Tips på handkontroll

Permalänk

Tips på handkontroll

Håller på att leta efter en kontroll till pc, gärna ps3 liknande kontroll. Det ska gå bra att spela spel som tex Splinter Cell, GTA, bilspel mm.

Vill ha en med bra kvalitet, den analoga styr-delen måste funka ordentligt. Tex trycker man ner den analoga styrdelen så klickar det(användbart om man ska gå in i zoom-läge med vapen, om det nu går på pc? Ni som spelat uncharted 2 vet vad jag menar).

Så ni får gärna ge mig tips .)

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Håller på att leta efter en kontroll till pc, gärna ps3 liknande kontroll. Det ska gå bra att spela spel som tex Splinter Cell, GTA, bilspel mm.

Vill ha en med bra kvalitet, den analoga styr-delen måste funka ordentligt. Tex trycker man ner den analoga styrdelen så klickar det(användbart om man ska gå in i zoom-läge med vapen, om det nu går på pc? Ni som spelat uncharted 2 vet vad jag menar).

Så ni får gärna ge mig tips .)

Xbox 360 kontrollen är ju bra och har så det klickar när man trycker ner spakarna. Men den är inte särskillt lik PS3 kontrollen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Xbox 360 kontrollen är ju bra och har så det klickar när man trycker ner spakarna. Men den är inte särskillt lik PS3 kontrollen.

Men funkar den till pc? Har fösökt att få igång ps3 dosan till datorn, men spelen känner inte av den trots att jag laddar ner programvara/drivrutiner till den.

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Men funkar den till pc? Har fösökt att få igång ps3 dosan till datorn, men spelen känner inte av den trots att jag laddar ner programvara/drivrutiner till den.

Xbox kontrollen har större samarbete med pc eftersom de har en gemensam nämnare: Microsoft.

Annars finns det ju en stor mängd dosor (speciellt från logitech) som har en liten rippoff känsla på Dualshock-dosorna!

ANNARS finns det en ganska annorlunda lösning eller vad man ska kalla det. Jag kör själv med den då jag gillar ps2 kontrollern samt kör Stepmania ibland med dansmatta.
EMS USB2 PlayStation 2 Tillbehör
Jättebra programvara finns att ladda ned till den, dock lite dålig kompatiblitet med Windows 7 fast det är bara att kolla efter vista installationen och så fungerar det galant! Går att ställa in så att knapptryckningarna blir "bokstäver" eller "joystick knappar".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Men funkar den till pc? Har fösökt att få igång ps3 dosan till datorn, men spelen känner inte av den trots att jag laddar ner programvara/drivrutiner till den.

Jodå, det är bara att koppla in Xbox-kontrollen i USB-porten på datorn. Behövs inga drivers. Funkar galant!
Har du endast trådlös så blir det lite knivigare :/

Visa signatur

Ryzen 5600X, Gigabyte RTX 3070 GAMING OC, 32GB Ballistix (3600 CL16)
Fractal Design Meshify C Mini, MSI MAG B550M MORTAR, Kraken X53, WD Black SN850

Permalänk
Entusiast

köp en 360 kontroll för pc(med usb), den är förprogrammerad i princip alla nya spel som stödjer kontroll.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

tänk på att du inte kan köpa vilken trådlös kontroll som helst måste vara den med den medföljande adaptern eller den med sladd

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem

Egenskaper för Microsoft Xbox 360 Wireless Gamepad (Xbox 360/PC) (Original) Denna står det ju "Konsolstöd PC, Xbox 360" Så det måste la betyda att dendär adaptern medföljer eller har jag fel?

Microsoft Xbox 360 Gamepad (Xbox 360/PC) (Original) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Handkontroller Men orkar du med sladd så är det ett bättre köp (billigare och man slipper batterier och det finns ingen tvekan om att den kommer gå till pc direkt när du packar upp den)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Har en Saitek P380 och en PS3 kontroll(som jag nu fick att funka), dessvärre funkar inte Splintercell med något av dem. Har läst att det spelet inte ska funka med kontroll, dock när man går in i inställningsmenyn så finns det så man kan välja kontroll och då är det(tror jag) en xbox kontroll.

Någon som kört detta spel på pc med kontroll?

Skrivet av Grasp247:

tänk på att du inte kan köpa vilken trådlös kontroll som helst måste vara den med den medföljande adaptern eller den med sladd

Har du någon länk till den som har det på prisjakt?

Är det en usb adapter som gör att man kan köra 360 kontrollen trådlöst på datorn?

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Egenskaper för Microsoft Xbox 360 Wireless Gamepad (Xbox 360/PC) (Original) Denna står det ju "Konsolstöd PC, Xbox 360" Så det måste la betyda att dendär adaptern medföljer eller har jag fel?

Microsoft Xbox 360 Gamepad (Xbox 360/PC) (Original) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Handkontroller Men orkar du med sladd så är det ett bättre köp (billigare och man slipper batterier och det finns ingen tvekan om att den kommer gå till pc direkt när du packar upp den)

Hur länge håller ett par uppladdningsbara AA 2700 batterier?

Vilken av dessa två?
Produktjämförelse hos Prisjakt

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

köp en 360 kontroll för pc(med usb), den är förprogrammerad i princip alla nya spel som stödjer kontroll.

Precis, fippla inte med trådlösa kontroller alls tycker jag.
Jag har en 360-kontroll med USB & skillnaden mellan den & de trådlösa 360-pads:en
är ungefär lika stor som trådlös vs. USB-mus när man spelar. Sladd vinner.

Mvh

Permalänk

Var och köpte en 360 wireless play & charge paket, så kopplade med usb ingången. Datorn hittar inte den, misslyckas när den ska installera automatiskt drivrutiner

Har prövat colin mcrae dirt men inte hittar den dosan, inte i splinter cell heller. Har installerat Microsoft 360 accessories, men den känner inte av den iallfall.

Hur ska man gå till väga?

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Var och köpte en 360 wireless play & charge paket, så kopplade med usb ingången. Datorn hittar inte den, misslyckas när den ska installera automatiskt drivrutiner

Har prövat colin mcrae dirt men inte hittar den dosan, inte i splinter cell heller. Har installerat Microsoft 360 accessories, men den känner inte av den iallfall.

Hur ska man gå till väga?

det funkar inte med play & charge kit utan det ska vara en usb dosa som följer med den trådlösa kontrollen alltså den säljs ej seperat utan endast tillsammans med själva kontrollen

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grasp247:

det funkar inte med play & charge kit utan det ska vara en usb dosa som följer med den trådlösa kontrollen alltså den säljs ej seperat utan endast tillsammans med själva kontrollen

googlade och hittade
Xbox 360 Wireless Gaming Receiver For Windows White - Gadget Asia

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb