Permalänk
Medlem

Har gjort en ny youtube film YouTube - ‪GTX 470 and i5 750 3,8GHz - Project: Dark Snow‬‎ och sen har jag varit på fotbollsträning, lekt med hunden i typ 1 timme också.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av tistatos:

Nu skall vi se, Xerbee: var det inte 14 st kameror ;)?

samma bit som xerbee skriver angående kameror, annars pillat på trådning till ett plugin

Det har du ju alldeles rätt i! Blev rätt virrigt med alla kablar och fästen där ett tag.

Permalänk
Hedersmedlem

Har inte gjort något vettigt förens nu på kvällen, kl 18:15 åkte man till grannen och firade honom eftersom han fyllde 60 idag. annars resten av dagen så surfat runt lite och blev klar med Blue Shift

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Köpte hem 25kg sand till det nystartade akvariumet idag.
Ska hälla ut det imorgon bitti eller så.
Kom hem runt 7 - 8 tiden på kvällen. Hade vägarna förbi Huddinge Zoo, kollade på lite nya filter då mitt filter FX5 börjat krångla.
Tog mig sedan in till Game, för jag behövde lite grejer till mitt PS3. Kom hem, åt lite och sov bort vissa problem .

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk

Jag har spelat sc2 och kollat the big bang theory. Imorrn kommer jag fortsätta med det

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Idag har jag vaknat för sent, städat mitt rum, haft huvudvärk, spelat lite gitarr, spelat lite datorspel, fixat skrivare- och scannerdrivisar till alla i familjen, ätit, badat, spelat lite mer, Stumblat, tittat klart på Californication S3, tittat på diggnation och här är jag nu

Det ser ju ut som jag har hunnit med väldigt mycket fast jag gjort så lite!

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem
Skrivet av acke5:

Köpte hem 25kg sand till det nystartade akvariumet idag.
Ska hälla ut det imorgon bitti eller så.
Kom hem runt 7 - 8 tiden på kvällen. Hade vägarna förbi Huddinge Zoo, kollade på lite nya filter då mitt filter FX5 börjat krångla.
Tog mig sedan in till Game, för jag behövde lite grejer till mitt PS3. Kom hem, åt lite och sov bort vissa problem .

Tänkte faktiskt köpa ett FX5 filter, är du missnöjd med det?

Ont:
Plockat kantareller och karljohan, sedan sålt och donat lite på tradera och till sist spelat lite bf2.
I stora drag.

Permalänk
Skrivet av SteFFoo:

Tänkte faktiskt köpa ett FX5 filter, är du missnöjd med det?

Ont:
Plockat kantareller och karljohan, sedan sålt och donat lite på tradera och till sist spelat lite bf2.
I stora drag.

Ja
De är bra i början, mitt krånglar, det brummar lite då och då.
Sedan så filtrerar det alldeles för fort för mina channor.
Vad har du i din soppa?

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av acke5:

Ja
De är bra i början, mitt krånglar, det brummar lite då och då.
Sedan så filtrerar det alldeles för fort för mina channor.
Vad har du i din soppa?

Ok, har läst ungefär samma saker. Verkar vara lite blandade åsikter om den.
Har ett 375 liters med lite praktbotior, bottentittare och diverse som behöver ett rejält filter

Permalänk
Skrivet av SteFFoo:

Ok, har läst ungefär samma saker. Verkar vara lite blandade åsikter om den.
Har ett 375 liters med lite praktbotior, bottentittare och diverse som behöver ett rejält filter

Dom är speciella haha ^^
Fundera över det Ingen stress hehe.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Avstängd

Idag har jag inte gjort mycket.:) Däremot kan jag berätta en komisk grej som hände på den lokala pizzerian igår:D:

Jag beställde ingen pizza utan jag får - då jag känner ägaren - göra en "MacEnkronan special" i form av en vegetarisk turkisk hamburgare.:) Det är inte den veggo-sk*ten som scan gör av vad vet jag och som bara smakar mjöl...:P Nej detta är en *:Driktigt:D* god vegetariansk hamburgare som verkligen smakar gott.:D:) I alla fall:

En kille som inte kunde prata kom in (jag åt min hamburgare helt fredligt:)) och ville ha mat. Tydligen kunde han inte prata så ägaren och kunden skrev till varandra men ägaren pratade ändå med kunden då kunden kunde höra.:P Så hör man ägaren säga:
-"Om du inte kommer med 100-lappen så lovar jag dig att jag kommer stå och vakta utanför ditt hem (kundens hem som ligger ett stenkast från pizzerian) tills du har betalat!!! Jag är inte din pappa!"... Ja så där höll det på. Lite senare frågade jag ägaren hur det kunde komma sig att han var så "bestämd" t.o.m. lite hotfull mot kunden?

Då berättade ägaren att nämnda kund hade kommit in för 6 månader sen och bett om mat för att han hade varken mat eller pengar...på något sätt (ägaren är verkligen jättesnäll:) jag har fått handla på krita där en sommar då jag hade det tufft.:)^^ Inte alla som skulle göra det men sen är jag stamkund) hade kunden fått ägaren att gå med på att - i två omgångar - ge krita á 100 kr. Sen hade det dröjt - hör och häpna - ett helt halvår för kunden att betala tillbaka. Eller snarare: kunden hade inte dykt upp utan det var ägaren [av pizzerian] som fick tag i kunden när denne gick förbi pizzerian igår. Så av det hackiga samtalet verkade det som att kunden påstod att han inte hade pengar (yeah right;):P) men att han skulle låna de pengarna. Så ska bli spännande och se hur det går idag.:) Jag ska faktiskt kila ner dit idag och se om den där kunden dyker upp.:P:)

Så vi får se om denna dagen blir lika händelserik.:D:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Sitter på jobbet och ångrar att jag försöker sluta röka. Är så jäkla sugen på en cigg, men jag kan inte ge med mig!

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Idag har jag inte gjort mycket.:) Däremot kan jag berätta en komisk grej som hände på den lokala pizzerian igår:D:

Jag beställde ingen pizza utan jag får - då jag känner ägaren - göra en "MacEnkronan special" i form av en vegetarisk turkisk hamburgare.:) Det är inte den veggo-sk*ten som scan gör av vad vet jag och som bara smakar mjöl...:P Nej detta är en *:Driktigt:D* god vegetariansk hamburgare som verkligen smakar gott.:D:) I alla fall:

En kille som inte kunde prata kom in (jag åt min hamburgare helt fredligt:)) och ville ha mat. Tydligen kunde han inte prata så ägaren och kunden skrev till varandra men ägaren pratade ändå med kunden då kunden kunde höra.:P Så hör man ägaren säga:
-"Om du inte kommer med 100-lappen så lovar jag dig att jag kommer stå och vakta utanför ditt hem (kundens hem som ligger ett stenkast från pizzerian) tills du har betalat!!! Jag är inte din pappa!"... Ja så där höll det på. Lite senare frågade jag ägaren hur det kunde komma sig att han var så "bestämd" t.o.m. lite hotfull mot kunden?

Då berättade ägaren att nämnda kund hade kommit in för 6 månader sen och bett om mat för att han hade varken mat eller pengar...på något sätt (ägaren är verkligen jättesnäll:) jag har fått handla på krita där en sommar då jag hade det tufft.:)^^ Inte alla som skulle göra det men sen är jag stamkund) hade kunden fått ägaren att gå med på att - i två omgångar - ge krita á 100 kr. Sen hade det dröjt - hör och häpna - ett helt halvår för kunden att betala tillbaka. Eller snarare: kunden hade inte dykt upp utan det var ägaren [av pizzerian] som fick tag i kunden när denne gick förbi pizzerian igår. Så av det hackiga samtalet verkade det som att kunden påstod att han inte hade pengar (yeah right;):P) men att han skulle låna de pengarna. Så ska bli spännande och se hur det går idag.:) Jag ska faktiskt kila ner dit idag och se om den där kunden dyker upp.:P:)

Så vi får se om denna dagen blir lika händelserik.:D:)^^

Sveriges invandringskraft från mellanöstern är intressant, på ett sorgligt sätt.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Avstängd
Skrivet av acke5:

Sveriges invandringskraft från mellanöstern är intressant, på ett sorgligt sätt.

Hur menar du då?:) Jag tycker att ägaren var gentil som gav kredit.:) Det var ju kunden som pissade på ägaren genom sitt beteende.:P Så jag tycker att det är den svenske kunden som är sorglig och inte ägaren.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av acke5:

Sveriges invandringskraft från mellanöstern är intressant, på ett sorgligt sätt.

Hur menar du då?:) Jag tycker att ägaren var gentil som gav kredit.:) Det var ju kunden som pissade på ägaren genom sitt beteende.:P Så jag tycker att det är den svenske kunden som är sorglig och inte ägaren.:)

Igår fick ägaren tillbaka sin 100-lapp.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av acke5:

Sveriges invandringskraft från mellanöstern är intressant, på ett sorgligt sätt.

Världens onödigaste koppling så fort någon skriver turk, pengar och pizza i samma mening är intressant, på ett sorgligt sätt.

----------------------
Anyhow, själv har man lagt sig, gått upp, åkt till jobbet, kört runt lite och gjort saker man inte kommer ihåg, ätit lunch, vaknat, åkt runt lite till, handlat, betalat av lite skulder, åkt hem, satt sig vid datorn med Sweclockers och somnat, sen skrivit att själv har man lagt sig, gått upp, åkt till jobbet, kört runt lite och gjort saker man inte kommer ihåg, ätit lunch, vaknat, åkt runt lite till, handlat, betalat av lite skulder, åkt hem, satt sig vid datorn med Sweclockers och somnat, sen skrivit att själv har man lagt sig, gått upp, åkt till jobbet, kört runt lite och gjort saker man inte kommer ihåg, ätit lunch, vaknat, åkt runt lite till, handlat, betalat av lite skulder, åkt hem, satt sig vid datorn med Sweclockers och somnat, sen skrivit att själv har man lagt sig, gått upp, åkt till jobbet, kört runt lite och gjort saker man inte kommer ihåg, ätit lunch, vaknat, åkt runt lite till, handlat, betalat av lite skulder, åkt hem, satt sig vid datorn med Sweclockers och somnat, sen skrivit att själv har man lagt sig, gått upp, åkt till jobbet, kört runt lite och gjort saker man inte kommer ihåg, ätit lunch, vaknat, åkt runt lite till, handlat, betalat av lite skulder, åkt hem, satt sig vid datorn med Sweclockers och somnat, sen skrivit att själv har man lagt sig, gått upp, åkt till jobbet, kört runt lite och gjort saker man inte kommer ihåg, ätit lunch, vaknat, åkt runt lite till, handlat, betalat av lite skulder, åkt hem, satt sig vid datorn med Sweclockers och somnat, sen skrivit att själv har man lagt sig, gått upp, åkt till jobbet, kört runt lite och gjort saker man inte kommer ihåg, ätit lunch, vaknat, åkt runt lite till, handlat, betalat av lite skulder, åkt hem, satt sig vid datorn med Sweclockers och somnat, sen skrivit att själv har man lagt sig, gått upp, åkt till jobbet, kört runt lite och gjort saker man inte kommer ihåg, ätit lunch, vaknat, åkt runt lite till, handlat, betalat av lite skulder, åkt hem, satt sig vid datorn med Sweclockers och somnat, sen skrivit detta.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Vaknade vid 1 (blev väckt) käkade frukost, såg på tv sen drog man till fotbollsträning. Kom hem för en halvtimme sedan. Dushade, satte mig vid datorn. Sen har jag inte gjort så mycket mera idag...

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

förutom jobbat så har jag bytt en stupränna här hemma som var gammal och ful bara 5st kvar då ^^

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Vaknade vid 9, åt frukost och gick en rätt lång runda med hunden. Efter det spelade jag lite sc2 och slötittade på serier..sen kom exet och hämtade lite av sina kläder..det var fruktansvärt tungt. Halva garderoben blev tömd, och hon har mer saker att hämta..fyfan. Mår som en röv nu så jag dricker vin och lyssnar på Springsteen för att dränka mina sorger.

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Skrivet av Bullen:

Vaknade vid 9, åt frukost och gick en rätt lång runda med hunden. Efter det spelade jag lite sc2 och slötittade på serier..sen kom exet och hämtade lite av sina kläder..det var fruktansvärt tungt. Halva garderoben blev tömd, och hon har mer saker att hämta..fyfan. Mår som en röv nu så jag dricker vin och lyssnar på Springsteen för att dränka mina sorger.

oj ush va trist lider med dig =/ ät lite choklad med vinet de löser mkt men inte allt tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanna_l:

oj ush va trist lider med dig =/ ät lite choklad med vinet de löser mkt men inte allt tyvärr

Brukar aldrig dricka vin så jag tackar för tipset Nä, ingenting löser allt..tyvärr! Känns bara så jävla ensamt just nu, men tiden läker alla sår..

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Skrivet av Bullen:

Brukar aldrig dricka vin så jag tackar för tipset Nä, ingenting löser allt..tyvärr! Känns bara så jävla ensamt just nu, men tiden läker alla sår..

haha inte ja heller gillar öl mer men älskar choklad förstår dig e förjävligt med att bryta förhållanden. jag brukar alltid när ja e ledsen se på sorglig film o gråta ut o sen spela Cod MW2 eller BFBC2 o bara döda alla brukar kännas lite bättre då när man håller sig sysselsatt med det som är kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanna_l:

haha inte ja heller gillar öl mer men älskar choklad förstår dig e förjävligt med att bryta förhållanden. jag brukar alltid när ja e ledsen se på sorglig film o gråta ut o sen spela Cod MW2 eller BFBC2 o bara döda alla brukar kännas lite bättre då när man håller sig sysselsatt med det som är kul.

Konstigt att det är så många tjejer som älskar choklad.. Hehe, jag håller mig nog till att lyssna på bossen och pimpla vin..än så länge iaf, får se vad kvällen har att erbjuda!

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk

Bullen Surt.. men så är livet tyvärr ..

Hmm.. jag kör ju förbi strömsnäs 2 gånger varje vardag eller ska nog dit och jobba sen någon vecka framöver kanske ^^ bor du möjligtvis i en Newsec lgh?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av Bullen:

Konstigt att det är så många tjejer som älskar choklad.. Hehe, jag håller mig nog till att lyssna på bossen och pimpla vin..än så länge iaf, får se vad kvällen har att erbjuda!

de måste va medfött i blodet dragningskraften till choklad:P lovar de kommer lösa sig

Permalänk
Medlem

Hehe nej, det gör jag inte..har en polare som jobbar på Newsec dock. Ni är ju för jävla dyra och de flesta lägenheterna är ruggigt sletna..

Johanna: Jo, något är det med choklad som gör att ni dras till det.. Klart det kommer lösa sig! Men helst hade man ju velat ha något som inte behöver lösas!

edit; Förlåt men jag antog bara att du är tjej iom ditt nickname..och då du inte sagt något annat får man väl anta att det stämmer!

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Hm..sovit sent som vanligt, spelat MW2, arbetat med skriptet och handlat med morsan:)

Ska kolla tider å sånt till arlanda express också/:

Permalänk

Bullen: Nu jobbar jag inte åt de jävlarna som tur är jobbar i lgh av Relacom. Snuskigt sletna och dyra lägenheter och mycket tattarpack som verkar bo i de. Bara hört dåligt om newsec.

EDIT: Det där med choklad har en indigrens som något träd eller vad de det var som har ett naturligt ämne som hjärnan tolkar som behag och lust. så choklad är en drog för många (dock tycker jag mest det är äckligt )

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

[QUOTE=

edit; Förlåt men jag antog bara att du är tjej iom ditt nickname..och då du inte sagt något annat får man väl anta att det stämmer! :)[/QUOTE]

jupp stämmer ja e tjej ^^ blev fast här sedan min lillebror tipsa mig om att man kunde få dator hjälp, vilket var till stor nytta har lärt mig mkt på sweclockers kul med mansdominerat forum jämfört med dem med flest tjejer i de handlar det alltid om smink, utseende "ska jag köpa denna tröja" e han kär i mig? bla bla bla... kul med omväxling

Permalänk

Vaknade av en rejäl åsksmäll kl 5, sprang då och ryckte ur alla elektronikprylar, sedan praktik hela dagen som gick ovanligt trögt inför helgen. Därefter stalkat diverse personer på internet och försöker förstå logiken bakom deras beteende och kommit fram till att det inte finns någon "logik" bakom dessa, utan de handlar enbart efter sina känslor.

Nu så sitter jag och kodar mobiltelefonapplikationer i java ME, (har ej en android eller iphone mobil) Jag kodar för tillfället en pokerspel som ser ut som tusan, men skitsamma jag har roligt.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".