Permalänk
Medlem

Projekt: Dark Snow

Hej SweC! Då var det dags att visa upp mitt första riktigta bygge. Dark Snow. Jag har hållt på i ca 3 veckor med detta projekt och är snart avslutat.

Det började med att jag var i tankarna om att köpa en ny dator, utan några modifieringar och så. Sen när jag så sack's bygge tänkte jag "wow, ett sånt chassi måste jag ha" Det fanns inte att köpa någon stans så jag kikade på lite andra chassin, men sen en vacker dag låg det ute på marknaden så jag köpte det såklart.
Några dagar senare beställde jag komponenter och sleeves. Blev såklart dyrare än vad jag hade tänkt först men det var lätt värt det

Dator:
Chassi: Lian Li V1000b Plus II
CPU: I5 750 3,8GHz
Kylning: Corsair H50
GPU: Gigabyte GTX 470
Moderkort: eVGA P55 SLI FTW
Minnen: Corsair Dominator 1600MHz
PSU: Corsair 750w MDPC-x mod
HDD: Samsung 1TB

Projekt: Dark Snow

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Redigt snyggt du! Bra jobbat.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt 5p

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Proffsmoddare

Lika som bär?

Bra jobbat mannen, men än hoppas jag att du inte är klar. Finns mycket du fortfarande kan bättra på.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Bara jag som stör mig på att dom chassina är åt fel håll och uppochner ? xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Redigt snyggt du! Bra jobbat.

Skrivet av edberg24:

riktigt snyggt 5p

Tavk

Oj, det var likt Jo finns en del att förbättra.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fergerclock:

Bara jag som stör mig på att dom chassina är åt fel håll och uppochner ? xD

Haha det är ju super sexigt ^^

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av HoBb3:

Tavk

Oj, det var likt Jo finns en del att förbättra.

Man ska aldrig känna att man är klar och alltid leta nya möjligheter. Det finns alltid sätt att förbättra både sig själv och sitt bygge. Du har gjort ett riktigt bra jobb.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Man ska aldrig känna att man är klar och alltid leta nya möjligheter. Det finns alltid sätt att förbättra både sig själv och sitt bygge. Du har gjort ett riktigt bra jobb.

Tack
jag är nöjd för tillfället om man säger så, trodde aldrig det skulle bli såhär.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Hedersmedlem

Pfft fuskbygge, du har ju inte sleevat hela 24 pinnaren äh så länge det inte märks får man fuska

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fergerclock:

Bara jag som stör mig på att dom chassina är åt fel håll och uppochner ? xD

BTX-format

Skrivet av sack:

Man ska aldrig känna att man är klar och alltid leta nya möjligheter. Det finns alltid sätt att förbättra både sig själv och sitt bygge. Du har gjort ett riktigt bra jobb.

Du påminner om en klok gammalgubbe som sitter i sin gungstol och agerar rådgivare åt "folket".

Det var åtminstone min association.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av hirsch:

Du påminner om en klok gammalgubbe som sitter i sin gungstol och agerar rådgivare åt "folket".

Det var åtminstone min association.

Får hoppas att det är positivt.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Får hoppas att det är positivt.

I alla fall inte negativt, att vara gammal och klok är väl åtminstone ganska bra?

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Pfft fuskbygge, du har ju inte sleevat hela 24 pinnaren äh så länge det inte märks får man fuska

Håller med tyvärr 4p från mig vilket borde vara 5p, men att bara sleeva en bit eller adaptrar är inte uppskattat.

Utom 24-pin'en så jävlans snyggt bygge även om nytänkandet är lite bristande

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Pfft fuskbygge, du har ju inte sleevat hela 24 pinnaren äh så länge det inte märks får man fuska

Skrivet av Asheileon:

Håller med tyvärr 4p från mig vilket borde vara 5p, men att bara sleeva en bit eller adaptrar är inte uppskattat.

Utom 24-pin'en så jävlans snyggt bygge även om nytänkandet är lite bristande

Sleevsen skulle inte räcka till hela så det fick tyvär bli en adapter..

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Hemskt lik en annan build vi alla har sett..

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

snyggt jobbat! 5p

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragdeath:

Hemskt lik en annan build vi alla har sett..

Haha jo, är precis samma chassi också, inte lika dant utan samma

Skrivet av kadafi:

snyggt jobbat! 5p

Tack så mycket

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Gillar det... men finns mkt att förbättra, men vem har inte det?:P 4/5p från mej iaf!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av hirsch:

I alla fall inte negativt, att vara gammal och klok är väl åtminstone ganska bra?

Är fan bara 21, gammal och vis vill jag inte vara än. ^^, Men jag tycker att det är viktigt att uppmuntra folket till att ta tag i sina byggen och jag tycker att jag tillsammans med andra faktiskt bidrar en del genom just det.

Nämen för att hålla sig on topic. Jag tycker att det är kul att chassit hamnade hos någon som vill göra någonting med den och som uppskattar det jag gjort med den också. Lite saker har du gjort med den och även om det känns lite i hjärtat så tycker jag att det är bra. Skapa dig någonting eget mannen. Ser fram emot när du känner moddningslusten komma. Och när du tillslut skapar någonting enastående, ja då är jag stolt över att ha varit en bidragande faktor.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

sleeva mer! :D, jag har tillåmed sleevat fläktkablen inne i mitt nätagg haha

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

sleeva mer! :D, jag har tillåmed sleevat fläktkablen inne i mitt nätagg haha

HAHA! får väll sleeva lite mera då Blir nog imorgon om jag har tid

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fergerclock:

Bara jag som stör mig på att dom chassina är åt fel håll och uppochner ? xD

Då är iallafall grafik korten åt rätt håll

Permalänk
Medlem

vad heter chassit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FluXeN:

vad heter chassit?

Lian Li V1000b Plus II. Fast det säljs typ ingenstans längre. Vill du få tag på det finns det kanske i amerika eller något. Köpte det begangnat av "sack"

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Riktigt snyggt, full pott! Hur många meter Sleevning använde du? Tror du att 40m skulle räcka för ett liknande projekt?

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Medlem

nice mannen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willekillen:

Riktigt snyggt, full pott! Hur många meter Sleevning använde du? Tror du att 40m skulle räcka för ett liknande projekt?

Skrivet av sp0:

nice mannen!

Tack

Jag köpte 30m svart och 20m vit och efter att ha sleevat 2st pcie kontakter, 24pin förlängning. Fläktar mm så har jag en del över så 40 räcker nog

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Snyggt, ordning & reda, och snygga bilder!

Visa signatur

Corsair 600T, Amd X6 1090T, Gigabyte HD6870 CrossFire, Gigabyte GA-990FXA-UD5, Corsair Force 3 120GB SSD, Corsair AX850 PSU, Corsair XMS3 2000mhz 8Gb, Corsair H70

Permalänk
Medlem

Grymt nice!