Vilken är just din FavoritInstance?

Permalänk

Bästa instanserna? Tja, av någon anledning så tyckte jag det var sjukt roligt att förstöra för hordes som skulle döda Azuregos i Azshara Annars så är Onyxia sådär 4 månader efter vanilla release en otrolig känsla. BWL var hemskt.

Bästa inomhusinstansen - Onyxia
Bästa utomhus"instansen" - Azuregos
Bästa 5 manna - Deadmines (mest tack vare alla minnen, 2 mages, 2 präster å 1 rogue som tank)
Bästa 10 manna - ICC (samma här, mest tack vare folket man spelade med)

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Sunken Temple måste ju även ha varit en av Blizzards favoritinstanser med tanke på att de gjort en nästan exakt replika på den även i WotLK.

Vilken instans tänker du på? ;o

Permalänk
Medlem
Skrivet av muddiz:

Vilken instans tänker du på? ;o

Skulle gissa på Gundrak. Dock håller jag inte med om att den är så jäkla lik ST. Båda instancerna har troll. Typ...

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

BRD - Kör just nu upp en ny gubbe och kör ganska mycket instancer och måste säga att Blackrock Depths är riktigt kul. den är hur stor som helst, massa grejer att gör och väldigt olinjär.

[edit]
Ett stort plus är att det finns en boss där nere som heter Korv (en tauren också)

Permalänk
Medlem

Scholomance, Zul´Gurub och BWL, Karazhan är också riktigt cool instans bara att man lätt missar det.

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Jag har alltid gillat ZG. Tycker dom lyckats med bossarna, looten och hela instancen i sin helhet.

Håller med. Bästa var att även om man slet som ett djur i en ny guild så var man ändå jävligt glad över att få lite blå gear och även om man inte var den som fick looted av Hakkar så var man glad över att man fått ner bossen och någon i guilden fått välförtjänad loot

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
SpelClockers

Hehe jag glömmer aldrig "spiderman" settet för warrior i zg ,såg för jävla roligt ut.
ZG är en i klass för sig helt klart.

Permalänk
Skrivet av Kryll:

BRD - Kör just nu upp en ny gubbe och kör ganska mycket instancer och måste säga att Blackrock Depths är riktigt kul. den är hur stor som helst, massa grejer att gör och väldigt olinjär.

[edit]
Ett stort plus är att det finns en boss där nere som heter Korv (en tauren också)

Håller med, BRD är min favorit, är stor men blir aldrig långtråkig.
Som du säger olinjär

Visa signatur

Intel Core i7 860 3,6 GHz | Corsair 6GB DDR3 1600MHz | 580 GTX | Asrock P55 Deluxe3
Förra Gaming datorn Media datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Skulle gissa på Gundrak. Dock håller jag inte med om att den är så jäkla lik ST. Båda instancerna har troll. Typ...

Mja, mer det där att man ska döda lite bossar runt i en cirkel innan man kan gå på sista bossen.

Skrivet av subaru_impreza:

Håller med, BRD är min favorit, är stor men blir aldrig långtråkig.
Som du säger olinjär

Fattar inte vad ni ser i BRD ärligt talat. För mig har den alltid bara varit ångest. Lång, svår (tja, inte nu längre, men en gång i tiden wipade man rätt friskt där) och tja... jag tycker den är tråkig. Var dessutom jobbigt om ingen hade nyckeln

Permalänk
Avstängd

Karazhan utan tvekan. Jag satt och läste och youtuba Karazhan som tusan innan jag dingade 70. Gillar musiken som påminner om Castlevania och atmosfären där inne.

YouTube - Karazhan the Movie Trailer

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

BWL/ZG är lätt bäst tycker jag:D!
Min personliga åsikt är dock att allt efter vanilla wow suger.
Mest eftersom att jag upplevde det som att Bilzzard gjorde alla instances så jävla lätta. De sade att de gick över till 25/10-man istället för 40/20-man för att varje individ skulle betyda mer i raiden. Då var de tvungna att göra allt så jävla lätt eftersom att alla p12 som ville få epics inte kunde få det eftersom att de faktiskt behövde skills för att kunna döda något om de bara var 10 pers. WoW har gått käpprätt åt helvete enligt mig.
Ett exempel är ju VoA, 10 minuter, har man tur på rollen så får man ett tier-item... det dummaste jag någonsin har sett.

Visa signatur

i5 4670K @ 3.8 GHz - Arctic Freezer 7 Pro Rev. 2 - ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB - Corsair 8gb 1600 MHz - G1.Sniper Z87 - 650 W PSU - G2420HDBL (1920*1080) - Fractal Design R3
inet fraktfritt

Permalänk
Medlem

Nu när cata är här, har ni ändrat er? (:

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Jag har bara kört 3 instanser än men jag tycker det är mer taktik och mindre in och kötta nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Nu när cata är här, har ni ändrat er? (:

Med Cata åker både Deadmines och Shadowfang keep ner i botten imo.
Alla Cata dungeons är riktigt tråkiga.

Favoriten måste vara Gamla Maraudon, när man gick hela på en gång asså eller Karazhan. Ahn'qiraj raidsen ligger båda två bra till med.