Permalänk
Medlem

Mus känslighet

Tja, jag har en Razer diamonback, den fungerar utmärkt, utöver när jag kommer till spel. Den har alltid för hög känslighet, när jag mixtrar med känsligheten i spelet, så gör det ingen skillnad på max eller lägst, den stannar på samma.

I Windows satte jag ner musen till typ lägst, och startade spelet, men det blev ingen skillnad, lik som i configurations programmet för Razern, som i övrigt tycks reagera och bli samma som windows inställning. Hur kan jag få ner känsligheten? varken windows "mus" inställningar eller razerns eget inställningsprogram fungerar. Lik som att det inte svarar, om inte bara blir högre, i spel jag spelar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 32GB (4x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Har du senaste drivrutinerna och firmware?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

jag upplever samma med Razer Mamba och Saitek Cyborg. Dock endast i Mass Effect 2, inget annat spel.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Hedersmedlem

Nyare spel, bland annat Mass Effect 2, är ofta så dåligt portade från konsol att det är omöjligt att få musen att fungera tillfredställande. Vilka spel har du problem med? Nämn alla. Det är troligen inget fel på musen, utan på spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Nyare spel, bland annat Mass Effect 2, är ofta så dåligt portade från konsol att det är omöjligt att få musen att fungera tillfredställande. Vilka spel har du problem med? Nämn alla. Det är troligen inget fel på musen, utan på spelen.

Det gäller främst Far Cry 2 och mirrors edge just nu. Men även cs har jag för mig strular. Det är kort sagt bara Bad company 2 just nu som har en justerbar känslighet :s

Jag tankade hem den senaste drivrutinen, till synes, från razer. Men det jag ändrar där, går att ändra bor i windows egna musinställningar, då ändras den automatiskt. Den går kort sagt bara efter windows.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 32GB (4x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SellahiR:

Det gäller främst Far Cry 2 och mirrors edge just nu. Men även cs har jag för mig strular. Det är kort sagt bara Bad company 2 just nu som har en justerbar känslighet :s

Jag tankade hem den senaste drivrutinen, till synes, från razer. Men det jag ändrar där, går att ändra bor i windows egna musinställningar, då ändras den automatiskt. Den går kort sagt bara efter windows.

Hej, jag såg ditt meddelande, ursäkta att jag har glömt bort din tråd!

Det är ett märkligt problem du har, och förutom att installera om drivrutinerna och avinstallera andra musdrivrutiner så har jag inga tips på hur du ska lösa problemet. Däremot så föreslår jag att du testar musen i en annan dator och ser om det blir samma problem. Min gissning är att problemet inte kvarstår, och då kan man dra slutsatsen att något har gått fel med mjukvaran/drivrutinerna på din dator. Sista utvägen är väl att installera om Windows, men det ska ju inte behövas tycker man... Du har inte gjort några "CPL mouse fix" eller dylikt elände? Vilket OS har du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Hej, jag såg ditt meddelande, ursäkta att jag har glömt bort din tråd!

Det är ett märkligt problem du har, och förutom att installera om drivrutinerna och avinstallera andra musdrivrutiner så har jag inga tips på hur du ska lösa problemet. Däremot så föreslår jag att du testar musen i en annan dator och ser om det blir samma problem. Min gissning är att problemet inte kvarstår, och då kan man dra slutsatsen att något har gått fel med mjukvaran/drivrutinerna på din dator. Sista utvägen är väl att installera om Windows, men det ska ju inte behövas tycker man... Du har inte gjort några "CPL mouse fix" eller dylikt elände? Vilket OS har du?

Illa :/ jag har inte mixtrat med musen alls, utöver att försökt fixa ner drivrutiner till den. Men eftersom att dessa inte biter är jag rådslös. Jag hade en 3.0 innan, den behövde som behant inga dricrutiner för att fungera precis som den skulle. Men Razern har bara varit till besvär. Jag har win7 profesional tror jag, 64bit. Jag köper hellre en ny 3.0 eller liknande istället för att formatera om datorn för att det orkar jag verkligen inte :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu vet jag till min förfäran att det är datorn problemet måste ligga vid. Jag köpte nyss Medal of honor, fick hem det och spelade singel player. Känsligheten var i mitten av mätaren och var TOK hög, jag sänkte ner den i förhoppning att det skulle bli bättre men det blev det inte. Jag känner av att det blir bättre, så musen lyssnar på mätaren lite gran, men inte på lång vägar så mycket som behövs. Bytte även mus, till ett okänt märke men med samma resultat Känsligheten i windows kan man ändra på, men den ändras inte i spelet då. Jag fattar itne vad det är som är fel :S någon som kan ha den MINSTA aning om vad felet är, snälla dela med dig / er!

Visa signatur

Permalänk

Testat ändra sensen direkt på musen? jag ändrar ALDRIG sens i spelen, ställer in allt på musen istället.

Du har ju 2 st knappar på... höger sida har jag för mig de e på diamondback (länge sen jag ägde en sån).

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

Testat ändra sensen direkt på musen? jag ändrar ALDRIG sens i spelen, ställer in allt på musen istället.

Du har ju 2 st knappar på... höger sida har jag för mig de e på diamondback (länge sen jag ägde en sån).

Knapparna på sidan gör ingenting, på internet så scrollas sidan ner, i spelet byter den vapen :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

På min Logitech G9x så finns det profiler för spel och allt övrigt windows shit. Där i spel profilen måste jag ändra känsligheten för alla spel. Det är väl inte så med din mus eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gris:

På min Logitech G9x så finns det profiler för spel och allt övrigt windows shit. Där i spel profilen måste jag ändra känsligheten för alla spel. Det är väl inte så med din mus eller?

Jag har upptäck något -för mig- revolutionerande. Jag installerade dom näst senaste drivrutinerna, och fick ÄNTLIGEN musen att ändras efter Dessa, tidigare var det _bara_ musinställningarna i windows som ändrade det. Nu kunde jag ändra det hur jag ville i razers config, MEN, här kommer jokern, spelet känner inte av det! det är fortfarande helt självständigt med typ 7-8 i sensetivity. Helt sjukt och jag är nu mer rådslös på vad jag ska göra än någonsin tidigare

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag gick in på spelets config och ändrade muskänsligheten där. Sen startade jag om datorn och då fungerade det! mest troligt behöver jag alltså bara ändra i spelets cfg och sen reboota. Tack för alls svar

Visa signatur