såndär bild i Afrika, för att dra hela kontinenten över en kam, väldigt lyckat.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Hedersmedlem

Ähh, det är väl inte en muta, bara en bunt tvskärmar som gåva till polisen.

I Sverige hade det nog blivit grinigt, men de där poliserna ser inte lika trångsynta ut!