Permalänk

Project: Nuclear Winter

Jag måste ju bara berömma alla fina byggen här på SweC. De e de som inspirerat mig till att börja lite själv

Jag har bara byggt ihop ett par datorer förut, aldrig moddat.

Fractal Design släpper Define R3 och självklart ska en vit sådan inhandlas.
I den kommer prylarna i sign att sitta. Med eventuell uppgradering till GTX460 inom en snar framtid.

Mina planer med detta projekt är som följer:
[x]-Komma på ett passande namn på projektet. "Project: Nuclear Winter"
[x]-Lacka H50'n vit. (Pumpen samt ytterkant på radiatorn)
[x]-Sleeva PSU med MDPC-X Aquamarine blue & Whie sleeving.
[x]-Lacka GTX 260 vitt.
[x]-Fixa Optisk enhet i vitt eller svart. Lutar åt en lackad Samsung SH-S223C inkl. Nero & svart/silver/vit front - Inet.se
[x]-Fixa fläktstyrning i vitt eller svart. Zalman ZM-MFC1 Plus, fläktkontroller, Silver - Inet.se
[x]-Någon form av vit LED fläkt. Lutar åt Enermax Cluster Cooling Stuff, vattenkylning till datorer
[x]-Plåt/plexi för burarna.
[x]- Fönstermodd
([ ]-Vattenkylning.)

Mvh Blackgoat

Edit: Fixat en lite lista över vad som ska göra.

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Proffsmoddare

Varför inte vitt och aquablue sleeve? Inget fel att ha vitt istället för svart menar jag. Sen tycker jag att du ska försöka täcka för 5.25" och 3.5" platserna och eventuellt göra någon form av låda till PSU området. Det gör allt så cleant.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Varför inte vitt och aquablue sleeve? Inget fel att ha vitt istället för svart menar jag. Sen tycker jag att du ska försöka täcka för 5.25" och 3.5" platserna och eventuellt göra någon form av låda till PSU området. Det gör allt så cleant.

Tack för responsen
Satt å pillade lite på MDPC precis och det blir nog vitt/aqua rakt igenom
Har också lite funderingar på en plexi skiva framför burarna. Om jag inte missminner mig så hade väl du just plexi för buren i Cl[M]ean bygget?
I skrivande stund kom "White Trash Beautiful" med Everlast upp i spellistan, varför inte kalla lådan för det liksom ;)?
Det är lite att fila på, men å andra sidan så är det ju ett par dar tills att lådan släpps på marknaden.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Proffsmoddare

Det är en mycket bra ide och ja, jag hade ju så. Du kan ju kolla på bygget genom att klicka i länken i min sig. Feel free to steal whatever idea you like.

White Trash Beautiful är helt klart ett intressant projektnamn.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Det är en mycket bra ide och ja, jag hade ju så. Du kan ju kolla på bygget genom att klicka i länken i min sig. Feel free to steal whatever idea you like.

White Trash Beautiful är helt klart ett intressant projektnamn.

Låter fint!
Mjo ska fila lite på det.

Det kommer väl lite bilder när det hela börjar röra på sig.
Dock har jag inte tillgång till nån vidare kamera.
Men den dagen den sorgen!

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Blackgoat:

Låter fint!
Mjo ska fila lite på det.

Det kommer väl lite bilder när det hela börjar röra på sig.
Dock har jag inte tillgång till nån vidare kamera.
Men den dagen den sorgen!

//BG

Du får tänka extra mycket när du tar bilderna. Känner du att du behöver hjälp eller vill bolla idéer så kan du lägga till mig på MSN, är där relativt ofta numera pågrund av Echo och några andra projekt.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Du får tänka extra mycket när du tar bilderna. Känner du att du behöver hjälp eller vill bolla idéer så kan du lägga till mig på MSN, är där relativt ofta numera pågrund av Echo och några andra projekt.

Schyst! Det kan nog behövas då jag är lite ny på området själv

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

Blergh.. Motgång nummer 1 redan innan det börjat..
Har ju tålamod som ett litet barn på julafton. Vill göra allt nu!
Iaf. Skulle lacka H50'n... Med en sprayburk som inte ville fungera, så just nu ser det bara förj***igt ut..
Ska slipa ner färgen och försöka med en ny burk de närmaste dagarna.
Nån bild vågar jag inte ens ta på eländet!

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Hedersmedlem

Kommer det bli bilder i denna tråd eller ska du starta ny? Säg till i så fall för detta ska följas

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Kommer det bli bilder i denna tråd eller ska du starta ny? Säg till i så fall för detta ska följas

Det blir nog en ny när det hela är igång på riktigt så att säga
Såg att chassit blir nån vecka försenat 21/8
Fractal Design Define R3, Vit - Inet.se

Men har lite att pilla med under tiden. Ska nog slänga iväg en beställning till Nils på MDPC-X nån dag här.
Blir mitt första nätagg jag sleevar också
Ska bli kul!

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

Nu är det så att jag börjat pilla med grafikkortet också.
Kan säga att det är det värsta jag varit med om på länge......
Mitt Gtx 260 med referenskylare är helt täckt av klistermärken, nån laminerad skit som föll i småbitar när jag började dra bort den. Har aldrig varit med om maken till klister att inte gå bort. Jag provade med massor av olika lösningsmedel (Farsan jobbar i färghandel och har tillgång till kemikalier som normalt får färg och plast att krypa iväg av bara åsynen av flaskan)
Men icke!!!
Det slutade med att jag tog fram "Dremeln" och misshandlade plasten så hårt att klistret försvann men nu är det skador överallt....
Just nu ligger det på arbetsbänken och väntar på att spacklet ska torka.
Kommer lägga upp bilder i ett galleri senare, kanske när det blir dags för PSU sleeving.

Har även en fundering på val av nätagg. Först tänkte jag modda mitt nuvarande vx550w. Men fick lite extra på lönen nu så det blir nog ett nyinköp ist.
Kikade lite på ett Corsair CMPSU-750AX 750W - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Nätaggregat
Just förför att det är helmodulärt, alltså även 24pins ATX'n, på det viset slipper man öppna det och riskera att förstöra saker ( med min vanliga otur) vid sleeving
Mer kommer !

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

Hmmm. Vet inte om jag borde dela med mig av detta, men alltid roar det någon

Har lackat färdigt Graffekortet och H50 och monterat ihop allt igen.
In med det i lådan tänkte jag å skickade i det.
Startade datorn, allt fungerade som vanligt.
Startade Core Temp när jag kom in i windows.
Cpu temp: 85 grader........
Jahaa?!...
Lossade på pumpen för att kolla så den inte hamnat snett eller liknande.
Ser ett väldigt konstigt mönster i kylpastan på prollen. En kant rakt över och så har det inte flutit ut som de ska.
Upptäcker sen att maskeringstejpen sitter kvar på kopparbasen på pumpen... >.<
Shit happens när man stressar fram saker
Nu ligger den på sina 22 grader igen

Blev rätt stiligt med ett par vita detaljer i lådan tycker jag.
Bilder kommer i galleri när Sleevingen börjar!

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Proffsmoddare

Hx750 är inte helmodulärt, sitter på mobilen så orkar inte svara på allt annat. Väldigt intressanta uppdateringar trots att det inte är några bilder.

Edit: såg att det var ax. My bad.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

BAH, skulle också vilja ha ett projekt att dra igång :P, men skulle bli galen utan dator i ex antal veckor.

Och att bygga en till är lite dyrt o0, för mig iaf.

Men gillar ditt färg val. Tror det kommer bli riktigt clean.
och lycka till med sleaven!

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Skrivet av sack:

Hx750 är inte helmodulärt, sitter på mobilen så orkar inte svara på allt annat. Väldigt intressanta uppdateringar trots att det inte är några bilder.

Ax750 är det som gäller inte Hx.
Skulle haft en 20" utrullbar skärm till mobilen eller va säger du ?
Ska se om jag inte kan fixa in ett par bilder i denna tråd å!

Skrivet av Livingdead4life:

BAH, skulle också vilja ha ett projekt att dra igång :P, men skulle bli galen utan dator i ex antal veckor.

Och att bygga en till är lite dyrt o0, för mig iaf.

Men gillar ditt färg val. Tror det kommer bli riktigt clean.
och lycka till med sleaven!

Ja det är inte lätt när abstinensen slår till
Ja det tror jag å!

Sitter å filar lite på ett projektnamn å.
Nåt med Arctic eller Ice eller liknande kanske?

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

tycker nått med white lätt bättre.
Ice och artic är redan så använda.

förslag:

-Perfect White

-White Monster (beror lite på vad du har för hårdvara dock, monster kanske inte passar på en äldre hårdvara)

- White & Smooth

Kommer inte på några mer atm.

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Medlem

Tyckte ditt namn som du sa först lät fränt

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Skrivet av Livingdead4life:

tycker nått med white lätt bättre.
Ice och artic är redan så använda.
förslag:
-Perfect White
-White Monster (beror lite på vad du har för hårdvara dock, monster kanske inte passar på en äldre hårdvara)
- White & Smooth
Kommer inte på några mer atm.

Sant det är rätt uttjatat
Define R3 burken i vitt heter ju "Arctic White" tillochmed.

Sen e datorn i sig inget monster direkt så nej

'White Trash Beautiful' finns fortf kvar som alternativ

Kan inte rekommendera att måla H50 iaf. Färgen kommer inte stanna kvar på slangarna. Icke elastisk färg
Ska försöka lösa det med nån form av isoleringsband kanske?

Kommer en bild här på helheten i gamla burken.

Våga inte ens titta på den obefintliga kabeldragningen!!
Har bara kastat in allt i 5.25 buren.

Och en på kortet. Tyckte det blev rätt snyggt med ett par svarta detaljer i det vita

Detta var ett par "on the fly" bilder så att säga. Ska arrangera lite senare.
Kameran jag har tillgång till är rätt kass. ska försöka fixa till nåt vettigare sen till sleeving mm.

//Bg

EDIT: Bildstorlekar.

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

Det blev riktigt snyggt till slut. Riktigt, riktigt snyggt.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Skrivet av el_genius:

Det blev riktigt snyggt till slut. Riktigt, riktigt snyggt.

Kul att du gillar det

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Tycker att lackningen blev över förväntan faktiskt. Riktigt bra gjort.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Skrivet av Arginj:

Tycker att lackningen blev över förväntan faktiskt. Riktigt bra gjort.

Därav inga close-up's. ho ho
Nej men tack

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

Mmm. Gotta love Spotify

Först "White Trash Beautiful" med Everlast.
Nu "White Death" med Sabaton

All the choices! gaah..

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat med lackningen...
Blev sugen på att lacka något i min dator samt att köpa en backplate till grafikkortet som du har (fast till gtx 470)

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Proffsmoddare

Hade inte h50 gjort sig bättre med svart slang? Hade ju gjort det hela mycket enklare för dig också.

Och jo, en 20" skärm på mobilen vore inte helt fel.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Startade Core Temp när jag kom in i windows.
Cpu temp: 85 grader........
Jahaa?!...
Lossade på pumpen för att kolla så den inte hamnat snett eller liknande.
Ser ett väldigt konstigt mönster i kylpastan på prollen. En kant rakt över och så har det inte flutit ut som de ska.
Upptäcker sen att maskeringstejpen sitter kvar på kopparbasen på pumpen... >.<
Shit happens när man stressar fram saker

LOL
Sånt där kan få en att tillfälligt idiotförklara sig själv, fast samtidigt är det ändå rätt lättande när det är en sån lättfixat skitsak

Det vita (och svarta) ser grymt ut
Hur var det nu, vilka komponenter är det som kommer ha annan färg än vitt? Vissa svarta detaljer på grafikkort osv som på bilden, right? ... och du skulle behålla det blåa och svarta på moderkortet väl? ... men hur blev det med sleevningen sa du? Vitt och blått? För resten blir väl vitt i princip?

Namnen White trash beautiful, och White death funkar helt klart, men det finns alltid (bra och dåliga) alternativ

- The new black (alltså baserat på uttryck som "white is the new black")
- Project Contrast
- Milk, Mint & Licorice
- Bright future eller helt enkelt Bright white
- Moby dick (nja)
- Project Albino (fast då kanske det blåa borde vara rött )
- Whiteout
- Fade to white
- The Fridge ... eller (the) Cooler, Cool box, Ice box etc
- Kanske baserat på drinknamn med mjölk eller mint, tex Mint Julep, Heaven Sent, Grasshopper (borde dock kanske ha gröna detaljer istället för blått?) eller White russian?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av HoBb3:

Snyggt jobbat med lackningen...
Blev sugen på att lacka något i min dator samt att köpa en backplate till grafikkortet som du har (fast till gtx 470)

tack.
Jo en backplate gör de hela så mycket snyggare, dock satt ju min på när jag köpte det

Skrivet av sack:

Hade inte h50 gjort sig bättre med svart slang? Hade ju gjort det hela mycket enklare för dig också.

Jo, men det märkte jag ju först efteråt. Med facit i hand är allt lätt
Får se om det är så enkelt att bara "vicka" på slangarna så att färgen spricker. Har slut på kylpasta nu så tänker inte ta bort den igen förns jag beställt från Inet igen.
Blev rätt sugen på en H70 när jag såg den, Tycker den är snyggare. Fast det känns inte värt det just nu. Den kostar ju trots allt närmare tusenlappen.

Skrivet av Roger W:

LOL
Sånt där kan få en att tillfälligt idiotförklara sig själv, fast samtidigt är det ändå rätt lättande när det är en sån lättfixat skitsak

Det vita (och svarta) ser grymt ut
Hur var det nu, vilka komponenter är det som kommer ha annan färg än vitt? Vissa svarta detaljer på grafikkort osv som på bilden, right? ... och du skulle behålla det blåa och svarta på moderkortet väl? ... men hur blev det med sleevningen sa du? Vitt och blått? För resten blir väl vitt i princip?

Namnen White trash beautiful, och White death funkar helt klart, men det finns alltid (bra och dåliga) alternativ

- The new black (alltså baserat på uttryck som "white is the new black")
- Project Contrast
- Milk, Mint & Licorice
- Bright future eller helt enkelt Bright white
- Moby dick (nja)
- Project Albino (fast då kanske det blåa borde vara rött )
- Whiteout
- Fade to white
- The Fridge ... eller (the) Cooler, Cool box, Ice box etc
- Kanske baserat på drinknamn med mjölk eller mint, tex Mint Julep, Heaven Sent, Grasshopper (borde dock kanske ha gröna detaljer istället för blått?) eller White russian?

Ja man kände sig ju rätt pantad för ett par sekunder
Men började garva när jag såg tejpen.

H50, grafikkortet och PSU'n är det som ska få/ har fått en skvätt vitt.
Fractal Design R3 i vitt har ju redan lite svarta detaljer inuti så det kommer nog matcha rätt bra.
Sleevingen blir MDPC-X Vit och ljusblå (matchar moderkortet, som förblir orört)
Över 5.25" och 3.5" burarna blir det Plexiglas, lackat på något vis.
Funderade på om man skulle kunna få dit projekt-namnet på något vis.

Ska nog klippa en hel del kablar från PSU'n då det är massor av Molex och S-Ata power kontakter.
Jag kommer ha 1, max 2 HDD's i lådan så det känns inte värt det.

Ska köpa en Sata DVD läsare så man blir av med Molex och IDE kablarna dit också. IDE skämmer ju som fan i lådan. :S

Namnet kommer nog ta ett tag att komma på, många roliga förslag där Roger

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Hmm, blåa eller vita (eller svarta?) satakablar tro? (jepp, IDE:t måste bort )

Kommer bli ett mycket snyggt bygge

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Hmm, blåa eller vita (eller svarta?) satakablar tro? (jepp, IDE:t måste bort )

Kommer bli ett mycket snyggt bygge

Det blir blå Sata data kablar. Blir nog snyggt mot det vita
Det hoppas jag å

Strular lite med Swedbank när jag ska betala MDPC-X just nu >.<
Alltid något som ska jävlas!
Får köra på att "det blir roligare när det går bra då"

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Förresten, vad använde du för färg när du lackade, och hur gick du tillväga? Är själv sugen på att göra något liknande när jag fått mitt FD R3.

Kan du beskriva hur du gjorde med själva lackningen? Något man bör tänka på? Hur många gånger lackade du? Var det sprayfärg du använde? Vilken? Måste man tänka på någon speciell värmetålighet när det gäller färgen? Vart köpte du färgen? Etc... Många frågor...

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF