Sim City 4: Deluxe på Steam.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002

Sim City 4: Deluxe på Steam.

Hade inte haft något emot ett litet spel att slöa som variation mellan SC2 omgångar, och vilket passar bättre än Sim City 4 som precis kommit upp på steam? Aldrig lirat 4an men dom tidigare var ju roliga förr i tiden. Frågan är då, på steam står det:

Citat:

System Compatibility
SimCity was tested for performance and hardware compatibility when it was originally launched. While the classic gameplay of SimCity 4 remains unchanged, unexpected performance and graphics issues with newer systems may occur. If you experience any performance or graphics issues, we recommend running in Windowed Mode and/or Compatibility Mode to maintain the intended experience.

Någon som provat det på en modern dator med W7 64-bit och vet ifall det fungerar bra eller ej? Tack på förhand!

Dator: Intel 6700K :: 16GB DDR4 :: GeForce GTX 1080 Ti :: Asus Xonar Essence ST :: Samsung 850 EVO 500GB
Kring : Eizo Foris FG2421 :: Philips Fidelio X1 :: O2Amp :: CM Storm Novatouch TKL :: SteelSeries Rival 300
Misc. : YouTube :: Steam :: StarCraft II :: Street Fighter V

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Finns en del kommentarer på Steam forumet om det;
Windows 7 64-bit - Steam Users' Forums

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kävlinge
Registrerad
Nov 2009

jag har win7 och har steam funkar utan problem.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av nobleman:

jag har win7 och har steam funkar utan problem.

det jag ville höra, tack

var väldigt mixade svar på steam's forum och man vet ju inte vilka tomtar det är som skriver där.

Dator: Intel 6700K :: 16GB DDR4 :: GeForce GTX 1080 Ti :: Asus Xonar Essence ST :: Samsung 850 EVO 500GB
Kring : Eizo Foris FG2421 :: Philips Fidelio X1 :: O2Amp :: CM Storm Novatouch TKL :: SteelSeries Rival 300

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Finns tyvär precis lika många tomtar här..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Apr 2009

Hade jävliga grafikproblem när jag testade det på maindatorn, allting var kantigt och såg allmänt fult ut.
Testade det sen på min gamla laptop, där funkade det däremot perfekt.

Båda datorerna har Win 7 x64.

Så jag tror det funkar bättre på äldre hårdvara med Win 7.

| FX-6300 | GA-78LMT-USB3 AM3+ | HD6950 DCII | 8 GB DDR3 | 128 GB SSD | 2 TB HDD | Strider Essential 500W | P180 Mini | Win 8 Pro x64 |
Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av tcntad:

Finns tyvär precis lika många tomtar här..

Det finns det säkert, men jag litar mer på folk här än något annat forum, därför ställde jag frågan även här.