Problem med grafikkort som inte funkar med drivrutiner installerade..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jul 2001

Problem med grafikkort som inte funkar med drivrutiner installerade..

Jag har precis fått hem en dator här där grafikkortet bråkar lite.. Datorn är precis nyformaterad p.g.a. krasch och grafikkortet visar windowsinstallationen, bios o.s.v. utan problem och även Windows när inga drivrutiner är installerade till grafikkortet. Så fort drivrutiner installeras så blir skärmen svart och ingen bild kommer..
Det blir alltså så att datorn bootar upp i bios, windowsloggan visas sedan och Windows startar och därefter tar det stopp när drivrutinerna är installerade.. Det är rätt drivrutiner (de som följde med), så jag tror ju att grafikkortet kraschat på något sätt, men frågan är bara vad som hänt? Någon som känner till liknande problem och kan peka på exakt vad det kan bero på?

Vore mycket tacksam för svar snarast.

Tack på förhand!

Edit: Det gäller en bärbar dator från Asus.

WS: AMD Ryzen 7 1700 | 16 GB DDR4 | Geforce GTX 1060 OC 6GB | 480 + 256 + 240 + 240 GB SSD | Win10 x64 Professional + Antergos Linux (Arch-derivat)
Bärbar: Macbook Pro Retina 13" | Intel Core I5 2,4Ghz | 16GB RAM | 256GB Flash
Server: 3x HP Proliant microserver Gen8 | 16 GB DDR3 ECC ram | Sammanlagt 26TB HDD | Esxi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knislinge
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av -=fredrik=-:

Jag har precis fått hem en dator här där grafikkortet bråkar lite.. Datorn är precis nyformaterad p.g.a. krasch och grafikkortet visar windowsinstallationen, bios o.s.v. utan problem och även Windows när inga drivrutiner är installerade till grafikkortet. Så fort drivrutiner installeras så blir skärmen svart och ingen bild kommer..
Det blir alltså så att datorn bootar upp i bios, windowsloggan visas sedan och Windows startar och därefter tar det stopp när drivrutinerna är installerade.. Det är rätt drivrutiner (de som följde med), så jag tror ju att grafikkortet kraschat på något sätt, men frågan är bara vad som hänt? Någon som känner till liknande problem och kan peka på exakt vad det kan bero på?

Vore mycket tacksam för svar snarast.

Tack på förhand!

Edit: Det gäller en bärbar dator från Asus.

Gammal tråd... Men jag har samma problem som du fast med en stationär. fick du det att fungera?

Besök oss på www.dirtyswedes.com en svensk funplay clan!