Vad är det för fel på min Casio Exilim EX-z19?

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på min Casio Exilim EX-z19?

Hejsan.
Har en Casio Exilim EX-z19 som jag köpte på MediaMarkt förra året.
Kvitto och garanti(?) och allt finns kvar så klart.
Även ett minneskort till denna kameran finns, 4 gigabyte. Det är ett: SanDisk Ultra II 4GB:are.

Men nu till mitt problem, som jag tror beror på minneskortet iaf, är, när jag tar max 2 kort med kameran, så kommer det upp ett fel meddelande, där det står Kort Fel.
Jag måste vänta 10 sekunder och stänga av och sedan på kameran igen.

Sen när jag kolla i instruktions boken skulle jag formatera om kameran, men då stog et V.G vänta = Var god Vänta, och efter 3 sekunder kom detta upp igen, Kort Fel.
Vad är det för problem och hur åtgärdar jag detta?
Mvh

Visa signatur

Mitt andra jag:
Gigabyte 890GX/SB850 - Phenom II X4 955BE - Corsair 4GB 1600MHz - PowerColor HD5850 PCS+ - Samsung F3 500GB
FD Define R2 - FD Newton R2 650W - BenQ G2222 LED 1080p - Logitech MX518 - Logitech UltraX

Permalänk
Medlem

Tja, åk och byt det felande kortet där du köpte det?

Har du provat kortet i en dator med kortläsare?

Permalänk
Medlem

Har tvärr ingen dator med kort läsare.
Digital Kameran är köpt på elgiganten, ber om ursäkt.
Jag hittar inte kvitto till minneskortet trots att jag letat på vårat "SAMLING ALLA KVITTO" ställen osv...

Jag skall resa till Rhodos imorgon, vet inte vad jag ska göra..känns inte rätt o åka dit med en halv taskig kamera.

Visa signatur

Mitt andra jag:
Gigabyte 890GX/SB850 - Phenom II X4 955BE - Corsair 4GB 1600MHz - PowerColor HD5850 PCS+ - Samsung F3 500GB
FD Define R2 - FD Newton R2 650W - BenQ G2222 LED 1080p - Logitech MX518 - Logitech UltraX

Permalänk
Medlem

Jag har formaterat om minneskortet men inget hjälper.
Lyckas ta 1 bild sen står det KORT FEl och då stänger jag av kameran o väntar 2-3 sek och då blir det sk-t igen och jag kan inte ta ngn bild utan det kommer upp: Kort fel hela tiden.

Någon som är haj på Casio Exilim EX-z19 eller SanDisk Ultra II 4gb som vet vf detta inte funkar?

Detta har med minneskortet att göra då jag tar ut minneskortet och allt funkar fint, kan ta bilder , (2-3) st p.ga det interna minnet är skit litet...

Vill ha snabba svar, ska resa imorgon och vill verkligen ta fina bilder!

Visa signatur

Mitt andra jag:

Permalänk
Hedersmedlem

Det är bara att snabbt köpa något billig SD kort och se om det fungerar då det är bråttom men en sak du kan testa först är att formatera minnet i datorn med gamla FAT och sedan formatera minnet i kameran igen.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Nu är det väl redan för sent antar jag men Zieger Teknik AB i Linköping är officiell serviceverkstad för Casio digitalkameror. Då det här för mig låter som ett serviceärende så kan jag bara rekommendera att du antingen kontaktar en serviceverkstad för Casios produkter eller att du vänder dig direkt till butiken där du köpte kameran så kan de kanske byta ut den direkt.

Från Casios webbplats:
013-31 88 12
casio@zieger.se

Från Ziegers webbplats:
Gottorpsgatan 5, 582 73 LINKÖPING
013 - 23 96 60
info@zieger.se

För övrigt kan jag bara rekommendera att du testar de saker som de andra har sagt här. Alternativet är annars en ny kamera. Kanske kan du hitta en bra digitalkamera i Grekland? Jag kan tänka mig att de ligger bättre i pris än i Sverige.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

Jag hade tyvärr inte med mig så mkt cash till grekland och det fanns ju bra system kameror men vet inte vilken man skulle välja o vraka mellan så jag kommer nog iaf köpa en system kamera till jul eller något då jag även sparat lite pengar förhoppningsvis.

Jag ska faktiskt testa detta med att köpa nytt minneskort kanske eller så hittar jag kvittot (som syrran har) tror jag, om hon inte slängt det, och försöker prata med mediamarkt där jag även köpte minneskortet.

Men vi löste det genom att ta brosshans kamera som dock går på batteri, det var la hyffsat!
Och btw, grekland har skyhöga priser

Visa signatur

Mitt andra jag: